Är detta ett bra pris? (YZ 250)

rex-ray

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2007
Hoj
cr500 - en för supermoto och en för crossåka
verkar som ett förmånligt pris för en sånn hojj 250 -98 ligger vell mellan 14 till 16 loppor beroende på skick

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag tycker de va billigt. fick 17500:- för min -98 i december. Fast min va finare. :tungan

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Sålde min -02 för 23 000 SEK Mycket nytt etc. dock så läckte bakdämparen något, därav gick jag ner 2 000 SEK vid affären.

15 000 SEK för en -98 är väl rimligt anser jag...

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
verkar som ett förmånligt pris för en sånn hojj 250 -98 ligger vell mellan 14 till 16 loppor beroende på skick

Om de brukar ligga mellan 14 och 16... hur kan då 15 vara ett förmånligt pris? Verkar ju i så fall vara ett högst normalt pris, eller tänker jag fel?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Några tusenlappar till och du har en mkt nyare, finare cross.
Kan va värt att spara nån månad extra!

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Personligen tyckte jag att den såg ut som skit. Det mesta lär behöva renoveras till det priset. Lägg några tusen till på något nyare.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Men om det fortfarande inte är pengarna det sitter i, köp dig då en 03 eller nyare hoj iaf!

Med den där gamla 98an lär du ju få skruva mer än åka...

Precis, och med lite (o)tur har den där rasat efter några få timmar och hur ser värdeminskningen ut då?

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Okej, tack då vet jag iaf att det är ett vettigt pris iaf. Sen om det blir nått köp lr inte är en annan femma.

Vaddå, rasar motorerna på dessa utan förvarning? :confused:

Moto-XXX

Industrial strength
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
Kawasaki KX450F, Yamaha R1
Så extremt gammal är den inte så jag tror inte den kommer falla i bitar.
Även om man köper en -03 så blir det ju en del service. Stötdämparlänkage brukar man behöva byta nästan varje säsong, gaffel och stötdämpare måste servas varje säsong osv.
Det som återstår är motorn, där kan det ju bli dyra följdskador om den inte är välskött så lyssna att den låter ok osv.
En renovering av en 2-taktare innan den rasat är däremot inte så dyrt.

Dock är det tyvärr så att en cross kan rasa ungefär när som helst...

/ Andreas

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Även om man köper en -03 så blir det ju en del service.

/ Andreas

Naturligtvis. En cross måste servas oavsett modell.
Men man ökar ju chanserna till att en nyare hoj är i fräschare skick än vad en gammal är. En gammal hoj har ju en förmåga att hamna i en vrå och körs med när man inte har nåt bättre för sig.

Visst du har en bra poäng där som man som nybörjare inte tänker på, alltså att det blir alltid service med en cross. Nästan efter varje tur man kör så dyker det upp nåt som behöver eller kommer att behöva bytas inom kort. Det kostar på att köra cross! Mer än man tror.

Men om jag säger såhär. Det är roligare att serva och åka på något nytt, än vetskapen om att hur mkt jag än servar den här gamla 98an så kommer det fortfarande att vara samma gamla skrutthoj...

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM
Okej, tack då vet jag iaf att det är ett vettigt pris iaf. Sen om det blir nått köp lr inte är en annan femma.

Vaddå, rasar motorerna på dessa utan förvarning? :confused:

Extremt viktigt är att veta hur lång tid kolven har gått. Chansa funkar inte.
Var ute och åkte förra helgen, skulle prova isdäcken =) Polarens yz250 -00, skar efter 2 min, kolven hade sprängts och hela cylinden måste köpas ny, plus ner montering av motor, vilket kräver tid och skills. Han var överlycklig:D Då vi skulle byta kolv efter körningen... :arsele

En kolv bör senast bytas efter 50 timmar (Japanska crossar), om den är motionskörd. Är den racingkörd bör den bytas betydligt betydligt betydligt tidigare.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring