Är jag på rätt ställe? :)

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Efter några år av körning av mc utan kort *host* så skaffar jag som bäst ett kort, vill ju ha egen hoj!
Men saken är den att jag är inte så inne på regelrätta sporthojar. Gillar mera touring/custom stilen.. :kocko

Kommer jag att få gruppstryk här eller finns det månne ett annat forum (med någolunda storlek) som vi andra platsar på? :)

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
zoddri skrev:
Efter några år av körning av mc utan kort *host* så skaffar jag som bäst ett kort, vill ju ha egen hoj!
Men saken är den att jag är inte så inne på regelrätta sporthojar. Gillar mera touring/custom stilen.. :kocko

Kommer jag att få gruppstryk här eller finns det månne ett annat forum (med någolunda storlek) som vi andra platsar på? :)

Custom kanske inte är så himla rätt forum... men Touring låter lite mer intressant. Vad hade du tänkt att skaffa för mackapär då?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
zoddri skrev:

www.altavista.com

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Du kan alltid kolla på www.bike.se, lite fler touring/customnissar där. Dock verkar den allmänna kunskapsnivån vad det gäller t.ex. tekniska frågor inte vara riktigt lika hög på bikeforumet. Även varning för otroliga mängder moppeinlägg om man inte väljer bort dom.

edit: Skriver för sakta verkar det som....

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nått slags customhoj.com kanske vore ett projekt :rofl
På svenska forum verkar det vara överlag sporthoj/touring/sm som är med, customfolk verkar inte vara interesserade. Kanske är de ute och åker istället?

Kolla på www.bikeproject.com

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Om du INTE är intresserad av Sporthojar så besök någon annan sajt eller upphör att existera här. Sporthoj.com är inte en plats för ALLA.

Sporttouring går för sig! Custom/glidare åker fetbort.

PMa om du vill avsluta kontot.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Swedie skrev:
Om du INTE är intresserad av Sporthojar så besök någon annan sajt eller upphör att existera här. Sporthoj.com är inte en plats för ALLA.

Bra sagt Swedie! :tummenupp

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2022 HD PanAmerica 1250, 2017 Vespa GTS300
Swedie skrev:

Är en NTV650 tillräckligt sportig???
Måste avslöja: Hängde här när jag körde Custom också :hihi :hihi :hihi

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Sporthoj är inte mitt första alternativ om man säger så.. Men vem vet.
Tror jag ska hålla mig i bakgrunden och lusläsa er teknikdel, en hel del matnyttigt där.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
zoddri skrev:
Sporthoj är inte mitt första alternativ om man säger så.. Men vem vet.
Tror jag ska hålla mig i bakgrunden och lusläsa er teknikdel, en hel del matnyttigt där.
Det kanske bör nämnas att du lade in tråden vid ett lite känsligt tillfälle, när det nyss diskuterats vad som hör hemma på forumet och inte, samt administratörerna rensat upp en del bland medlemmar och trådar... Du kommer säkerligen att få stort utbyte av allmänna MC-forumet även utan extrem sportmasken :)

Kan dock garantera att det inte blir så populärt att dra igång stora diskussioner om glidare.

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
Timing som vanligt då.. :D
Nå, kommer nog inte att dra igång nån diskussion om vad som är bättre och sånt. Är mest intresserad av fakta.

Hoppas som sagt på en touringhoj men just nu är det ekonomin som bestämmer, så sport är inte nån omöjlighet.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
zoddri skrev:
Timing som vanligt då.. :D
Nå, kommer nog inte att dra igång nån diskussion om vad som är bättre och sånt. Är mest intresserad av fakta.

Hoppas som sagt på en touringhoj men just nu är det ekonomin som bestämmer, så sport är inte nån omöjlighet.

Skulle en sporthoj vara billigare än en touringhoj? På vilken planet då?

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
McB skrev:
Skulle en sporthoj vara billigare än en touringhoj? På vilken planet då?

Har spanat runt på nätet och tycker mig se en sån tendens. Nu talar jag inte om de brutalaste effektmonstren man hittar naturligtvis.
Eller så är det bara det att det finns väldigt få touringhojar till salu just nu som råkar vara dyra och vice versa.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Du bor i finland iofs, ni kanske inte alls har samma försäkringspremier som oss?
Här är annars ägandet av en sporthoj väldigt dyrt.
Det är inte bara ett inköpspris utan det är så mycket mer att tänka på när du kan få betala halva hojen i försäkringspremie per år.

Sen beror det på vad DU kallar sporthoj, hojar äldre än 10 år var kanske sportiga på sin tid så att säga, man kanske inte tänker på samma sak.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
zoddri skrev:
Har spanat runt på nätet och tycker mig se en sån tendens. Nu talar jag inte om de brutalaste effektmonstren man hittar naturligtvis.
Eller så är det bara det att det finns väldigt få touringhojar till salu just nu som råkar vara dyra och vice versa.

Det är inte enbart inköpskostnaden som du får ta i beaktande. Försäkringar är hyfsat mycket billigare för en touring/custom-hoj än en sporthoj.

Last edited:

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
McB skrev:
Det är inte enbart inköpskostnaden som du man får ta i beaktande. Försäkringar är hyfsat mycket billigare för en touring/custom-hoj än en sporthoj.

Har inte talat så mycket med förs.bolagen ännu så det var mest inköpspriset jag talade om. Men enligt bekanta så ska touring vara billigare att försäkra än sport, vilket ju inte är helt fel.. :)

Men tro inte det är lätt, lär nog bli ruinerad innan premierna är betalda. Tur att man studerar så man inte behöver ha bil.. eller nåt..

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
zoddri skrev:
Har inte talat så mycket med förs.bolagen ännu så det var mest inköpspriset jag talade om. Men enligt bekanta så ska touring vara billigare att försäkra än sport, vilket ju inte är helt fel.. :)

Men tro inte det är lätt, lär nog bli ruinerad innan premierna är betalda. Tur att man studerar så man inte behöver ha bil.. eller nåt..

En fråga hur kommer det sig att så många finskar kan prata svenska helt rent? :confused:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
uggla skrev:
En fråga hur kommer det sig att så många finskar kan prata svenska helt rent? :confused:
Men jävlar i min lilla låda!!! Sovit på lektionerna?

Någonsin hört talas om finlandssvenska? 6-7% av Finlands befolkning har svenska som modersmål. Varför tror du Mark Levengood pratar som mumintrollet? Eller för den delen, varför pratar mumintrollet svenska? :D

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
sgtpepper skrev:
Men jävlar i min lilla låda!!! Sovit på lektionerna?

Någonsin hört talas om finlandssvenska? 6-7% av Finlands befolkning har svenska som modersmål. Varför tror du Mark Levengood pratar som mumintrollet? Eller för den delen, varför pratar mumintrollet svenska? :D

haha! :D :banana jo jag sitter bara och slamsar då! ahaja! Ok, då har man lärt sig nått nytt idag då! :hihi :3freak

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...