Äntligen kan vi semestra i världens näst bästa land...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har redan bokat, jag räknar med tre veckors totalröj, inklusive utkastade tv apparater, glädjeflickor på rummet och nattliga bad i fontänerna...

Vi ses väl 2024 eller nåt! :yoparty

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Fränt! Jag skulle vilja se lite upparbetningsanläggningar och så den där halvfärdiga lyxpyramiden i Pyongyang.

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Äntligen!!!! Är säker på att de som åker dit får en upplevelse som de kommer att minnas till skillnad från ett vanligt charter-turistställe där allting är och ser likadant ut oavsett land. :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Man borde skicka dit varenda jefla snorjärs under 15 i två veckor så dom får lära sig lite hyffs! :eek:rdning&reda

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Man borde skicka dit varenda jefla snorjärs under 15 i två veckor så dom får lära sig lite hyffs! :eek:rdning&reda

...har du blivit kallad 'gubbe' av dem :brynad

Hehe, håll med om att det vore häftigt att åka dit och uppleva 1950-talet i verkligheten istället för på bara bild eller film.

vaddå, då behöver ju jag bara dra till malmö...

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Helt rätt, jag skickar mer än gärna dit mina kommande ungar om de lär sig hyffs! Men 2 veckor, är inte det lite väl lite? När jag var liten blev jag ivägskickad 5 veckor, iofs på kollo i Trosa men ändå...

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Men 2 veckor, är inte det lite väl lite?

Ville inte gå ut för hårt, finns ju allt från djurrättsaktivister till Yama Virgo-typer här, man får ligga lite lågt ibland :rolleyes:

Men ska jag vara helt ärlig så har jag flera gånger funderat på varför vi inte utnyttjar Öland, Gotland & Åland mer än vad vi gör :alcatraz
Min tanke är att.. Från födsel upp till 15 tvingas man bo i uppfostringsläger vid Långe Jan, sen får man komma in till fastlandet och bo med övrig befolkning. Missköter man sig på fastlandet så är det third-strike-systemet som gäller, med livstid på Åland som följd. Skulle man klara sitt liv på fastlandet utan några värre fadäser så får man vara kvar där tills man slutar jobba, då är det Gotland och pensionärsläger som gäller, gäller även vid långttidssjukskrivning osv.
Nu har jag inte räknat så där jättenoga än då jag har diverse logistikproblem att ta itu med först. Men skjuter jag från höften så tror jag lätt att Svea skulle kunna sparar upp mot 5000 miljarder på denna deal, sett till en 10års period, samt att ett samhälle utan stöddiga snorjärsar och illaluktande 65+'are vore bra mycket skönare än hur vi har det idag :fakta

Men nu presenterar sig ju Nord'is som ett mer & mer hett alternativ. Tar Kim emot folk gratis? Om så är fallet kan vi byta ut Gotland mot Nord i ovanstående plan, dom har ju trots allt byggt en rätt tuff räserbana där nu :tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ville inte gå ut för hårt, finns ju allt från djurrättsaktivister till Yama Virgo-typer här, man får ligga lite lågt ibland :rolleyes:

Vad kan jag säga, känns ju skönt att det inte bara är jag som har den synen på uppfostran. Jag sa till min tjej att hon får barn den dag hon dyrt och heligt lovar att hon byter blöjor och går upp mitt i natten de första 3 åren OCH låter mig ta han dom uppfostran. Min tjej kan inte lära sig bädda sängen korrekt så jag vågar ju knappast låta henne ha hand om uppfostring av min blivande inkomstkälla :tvingaungfanattbliadvokat

Sveriges Peking = Nordkorea? Hmmm...

(Norrköping kallas för peking)

Ja, det kändes bättre att jämföra Nordkorea med Kina istället för Irak.

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj

Men ska jag vara helt ärlig så har jag flera gånger funderat på varför vi inte utnyttjar Öland, Gotland & Åland mer än vad vi gör :alcatraz
Min tanke är att.. Från födsel upp till 15 tvingas man bo i uppfostringsläger vid Långe Jan, sen får man komma in till fastlandet och bo med övrig befolkning. Missköter man sig på fastlandet så är det third-strike-systemet som gäller, med livstid på Åland som följd. Skulle man klara sitt liv på fastlandet utan några värre fadäser så får man vara kvar där tills man slutar jobba, då är det Gotland och pensionärsläger som gäller, gäller även vid långttidssjukskrivning osv.
Nu har jag inte räknat så där jättenoga än då jag har diverse logistikproblem att ta itu med först. Men skjuter jag från höften så tror jag lätt att Svea skulle kunna sparar upp mot 5000 miljarder på denna deal, sett till en 10års period, samt att ett samhälle utan stöddiga snorjärsar och illaluktande 65+'are vore bra mycket skönare än hur vi har det idag :fakta

Men nu presenterar sig ju Nord'is som ett mer & mer hett alternativ. Tar Kim emot folk gratis? Om så är fallet kan vi byta ut Gotland mot Nord i ovanstående plan, dom har ju trots allt byggt en rätt tuff räserbana där nu :tummenupp

Får min röst 19 september 2010. :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping