Är jag först ut??

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
Åkte på fortkörning med hojen idag... Kom åkandes på 50 väg lungt och fint, komer fram till 30 skyltar och släpper naturligtvis av på takten. Efter ca 50 M blir jag invinkad av potatisgrisen, shit tänker jag som inte har haft 100 koll på hastigheten mer än att jag tagit det vääldigt lungt. Man kan ju inte åka och glo på den där lustiga klockan ner till vänster hela tiden när vädret är så fint, eller? Det är ju mycket roligare att titta på alla :tuttar som är ute och solar!

Farbron säger att det gick lite fort, -Jasså säger jag. Vet du hur fort säger han -Näää, det visste jag ju faktiskt inte. 69 km/H säger han då! Lite snabb huvudräkning, släppa av gasen från 50-55 km/h blir inte 69 km/h. Jag protesterar högljudt vid det här laget. Då rasslar det i radion, nää det var ju inte jag som kört så fort, det var bilen som kom efter mig. Då säger faanskapet att han inte hinner med den bilisten och skiter i honom!!!

Då får äntligen hans kollega rätt på alla papper och jag har således kört 42 km/H. Dom släppte bilfaan som höl 69 och tog mig för 42 :kocko :va Jag försökte påpeka detta att nu har väl farbror inte alla kottar i korgen som gör så här men det hjälpte ju föga. 1200:- gick det kalaset på :huvet

Jaja, så kan det gå, ta det lungt på vägarna!!!
/Chrille

Mastah

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Kawasaki kdx- 91
Ouuuf där hadde du tuR! :tungan

Last edited by a moderator:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ja, varför inte passa på att ta dig istället för bilen.. Snällt. Verkligen.
De var väl tvunga att ha pengar till fikabröd [brukar inte tycka illa om farbror blå, men om sånt här händer hade jag också blivit lite sur. Visserligen har man ju kört för fort, men om bilen körde ännu fortare så...]

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Neka blint i sånt fall ... e dem jävliga mot dig så va jävlig mot dem

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
AleX skrev:
Neka blint i sånt fall ... e dem jävliga mot dig så va jävlig mot dem

Nja, ligger inte i min natur att dumneka, jag hade gjort fel det vet jag och det kan jag ta, det är ju bara pengar :tomten Sen att man är sur för att dom släppte den andre faan det är väl som det är, han är säkert glad :rolleyes:

Chrille D

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM 900 -05
Bikerbitch skrev:
Ja, varför inte passa på att ta dig istället för bilen.. Snällt. Verkligen.
De var väl tvunga att ha pengar till fikabröd [brukar inte tycka illa om farbror blå, men om sånt här händer hade jag också blivit lite sur. Visserligen har man ju kört för fort, men om bilen körde ännu fortare så...]

Potatisgrisen tyckte väl att det var roligare att bötfälla mig än en bil, jag har ju spotthoj så då måste jag ju ha råd eller? :gnissla Fula glasögon hade han oxå, mosaikbågar typ, kanske det var därför han va sur eftersom han var tvungen att ha sådana :cool:

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...