Är folk dummare på vintern?

tommi

Guest
Jag jobbar på ett åkeri med lite allt möjligt och har under den kallare perioden behövt starta upp lastbilar med starthjälp inte bara en gång per bil utan flera gånger oftast efter helger.

Nu till frågan när man startat upp bilarna så ser man att strömknapp till bakgavellift och även kom utrustning stått på mitt i kalla vintern,oftast över helger o dyl även om man säger till folk som kör skiten att STÄNG AV ALLT ALT VRID AV HUVUDSTRÖMMEN!! när du ställer biljäveln men är det nån av idioterna som lyssnar?? fan va lack man blir på kunskapsnivån på sk chaufförer nuförtiden :huvet

Fan förr i tiden bytte chaufförer däck på vägen mitt i vinter om det behövdes för att komma fram men nu med alla E.T.T utbildade kliar dom sig bara och skiter i allt..

Nån mer som har det fenomenet på sitt jobb?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag är ju systemutvecklare och många är otroligt hårt nischade på just sin grej. Dom kan koda Cobol, men har svårt att stoppa in en cd i datorn, eller så är dom grymma på Excel, men måste ha hjälp att starta datan (= trycka på rätt knapp på datorn) :huvet

Helhetstänk saknas mer och mer, entusiasterna blir färre och färre. Förr brann man för något och lärde sig allt. Nu utbildar man sig till något för att få pengar till helgerna, trivs man inte kan man ju alltid supa bort ångesten när man är ledig :rolleyes:
 

Hudik

Guest
Välkommen till klubben :tummenupp

Samma sak gäller åkeriet jag jobbar på, spelar inte nån roll om man lägger fram motorvärmarkablarna i hytten så inte fan kan dom stoppa in den i uttaget... :huvet
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jaha. Då kanske man är unik som chaufför då!
Och vrider av huvudströmmen på vintern :tummenupp