Är det prisvärt?(R1-01)

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Foss skrev:
2324841 Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?

yes, jag tycker det var hyffsat pris. men har du resten, pengar för service, utrustning, försäkring etc?
 

Foss

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
DR 800 -91 (till salu)
Wonderboy skrev:
2324846 yes, jag tycker det var hyffsat pris. men har du resten, pengar för service, utrustning, försäkring etc?


Utrustning har jag redan sen tidigare hoj, service... när ska den servas nästa gång och vad kostar det? Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Försäkring... man får väl ställa av och på den som alla andra gör antar jag.
 

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Småland
Hoj
Kronan, en grön
Foss skrev:
2324856 Utrustning har jag redan sen tidigare hoj, service... när ska den servas nästa gång och vad kostar det? Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Försäkring... man får väl ställa av och på den som alla andra gör antar jag.
Det är natt... sov på saken :pannkyss
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Foss skrev:
2324841 Jag har gått och vart hojlös hela sommaren, nu hittar jag en hoj som egentligen är för dyr för mig men som jag inbillar mig är till ett väldigt bra pris.

Man är väl korkad som tar upp det här egentligen men wtf, jag får väl ta risken.

http://www.blocket.se/vi/8845561.htm?ca=5_s

Thats it! Är det ett bra pris? Får man tillbaka pengarna på den nästa år?


För att vara extra petig är det enligt dig en tjecykel du kommer köpa... :p
R1:ans slagvolym är inte 1000 kubik. :tungan
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Den var ju billig och såg ju fin ut. Köp fort innan nån hinner före ;] Sen kör du med trafikförsäkring.. jag betalar 1070 i månaden.. inte så farligt.
 

Mr.Rackel

Speedoman
Gick med
15 Jun 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Stunt Japanare
Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
 

IronMike

Guest
RacerRaffe skrev:
2325340 Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va
 

DFMSWEDEN

Restless & Wild
Gick med
7 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Hyabusa 480+...
IronMike skrev:
2325351 Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va


Jag tror du kan ringa till svensk bilprovning och kolla de tre sista besiktningarna...sedan får du nog dra dina egna slutsatser efter det.

Värt att kolla upp!!
 

Svarvern

Du håller käften när du pratar med mig
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Kristinehamn
Hoj
05 Yamaha R1
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Precis, vad fan gör folk med hojarna egentligen, jag har kört över 1300 mil med min o det är ändå en 05a ! Man ska väl använda grejerna man köper... :va
 

Nicks

LIVE ON THE EDGE
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Sala
Hoj
hojlos
Foss skrev:
2324856 Den fuktade tydligen lite från ena gaffelbenet så man kanske måste åtgärda det, nån koll på vad det kostar?

Jag pytte packboxar på min igår kostade 146 kr st orginal 110kr för två st från duells jag har gsxr 1000 :tummenupp lycka till
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Mr.Rackel skrev:
2325214 Kolla upp den NOGA! 1300mil på mätaren och det låga priset samt att det är en -01 stämmer inte riktigt ihop. Jag skulle definitivt dra öronen åt mig..

Och kanske missa ett klipp?

/Robban med R1-99 och 1500 mil.......
 

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
En del har inte riktigt sååååå mycket tid över till att åka hoj.
Själv så använder jag bilen i jobbet, har hus, fru och två barn......då blir det inte så många mil på en säsong ca 150-200 per säsong för min del.

Oavsett vad det står på mätaren när man ska köpa en hoj så är det skicket man ska gå efter men det är klart med för lite mil så måste man ju kolla upp orskaen noga.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Svarvern skrev:
2325380 Precis, vad fan gör folk med hojarna egentligen, jag har kört över 1300 mil med min o det är ändå en 05a ! Man ska väl använda grejerna man köper... :va


Jisses..du har inte förstått det här....det är en LEKSAK som används när andan faller på och den andan faller på lite olika. :tummenupp
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
IronMike skrev:
2325351 Hur kollar man upp om förra ägaren skruvat tillbaks mätaren 500 mil strax före varje besiktning? :va

Tja.. det är ju inte så lätt att kolla mer än på skicket och vilken personkännedom man har.. Min Gixxer var ju så pass ny att den aldrig hade besiktats och den såg verkligen ut som ny samt att jag kollade upp med handlaren vad ägaren var för "typ" samt fick veta hur lite den körts och även att den varit väl omhändertagen. Den hade bla inte körts just ngt under förra året vilket även märktes då det inte var mer än 0,8kg i däcken. Finns många saker att kolla och summan av allt avgör om man känner sig trygg med köpet.

Är man inte så insatt i MC så är det bra att ha någon som är det med sig när man skall köpa MC.
 

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
RacerRaffe skrev:
2325340 Tja..alla kör ju inte så mycket med sina MC, min -02 Gixxer har bara rullat 700mil och det är 100% GARANTERAT.. och då var 600 av dem körda av tidigare ägaren och jag kollade verkligen upp den innan köpet, kunde inte hitta en bättre eller billigare MC som inte var skadad eller en ren banmaskin så mitt råd är också kolla upp den MC du är intresserad av och gå inte efter lägsta pris utan bäst skick, det vinner man oftast på i längden. En fin båge är ju senare lätt att sälja..
Samma har, har en 97 som har gatt 1900 mil, inte alls konstigt. Personen har kanske flera hojar.:banana
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top