Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Är min bil körd?
Någon med erfarenhet av automatlådor? Min VW transporter har stått parkerad över vintern och nu skulle jag använda den i helgen men automatlådan vill inte alls vara med.
Först tog den inte förrän väldigt högt i varv när jag skulle flytta bilen, och innan jag lyckats slira upp bilen ur isgroparna som bildats kring hjulen så blev det "neutralläge" oavsett vart jag flyttar växelspaken. Bytte olja igår och det var nog för lite olja i den tror jag. Sen gick den att köra lite igen tills den blev varm ungefär då blev det "neutralläge" igen mitt. Lyckades få fart igen och tog mig hem. Bytte olja ytterligare en gång och då funkade skiten ytterligare lite längre stund.
VAG kunde inte få hem filter förrän på måndag så det kunde jag inte byta, och eftersom VWs olja kostar närmare 180kr/l och jag behöver 5 liter så fyller jag inte på med deras olja förrän senare när jag även byter oljefilter. Nu tog jag nån ATF-skit jag hade liggande bara för att rengöra med. Det är nån experimentolja som eg skulle destrueras.
Ska testa att byta ett gånger till idag tills min ATF-dunk är slut och därefter byter jag ytterligare en gång till Dextron 3.
Men jag vet inte om jag vågar lita på den här lådan längre. Vill ju inte bli stående mitt ute i skogen med en död växellåda.
T4ans automatlådor är ju erkänt urusla.
Någon med erfarenhet av automatlådor? Min VW transporter har stått parkerad över vintern och nu skulle jag använda den i helgen men automatlådan vill inte alls vara med.
Först tog den inte förrän väldigt högt i varv när jag skulle flytta bilen, och innan jag lyckats slira upp bilen ur isgroparna som bildats kring hjulen så blev det "neutralläge" oavsett vart jag flyttar växelspaken. Bytte olja igår och det var nog för lite olja i den tror jag. Sen gick den att köra lite igen tills den blev varm ungefär då blev det "neutralläge" igen mitt. Lyckades få fart igen och tog mig hem. Bytte olja ytterligare en gång och då funkade skiten ytterligare lite längre stund.
VAG kunde inte få hem filter förrän på måndag så det kunde jag inte byta, och eftersom VWs olja kostar närmare 180kr/l och jag behöver 5 liter så fyller jag inte på med deras olja förrän senare när jag även byter oljefilter. Nu tog jag nån ATF-skit jag hade liggande bara för att rengöra med. Det är nån experimentolja som eg skulle destrueras.
Ska testa att byta ett gånger till idag tills min ATF-dunk är slut och därefter byter jag ytterligare en gång till Dextron 3.
Men jag vet inte om jag vågar lita på den här lådan längre. Vill ju inte bli stående mitt ute i skogen med en död växellåda.
T4ans automatlådor är ju erkänt urusla.