Om man kommer dit och inte ska köra på söndag, finns det då möjlighet att få hojen kontrollmätt inför kommande körningar?Det är 95 dB som gäller på alla banor.
Om man kommer dit och inte ska köra på söndag, finns det då möjlighet att få hojen kontrollmätt inför kommande körningar?
Det beror helt och hållet på om jag lyckats få tag på en extra bullermätare till söndag. Den ordinarie mätaren kommer att logga körningen under hela kvällen så den är upptagen.
Jag kommer dit och har DB mätare med mig
Strålande, tror detta kommer att hjälpa många.
vad bra! Jag skall försöka få tag på ett extra exemplar under tiden så där finns en tillgänglig framöver.
Har ni någon kalender för kommande bankörningar på SRW? Är banan för stor för en 450 motard? Vad kostar det o köra där? Vilka regler gäller, tänker på om det måste vara najat överallt, karshpuckar på fotpinnarna, medlem i svemoklubb osv..? Vi är ett glatt gäng ifrån Karlshamn som gärna tar en vända neråt när solen tittar fram.
Några kommentarer från de som var på plats i söndag med dB-mätare om vad ljudvolymen låg på?
Har ni någon kalender för kommande bankörningar på SRW? Är banan för stor för en 450 motard? Vad kostar det o köra där? Vilka regler gäller, tänker på om det måste vara najat överallt, karshpuckar på fotpinnarna, medlem i svemoklubb osv..? Vi är ett glatt gäng ifrån Karlshamn som gärna tar en vända neråt när solen tittar fram.
Banan är riktigt klockren för motard, tänk en stor gocartbana. Nu vet jag iofs inte hur utväxlingen ser ut på en 450, det kan ju vara så att det blir touring på långrakan men jag tror inte det.
Måste man gå introduktionen innan man kommer dit o kör? Jag har 30 mil tur o retur..
Får man köra Motard ? Trodde ni tog bort den gruppen.http://www.sydskanesemse.nu/
Kalender finner du på ovanstående hemsida.
Om banan är för stor för en 450 motard kan jag inte bedömma.
Najning är alltid bra att ha men det är inget krav.
Medlemskap i svemoklubb krävs ej.
pris för medlem: 280 kr för medlemmar i Sydskanes Emse
pris för icke-medlem: 350 kr
Betalning för kvällskörningarna på Sturup sker på plats vid anmälan.
Tänk på att 95 dB bullerkrav gäller för körning på SRW (förbipasserande)
Mätningen från i söndags talade om för oss att vi ligger strax under gällande gränsvärde från banägaren.
94.1 dB var högsta uppmätta värde (1 mätvärde/ sekund )
Det hoppas jag inte, det skulle innebära att jag också får göra det. Har aldrig kört där i SSEMSE:s regi. Det borde nån annan i tråden kunna svara på.
Får man köra Motard ? Trodde ni tog bort den gruppen.
Får man köra Motard ? Trodde ni tog bort den gruppen.
Jamendåså då är det bara att gasaJasså? Hade dom en egen grupp innan? Jag pratade med Hans Konstenuis idag och enligt honom så var jag välkommen ner o gasa med er.
Är det inte bara indelat efter hur snabb man är och inte vilken typ av hoj man kör?
15-20 minuter om ingen klotar...Hur långa pass är det?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|