Fick ett glädjande besked ifrån VikingSat i Östersund igår. Projektorn var tillbaka från lagningen i Stockholm och förra ägaren hade redan varit inne och betalat (så nu har jag dragit ett streck över det där, inte bästa affären man gjort men han höll sitt ord iaf till sist) 
80" gjorde sig ganska fint i mitt lilla rum. Och jag förstår vad folk har pratat om när det gäller färger. Man får punga ut stora pengar för att få samma bildupplevelse om man instället köpt en ny LCD/LDP. Tycker inte heller avsaknaden av linjedubblare på denna modellen gjorde så farlig verkan med den här skärmstorleken. Visst ser man linjerna om man tittar riktigt riktigt noga, men helhetsintrycket är
Precis vad som behövdes för att pigga upp de sista vintermånaderna
Förresten, nån som vet hur man blir kvitt AKB-linjen?

80" gjorde sig ganska fint i mitt lilla rum. Och jag förstår vad folk har pratat om när det gäller färger. Man får punga ut stora pengar för att få samma bildupplevelse om man instället köpt en ny LCD/LDP. Tycker inte heller avsaknaden av linjedubblare på denna modellen gjorde så farlig verkan med den här skärmstorleken. Visst ser man linjerna om man tittar riktigt riktigt noga, men helhetsintrycket är

Precis vad som behövdes för att pigga upp de sista vintermånaderna

Förresten, nån som vet hur man blir kvitt AKB-linjen?