Varför det?Tjet skrev:Den måste sitta bakom bakre hjulaxeln och vara synlig både från sidorna och bakifrån, om jag minns rätt.
Solid snake skrev:Varför det?
Dregen skrev:Jag har min skylt såhär... Har haft MC-poliser efter mig utan reaktion...
wonderwizard skrev:Det finns inga regler eller lagar om VAR den ska sitta på en MC
däremot måste den vara synlig från 20 meters avstånd (detta gäller vägverkets registreringsskyltar & EJ miniskyltar)
samt att skyltbelysning skall finnas, oavsett montering
wonderwizard skrev:Det finns inga regler eller lagar om VAR den ska sitta på en MC
däremot måste den vara synlig från 20 meters avstånd (detta gäller vägverkets registreringsskyltar & EJ miniskyltar)
samt att skyltbelysning skall finnas, oavsett montering
Dregen skrev:Du kanske ska köra utan? Eller ta böterna när du får de? Så slipper du ta tag i ett problem som inte finns!
Cyren skrev:Eller så tar man tag i det nu? så man slipper skiten? Verkar ganska dumt och utmana "ödet", när det är ett lättfixat problem.
någon annan som har nått förslag?
Tjet skrev:Du kan ju sätta skylten där den är tänkt att sitta, så slipper du precis alla problem man man har med regskylten.
Cyren skrev:Men de är ju jätte fult + att förra ägaren sågat av stänkskärmen så då måste ja hålla på och pilla med de Men tror du att man skulle kunna montera nån slags diodramp?
Tjet skrev:Nu har jag ingen aning om hur det ser ut på din hoj, men ordna till en liten metallbit vari du sätter fast skylten längst bak. Sen köper du en ny baklampa med vitt längst ner så har du skyltbelysning och bromsljus i ett. Kaowabonga.
enligt polisen är det endast lagligt när den så kallade ''böglappen'' med skylten sitter centralt på fordonet och är upplyst, alltså längst bak på fordonetCyren skrev:Men de är ju jätte fult + att förra ägaren sågat av stänkskärmen så då måste ja hålla på och pilla med de Men tror du att man skulle kunna montera nån slags diodramp?
The Nameless skrev:enligt polisen är det endast lagligt när den så kallade ''böglappen'' med skylten sitter centralt på fordonet och är upplyst, alltså längst bak på fordonet
The Nameless skrev:enligt polisen är det endast lagligt när den så kallade ''böglappen'' med skylten sitter centralt på fordonet och är upplyst, alltså längst bak på fordonet
men tilläger att de kan variera från polis till polis ... men enligt lag så ska d vara så
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|