Är det någon som har börjat köra båge ännu?

tyoma

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Hoj
R6:a
Undrar om det är någon som har börjat köra hoj nu när det är så fint väder? och då menar jag i mellansverige (V-ås, E-tuna, Uppsala osv). Har inte sett inte en enda motorcyklist på vägarna än. Börjar bli sugen på att ta ut den, men är det för tidigt?

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
mycket salt o damm kvar på vägarna så jag väntar "bor dock inte i mellansverige"

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Min är inne på service å annat fix nu så jag får vänta minst en månad, kanske 2 tills jag får börja. :( Men från den positiva sidan kommer man börja köra när vägarna är fräscha.

FML :(

Str3 R

Guest
Oh ja! Har mött flera stycken hojar i dag. :)
Även jag är ute och snurrar i dag.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jodå. Nu bor jag visserligen inte heller i mellansverige.... Det har blivit lite smååka. Håller inte koll på milen, men jag är inne på tredje tanken 98 oktan i år. Körde en fikatur idag, satt ute i solen och hade det gott en stund.

9 mil blev det. Mötte nog 8-10 hojar på den sträckan.

Mästerkatten

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Sparkcykel
Såg tre hojar vid olika tillfällen idag i Vässan. Min står i garage med kompakt is på grusvägen utanför. Annars hade jag lätt kört redan.

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
många kör här i Malmö, såg 4-5 hojjar idag påväg till polaren ( 10min ifrån mig ) Och en del polare har börjat köra. Ställer på min om 3v ungefär. Här är vädret jävligt bra varit runt 9grader ett par dagar och soligt!:hihi

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
såg 3 st på motorvägen runtom stockholm idag. snart är har jag köpt däck och då är det min tur att kliva fram! :tummenupp

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
De bara ÅK, här i Västervik är de torrt ock fint. Passa dig för gruset bara o lägg inte ner för mycke! Drog några mil igår i bara skinnställ o sommarhandskar, inga problem:yoparty

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Såg 1 köra igår i staden, men man börjar höra motorena oftare :banana

Själv körde jag hem min hoj igår o har börjat serva den, jävligt sköj ute i gruset hehe

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Tog årets tredje tur idag och är redan uppe i 25mil på två dagar... temperatur runt 5-9 grader med sol..dock är där ju givetvis vansinnigt mycket grus på småvägarna men tyvärr ligger det ju även kvar hela våren/sommarn så gruset finns där ju alltid men skoj är det ju ändå!:tummenupp

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sett MASSOR av hojar idag, har själv kört en sväng, men det är/blir kallt om fingrarna ännu så det är ej skönt, några mil max..har kört vid 2 tillfällen iår, förra fredagen och idag. Ta ut hojen du, pass opp för grus, ovana bilister, tänk på att det inte är samma grepp då det inte är någon arbetstemp att tala om...Kör du ut så kolla däckstrycket med om du inte har tillgång till det hemma.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
17 mil än så länge i Örebro. Småvägarna är alldeles för grusiga för lite inspirerad körning så egentligen är det ganska värdelöst.

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
Håller på och kör in nya mopeden så det blev 20 mil idag. Bulten är inte riktigt i bästa skick ännu. Såg ett tjugotal andra cyklar så säsongen har nog startat så smått.

Wallin

GSXR 1000 K5
Gick med
9 Aug 2011
Hoj
ZX10R 2011 Tidigare:GSXR 1000 K5, Triump Tiger 1050, ZX10R-06, ZX9R-94, GSXR 750 -86, GSX550 -84
Invigde Gixxern idag.
Ca 8 mil :banana

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Jag plockade ut lill-hondan idag och startade och så. Nu ska hon få lite service med ny bromsvätska och ett sett med däck sen blir det ut och åka :tummenupp

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
har blivit 18mil(5mil idag), inga problem på de lite större vägarna :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...