Äntligen!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Jag har precis fått hem min nya fina cylinder till Rs125:an, och precis när jag är som gladast ser jag att det saknas en nål? om det nu heter så ur nållagret. Jag letar och letar och tillslut hittar jag den i botten på kartongen, men nu till själva frågan, hur i helvete ska jag få in nålen i själva nållagret verkar helt omöjligt, ska jag trycka in det från utsidan eller ska jag trycka från insidan?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
är de så att en nål åkt ur så är lagret kasst!.. sätt inte i det! .. beställ nytt istället.. kostar runt 100kr

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
philsson skrev:
är de så att en nål åkt ur så är lagret kasst!.. sätt inte i det! .. beställ nytt istället.. kostar runt 100kr
Kan man använda de gamla lagret tror du som satt i den skurna cyllen?
Edit: Sen undrar man ju också... För nålen är skitsvår att få in, jag kan tänka mig att om den bara ramlar ur är det bara skit men den är verkligen skitsvår att få in i lagret!

Last edited:

MotoX

Våga våga
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
KTM
lager ska du va noga me så köp ett nytt,, om du kan använda de gamla? ja de kan du om det ser fint ut men känns bättre med ett nytt så man vet att allt är frächt

AndersJohansson

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Letar ratbike
Snubbben skrev:
Jag har precis fått hem min nya fina cylinder till Rs125:an, och precis när jag är som gladast ser jag att det saknas en nål? om det nu heter så ur nållagret. Jag letar och letar och tillslut hittar jag den i botten på kartongen, men nu till själva frågan, hur i helvete ska jag få in nålen i själva nållagret verkar helt omöjligt, ska jag trycka in det från utsidan eller ska jag trycka från insidan?

Var beställde du grejerna då?
Ring och klaga på den dåliga kvaliten :fatta!

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
AndersJohansson skrev:
Var beställde du grejerna då?
Ring och klaga på den dåliga kvaliten :fatta!
Mm, men vet tyvärr inte vad det är för nytta... Det tog fan typ en månad att skicka grejerna, orka sitta och vänta en månad till för ett nållager. Får väl gå ner och köpa ett nytt på guzzicenter och hoppas att det passar till denna piratsak.......

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Snubbben skrev:
Mm, men vet tyvärr inte vad det är för nytta... Det tog fan typ en månad att skicka grejerna, orka sitta och vänta en månad till för ett nållager. Får väl gå ner och köpa ett nytt på guzzicenter och hoppas att det passar till denna piratsak.......

åk till nomo kullager i vallentuna. Dom har det lagret. Köpte själv därifrån.

frew

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
st1100 -00
nålarna kan rammla ur ibland men när du väll fått ihopp motorn så kan dom inte ramla ur igen

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
frew skrev:
nålarna kan rammla ur ibland men när du väll fått ihopp motorn så kan dom inte ramla ur igen
A det trodde jag också att dom bara skulle ramla ut men tydligen sitter dom fast, och är mycket svåra att få i!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...