Ja, samtliga ingående komponenter är specifika inte bara till kedjefabrikatet utan även kedjemodellen.eller kan jag använda ett DID-lås till en Snell-kedja?
Du kan väl prova om DID-låset passar i Snellkedjan ?eller kan jag använda ett DID-lås till en Snell-kedja?
Det har du rätt i. Men efter läst kommentarerna i den här trådenVad är det till för motorcykel? Lite skillnad på en landsvägs eller cross/enduro.
Skulle själv kanske testat mig fram på en enduro som inte körs så fort i terräng.
Men visst har själv sett sönderslagen motorhalva på en nästan ny cross cykel efter att en kedja gått av och slagit hål på motorn.
En idiot liksom normal människa luras. Är det några hundradelars skillnad på pinnarna så går låset dit fint (eller inte alls) och allt verkar bra, men vad händer i långa loppet när de glappar fram och tillbaka även om det inte är mycket?Dom skiljer i mått ja, men har man tur funkar det och man ska väl nästan vara idiot för att inte se om det ser galet och osäkert ut.
Nu har jag beställt ett DID-lås och ett RK-lås, vi får se vilket som passar minst dåligt (hovleverantören har inga Snell-grejer).Du kan väl prova om DID-låset passar i Snellkedjan ?
Inte säkert att DID-låset passar, men DID-låset kan passa...
"Några tiondelar": Jag använder inte tumstock när jag mekar motorcykel....Är det några tiondelars skillnad på pinnarna så går låset dit fint (eller inte alls) och allt verkar bra, men vad händer i långa loppet när de glappar fram och tillbaka även om det inte är mycket?...
Absolut dålig ide.....Nu har jag beställt ett DID-lås och ett RK-lås, vi får se vilket som passar minst dåligt (hovleverantören har inga Snell-grejer).
En idiot liksom normal människa luras. Är det några tiondelars skillnad på pinnarna så går låset dit fint (eller inte alls) och allt verkar bra, men vad händer i långa loppet när de glappar fram och tillbaka även om det inte är mycket?
Sen ev skillnader på länkar, både material och mått så nej, varför hålla på och laborera...
#13Passar det så passar det och kedjan skiter väl i om låset råkar vara av annat fabrikat.
Nu utgår jag från att ingen tänkt använda 530 lås till 520-kedja...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|