Är det tillåtet?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Den måste sitta bakom bakre hjulaxeln och vara synlig både från sidorna och bakifrån, om jag minns rätt.

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Solid snake skrev:

För min kompis morfarsa morfars sonsons ofödda sons farsas svägerska, sa det en gång. Eller han kanske sa det två gånger. Minns inte. :va

För att vara på den säkra sidan: Sök. :tummenupp

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Jag har min skylt såhär... Har haft MC-poliser efter mig utan reaktion...

Bifogat

• Dregen bak.jpg
    Dregen bak.jpg
    43.1 KB · Visningar: 241

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Det finns inga regler eller lagar om VAR den ska sitta på en MC

däremot måste den vara synlig från 20 meters avstånd (detta gäller vägverkets registreringsskyltar & EJ miniskyltar)
samt att skyltbelysning skall finnas, oavsett montering

Dregen

Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
wonderwizard skrev:

däremot måste den vara synlig från 20 meters avstånd (detta gäller vägverkets registreringsskyltar & EJ miniskyltar)

Kanske därför som de inte har reagerat på min då... Har belysning, reflex och den syns bra!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
wonderwizard skrev:

jag har hört flera gånger att den måste sitta bakom hjulaxeln:confused:

har har fått problem polisen flera gånger å min ser ut såhär:

Bifogat

• liten röv bild däck.JPG
    liten röv bild däck.JPG
    115.1 KB · Visningar: 214

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
flera tycken som jag känner har fått böter för den har varit inflyttad, även om det har funnits lampa och synts på håll. Polisen hade sa att den måste sitta längst bak och vara centrerad. Dem fick mellan 300-400 kr böter, beroende på hur långt ner den satt. Han som hade sin skylt såsom på den senaste bilden fick 400 kr...

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Nån som har nått förslag på hur jag ska lösa det där med belysning på min skylt? (se bild i min profil) :va

Calle

Dregen

Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
Du kanske ska köra utan? Eller ta böterna när du får de? Så slipper du ta tag i ett problem som inte finns!

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Dregen skrev:
Du kanske ska köra utan? Eller ta böterna när du får de? Så slipper du ta tag i ett problem som inte finns!

Eller så tar man tag i det nu? så man slipper skiten? Verkar ganska dumt och utmana "ödet", när det är ett lättfixat problem.

någon annan som har nått förslag?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Cyren skrev:
Eller så tar man tag i det nu? så man slipper skiten? Verkar ganska dumt och utmana "ödet", när det är ett lättfixat problem.

någon annan som har nått förslag?

Du kan ju sätta skylten där den är tänkt att sitta, så slipper du precis alla problem man man har med regskylten. :)

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Tjet skrev:
Du kan ju sätta skylten där den är tänkt att sitta, så slipper du precis alla problem man man har med regskylten. :)

Men de är ju jätte fult + att förra ägaren sågat av stänkskärmen så då måste ja hålla på och pilla med de :p Men tror du att man skulle kunna montera nån slags diodramp?

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
Cyren skrev:
Men de är ju jätte fult + att förra ägaren sågat av stänkskärmen så då måste ja hålla på och pilla med de :p Men tror du att man skulle kunna montera nån slags diodramp?

Nu har jag ingen aning om hur det ser ut på din hoj, men ordna till en liten metallbit vari du sätter fast skylten längst bak. Sen köper du en ny baklampa med vitt längst ner så har du skyltbelysning och bromsljus i ett. Kaowabonga. :martialar

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Tjet skrev:
Nu har jag ingen aning om hur det ser ut på din hoj, men ordna till en liten metallbit vari du sätter fast skylten längst bak. Sen köper du en ny baklampa med vitt längst ner så har du skyltbelysning och bromsljus i ett. Kaowabonga. :martialar

Jo de skulle iofs kunna funka bra! blir nog att göra nått sånt till besiktningen iaf. Men när ja tänker efter så har jag nog bestämt mig för nånslags diodramp :p men jag tror inte den funkar på besiktningen dock så de där me metallplatta ska nog göras! taackar :Bugar

Calle

The Nameless

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
En vråltrimmad moppe med kolvuppstudsar fjäder och filat bakdrev
Cyren skrev:
enligt polisen är det endast lagligt när den så kallade ''böglappen'' med skylten sitter centralt på fordonet och är upplyst, alltså längst bak på fordonet :tungan

The Nameless skrev:
enligt polisen är det endast lagligt när den så kallade ''böglappen'' med skylten sitter centralt på fordonet och är upplyst, alltså längst bak på fordonet :tungan

men tilläger att de kan variera från polis till polis ... men enligt lag så ska d vara så :3freak

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
The Nameless skrev:

men tilläger att de kan variera från polis till polis ... men enligt lag så ska d vara så :3freak

men egentligen hur farligt är det att betala 300-400 för att inte se ut som ett miffo vid korv mojen:hihi

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!