oskjan
Stronger than ever!
Testade o starta motorn för nån dag sen och då upptäckte jag till min förskräckelse att det kom ut avgaser underifrån locket som sitter på ypvs-port-axelns högra ände...
Man tycker ju inte det ska göra det, motorn köpte jag ju för 1 månad sen från MC-demonteringen med 3 månaders garanti, den skulle ha varit nyrenoverad för 50 mil sen och jag har i princip bara provstartat den!!
Det märktes inget när den var på tomgång, men när man gasade upp den på upp mot 7000 varv/min så såg man att luckan var lite lös och att luckan trycktes lite utåt och det kom ut en stråle av avgaser underifrån luckan.
Kan det vara nån packbox som rökit?
Eller e de bara att spänna luckan lite (den satt lite löst) ?
FAN va jag hatar att jag ska ha sån jävla otur!
detta är luckan jag pratar om:
______
/______\ <-- topplock
| |
Insug --> :| O<|----det är saken jag talar om, luckan
| |
| | <-- cylinder
fan, vet inte hur man laddar upp bilder från hårdisken, sorry
Man tycker ju inte det ska göra det, motorn köpte jag ju för 1 månad sen från MC-demonteringen med 3 månaders garanti, den skulle ha varit nyrenoverad för 50 mil sen och jag har i princip bara provstartat den!!
Det märktes inget när den var på tomgång, men när man gasade upp den på upp mot 7000 varv/min så såg man att luckan var lite lös och att luckan trycktes lite utåt och det kom ut en stråle av avgaser underifrån luckan.
Kan det vara nån packbox som rökit?
Eller e de bara att spänna luckan lite (den satt lite löst) ?
FAN va jag hatar att jag ska ha sån jävla otur!
detta är luckan jag pratar om:
______
/______\ <-- topplock
| |
Insug --> :| O<|----det är saken jag talar om, luckan
| |
| | <-- cylinder
fan, vet inte hur man laddar upp bilder från hårdisken, sorry