Är det jag som är felbyggd?

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
Tja har varit och prövat lidstrands helställ idag prövade ett storlek 48 tror jag det var satt som en smäck på kroppen fast bollarna hamlade i kläm och jag fick gå som Quasimodo och både armar och ben var för korta.
Sen prövade jag ett storlek 52 tror jag det var mitt minne är inte det bästa men då var det på tok för stort vid mage och rumpa istället.
Är osäker på storlekarna och väcka sambon nu för att fråga det vill jag inte men antingen var det 48->52 eller om det var 50->54 jag prövade

Finns det inget märke som tillverkar helställ for oss som är 196cm och inte har stor ölmage eller jumbo muskler väger bara 72 kg. Finns den någon annan här som har samma kropps byggnad som jag och kan rekommendera ett ställ eller vet vart om ett märke som tillverkar kläder för långa?

Mvh christoffer:va

Jomen

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Blade 1134XX Fighter,CB 650 blivande cafe bygge
jag fann inget heller så jag måttbeställde ett från pci vart riktigt nöjd med det
ca 8v leverans tid var det

Last edited:

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
Så det är den enda utvägen då. var som jag misstänkte brukar inte måttbeställda bli mkt dyrare än färdiga ställ ekonomin ser inte så ljus ur nu till semestern

Jomen

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Blade 1134XX Fighter,CB 650 blivande cafe bygge
var inte så dyrt ändå jag betalade 7800 för mitt 2 delat ställ men om du är medlem i smc så får du 15% rabatt

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
ok får sitta och försöka designa ett ställ vad ska man ha för tillval på stället som brukar sitta standard på andra bra ställ så man inte bara får en bit kohud

vad kostar stället i standard utförande hittar inte den infon ngn stans

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Lindstrands tycker jag sitter bättre på mig som har lite bredare axlar och höfter. Nuförtiden har man ju mage också men det hade jag inte när det var aktuellt... ;)

Kolla in Spyke och Clover, de helställen är verkligen gjorda för folk som är långa och smala - jag provade ett Spykeställ i storlek 54, perfekt i längden (186 cm) men det saknades 25 cm över bröstkorgen för att kunna stänga dragkedjan. Clover provade jag samtidigt som Lindstrand och det var också enormt smalt.
Tyvärr minns jag inte vilka modeller det var men det var helställ och de kostade typ 8000 kr.

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
man tackar få se men tror det bara är arlen ställ dom har i kalmar och lidstrands är jag ju för lång eller för smal för. ngn som vet vad hojbiten i Mönsterås säljer för ställ om han nu har några?

Effoc

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2009
Hoj
Husaberg 501-13
fick svar ifrån pci och det stället jag ville ha med mina färger skulle gå på 11200kr + frakt 200kr väntar på svar ifrån jofama nu och se vad dom vill ha för att sy om ett silverstone ställ

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5
Har ungefär samma problem, ja nästan i a f :) inget jag provat som funkar på längden (178), sitter tillräckligt tajt (55 kg). Det verkar helt enkelt inte finnas mc-kläder för såna som jag, lång, smal men med en del kurvor... :tuttar svårast med byxor nästan, de få som varit ok på längden och nästan ok i midjan (att det sitter _lite_ löst kan jag godta) känns det som om sömmarna i rumpan kommer spricka så fort man sätter sig. Dagens i-landsproblem måhända...
Har övervägt att måttbeställa men priset gör att det går bort, tyvärr. Har ett goretexställ som sitter bra nu med max åtdragning där det är ställbart, men byxorna är 5 cm för korta. Köpa för stort tvådelat skinnställ och lämna in till skräddare kanske skulle vara ett alternativ... hm.

Budapeststubbe

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Hoj
Kawasaki ER-5

Haha, jaa du... bild kommer nog vilket år som helst men eventuellt blir det inte nån bild i den stil där mina fysiska företräden ligger i fokus. Det här låter kanske märkligt men jag är mest här för att lära mig mer om hojåkning i allmänhet och inte för att ragga, det finns det andra siter för om jag skulle ha behovet. Var sak på sin plats :D

Merovingian

Guest
Har dessa "pci" en hemsida, eller?

Google förtäljer precis ingenting.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Köp ett ställ som är lite för stort då, och åk till en skräddare, och sy in skiten, efter dina mått?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...