Är det ok att blanda

nicke716

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
Speed Triple -11 Diablo Red
Tjena!

Jag måste bara fråga :D.

Är det ok att blanda en skinnjacka och skinnbyxor från olika märken. Ex. en Berik jacka och Alpinestars byxor :) .
Har en Berik jacka och har provat deras brallor men tyckte de satt sådär. Väljer mellan ett par Arlen Ness (dessa går ju koppla ihop med min jacka) och ett par Alpinestars. Jag tycker Alpinestars sitter något bättre, är lite mjukare.

Begår jag en dödssynd eller bryter mot någon oskriven lag om jag blandar :) .

Har dock Alpinestars stövlar.

Mvh
Föredetta glidare som skaffat snabbare åk.

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
När du kör tvådelat ställ ska delarna dras ihop med en dragkedja. Kolla om de två lösa delarna kan dras ihop. Kan de inte kan det är risken större att de åker isär vid en vurpa.

nicke716

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2011
Hoj
Speed Triple -11 Diablo Red
:tummenupp mitt i prick Viktor L :D .
Det finns dock BMW åkare som står lite utanför BMW lagen:D.

Mitt goretex ställ (inte BMW märkesställ :D) går att sätta ihop men jag kan ärligt säga att det jag bara gjort 1 gång när det spöregnade.

Ni som åker i tvådelat, drar ni ihop det varje gång ni hoppar upp på cykeln.

Murdokk

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Hoj
Z750 2011
:tummenupp mitt i prick Viktor L :D .
Det finns dock BMW åkare som står lite utanför BMW lagen:D.

Mitt goretex ställ (inte BMW märkesställ :D) går att sätta ihop men jag kan ärligt säga att det jag bara gjort 1 gång när det spöregnade.

AA varje gång. Måste säga att jag ångra mig lite att jag inte köpte ett helställ. Så de får bli nästa gång. Sattsa på de istället :tummenupp

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Inte för att vara sån, men det är väl upp till var och en hur man vill klä och skydda sig. Sen att det skall vara godkänt ur försäkringssynpunkt är en annan femma. Blanda på du, går dom att dra ihop tillsammans är det bara köra, annars får du leva med tvådelat utan ihopkoppling.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tror du måste ta det där med BMW-klubbens ordförande. Allt utom märkes-GoreTex kan innebära dryga böter.

Dessutom blir man utesluten ur klubben.

Man kan få återgå som provmedlem, men då får man inte ha alla dom tuffa BMW aluminium väskorna på hojen, utan på sin höjd en liten Givi-toppbox i plast...

manneman

Guest
Frågan är om du behöver skydd alls nu när du köpt min gamla hoj... :näsblod

Möjligen en amulett av något gammalt Irländskt skyddshelgon? :va

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Det gör nog inget om du har olika märken på dina kläder, dom syns nog inte ändå bakom alla väskor och lådor man har på Bmw-hojarna!
:fakta

images

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)

Det är skillnad på ett skinnställ som man råkar kunna koppla isär och ett allvädersställ som man råkar kunna koppla ihop. Kort sagt så fungerar det oftast bättre att köra med allvädersstället delat än vad det gör att köra med skinnstället delat. Och tvärt om så går det oftast bättre att ha skinnstället ihopkopplat hela tiden än att ha allvädersstället ihopkopplat hela tiden.

Det gör nog inget om du har olika märken på dina kläder, dom syns nog inte ändå bakom alla väskor och lådor man har på Bmw-hojarna!
:fakta

images
Man kan lasta en del på en Suzuki också. :fakta
gsx1402.jpg

calle.th

Medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
CB 1300
Vet inte riktigt om trådstartaren (nicke716) har fått svar på sin fråga...
jag vill ju också veta...

kan man tex köpa en:http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Arlen-Ness-Slope-Pant/SubProducts/Arlen-Ness-Slope-Pant-0002&ChangeAction=SelectSubProduct

och sätta ihop med en:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Arlen-Ness-5919-C-Bra/SubProducts/Arlen-Ness-5919-C-Bra-0001

?

båda kommer från arlen ness.

kan man koppla ihop en arlen ness jacka med en berik bralla?

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Jag har lite blandat. Har en Scott skinnjacka, Lindstrands svarta Taal-byxa, Dainese skor och handskar. :banana

Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife