Är en Arlen Ness strl. 52 alltid en 52:a?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Var precis och testade ett Arlen Ness skinnställ. Jag är tämligen lång och inte direkt fet och har därmed svårt att hitta ett ställ som sitter perfekt. Testade i.a.f. ett ställ som satt riktigt bra. Kikade lite på Internet och hittade där ett annat ställ från Arlen Ness som jag vill ha ännu mer.
Till frågorna:
Är storlek 52 alltid storlek 52 när det gäller samma märke? Törs man beställa ett ställ som man inte testat?

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Jag är ganska lång smal 185/80 hade Berik provade även arlen ness strl 52 lagom i längden, dock borde jag haft 50 i till bredden men då skar det upp värre än ett par stringtrosor i röven, nu köpte jag A-star det sitter helt gjutet i midja bröst.

Bifogat

• Bild 006.jpg
    Bild 006.jpg
    109.3 KB · Visningar: 471
  • Bild 007.jpg
    Bild 007.jpg
    144.2 KB · Visningar: 270
  • 1.JPG
    1.JPG
    63.4 KB · Visningar: 313
  • 3.JPG
    3.JPG
    56.8 KB · Visningar: 378
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tyvärr så är det inte så. Det är olika från modell till modell inom samma märke. Även tvådelat eller helt är det skillnad

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Jag är ganska lång smal 185/80 hade Berik provade även arlen ness strl 52 lagom i längden, dock borde jag haft 50 i till bredden men då skar det upp värre än ett par stringtrosor i röven, nu köpte jag A-star det sitter helt gjutet i midja bröst.

Vilken storlek har du på Alpinestars stället ?
Är själv lång o smal 182/75 och kör med 2-delat arlen ness strl 50 nu, men har svårt att hitta ett tajt helställ till bandagarna...

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Instämmer, det kan skilja.
Jag själv körde med AN i somras, strl 52 på jackan och 50 på byxorna.
Jackan har jag nu sålt för att köpa en annan AN-jacka, men den är jag tvungen att gå ner till strl 50 på.

Men köper du exakt samma modell som du provat, som bara skiljer i färg kanske det är lugnt.

Edit; Du kanske menar helställ och inte 2-delat ställ, där har jag ingen aning alls:)

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Jag tyckte att mitt Arlen Ness strl 52 var för kort, framför allt i armarna. Jag är 188/85.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tyvärr så är det inte så. Det är olika från modell till modell inom samma märke. Även tvådelat eller helt är det skillnad

Är inte det från modell till modell då? :tungan

Min erfarenhet är att ställen av samma märke är av likvärdig storlek och t.ex. så skiljer sig en Arlen Ness-52:a från olika modeller mindre än från Arlen Ness till Dainese t.ex. Jag får utan problem på mig en 54:a från Arlen Ness eller Berik men t.ex. Spyke finns inte en möjlighet att dra upp dragkedjan. Nu har jag inte provat alla Arlen Ness men de flesta tycker jag att storlekarna är snarlika om än inte exakt.

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP

Sorry ser inte skinnstället ...bara din läckra vickning av väster foten :D
lite http://www.riverdance.com/

Obs "SKÄMT" "SKÄMT"

Bifogat

• 3.JPG
    3.JPG
    75.4 KB · Visningar: 299
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vilken storlek har du på Alpinestars stället ?
Är själv lång o smal 182/75 och kör med 2-delat arlen ness strl 50 nu, men har svårt att hitta ett tajt helställ till bandagarna...
Strl 52 är det där, med A-stars track protection kan jag precis slita igen stället. Sen att kvalitetskänslan är bra mycket bättre än i Berik stället gör det hela inte sämre, men det vet man inte innan man smakar asfalt.

Sorry ser inte skinnstället ...bara din läckra vickning av väster foten :D
lite http://www.riverdance.com/

Obs "SKÄMT" "SKÄMT"

:D :D Får bjuda på den:näsblod

Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016

Det svarta A-star stället var snyggt, vad heter modellen ?

köpt ? pris ?

e själv 183 cm & 78 kg, hade ett Berik 52 helställ, men det klipptes tyvärr efter att jag smällde med ett rådjur, så nu letar jag nytt.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Det svarta A-star stället var snyggt, vad heter modellen ?

köpt ? pris ?

e själv 183 cm & 78 kg, hade ett Berik 52 helställ, men det klipptes tyvärr efter att jag smällde med ett rådjur, så nu letar jag nytt.
Ambulansen verkar tycka om att klippa Berik.

Alpinestars RC-1 Suit köpte det på FC-moto.de kostar 799,95 fick det dock för 700euro dock så köpte jag en komplett utrusting för 20k men prutmån har de.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tänkte tillägga min erfarenhet.
Köpte nyligen på måfå ett Arlen ness T-cup white/gold helställ från fc-moto.
Var skiträdd för att 52:an skulle vara på tok för liten, men den satte som gjord för mig.
Är 186/85, småfet runt magen.

Hällboy

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
gixxer 1000 & ktm 640
jag är 192 och har ett Arlen Ness. Jag har 52 extra lång. har väll nåt speciellt namn, men är som 52 fast extra lång i armar och ben.

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
För att förvirra ännu mer kan jag informera att jag är 177/83 alltså lite småtjock, har ett Arlen Ness helställ 54 som sitter som en smäck! min erfarenhet säger att 2-delade ställ är lite större i storlekarna, har haft Dainese och Spyke innan, både 2-delade och helställ, alltid 52 på delade och 54 på helställ!

R$19

....
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Honda CB 1000RA -10
jag är 192cm och väger 90kg... provade ett Arlen Ness T-cup strl 54 satt perfekt förutom att jag inte kunde dra upp kedjan hela vägen med richas ryggskydd

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Då lägger jag till att jag är 178/75.
Har ett Arlen Ness srtl 50. Sitter som en smäck.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...