Jag lånar och lyfter tråden lite. Jag nitade ett biltema lås idag med biltema verktyg, Jag tog i ordentligt men jag tycker ändå inte att det är i närheten av bilden ovan. Det var inga hål i mitten från början som det är på vissa lås, är det därför?
Jag skulle kunna använda mutterknack men är rädd att verktyget ska pajja. Jag lägga upp några kassa mobilbilder på min nitning iaf. Ser det OK ut?
Jag gillar inte dessa lås, men då jag träffar på dom så brukar jag använda mothåll och dorn = stor järnklump eller dyligt från baksidan
Sedan kraftigt dorn och hammare från framsidan
Ok, men är min nitning undermålig? Kanske är svårt att avgöra från de bilderna...
Du har använt fel verktyg.
Det finns två typer av nitlås, dels de som ska nitas ut konventionellt, i likhet med övriga länkar i en kedja. Sedan finns det nitlås med hål i sprinten, det är till dessa lås man anväder det verktyg du tycks ha, som kragar ut hålet.
Så ditt nitlås ska nitas ut så att det ser ut som övriga länkar i din kedja. Det går bara med slag och mothåll. Det går alldeles för tungt för att klara med ett verktyg avsett för att kraga ut den förborrade låstypen.
Jaha, då får jag väll ta att köpa ett sånt annat nitlås i en riktig MC-butik. För någon big-ass järnklump har jag inte. Jävla biltema att sälja nitverkyg och lås som inte matchar...
En penhammare och tex baksidan på en yxa som mothåll duger. Tänk dock på att använda pianotrådsdistanserna som mellanlägg om du fick med sådana. Så att man inte nitar ihop låset så att o-ringarna kläms för hårt.
jag hade samma problem som dig, Men jag kände mig inte säker på hojen för 5 öre. Ta närmaste vägen till mc verkstad och låt de byta ut det till dig. Kostade mig en 100 lapp. Nu känner man sig mkt tryggare!
Är man inte intresserad av att lära sig något själv så går det säkert jättebra...
Har du lust att lära dig hur det är när kedjan smäller av vid 200km/h eller 10.000rpm så kör på! Jag hade iaf inte satsat på biltemas lås & Verktyg för att lära mig. Tror inte så värst på de. Men alla är vi olika
Är man inte intresserad av att lära sig något själv så går det säkert jättebra...
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|