Är ny här o funderar på bana...

J.Olsson

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha R6
Tjenare!
Har haft kortet i snart 3 månader och har fallit totalt för det här med hoj.
Är ju helskönt att susa fram på vägarna. Därför har jag funderat på om man inte skulle ta o köra lite bana nästa säsong. Kanske till o med tävla lite om det visar sig att man har talang... Så om någon är villig att ge mig lite tips på allt möjligt kring banracing eller hojåkning i allmänhet så är ni mycket välkomna..

JO
 

mafo

Snygg, prydlig och pretto!
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
Letar..
J.Olsson skrev:
2567085 Tjenare!
Har haft kortet i snart 3 månader och har fallit totalt för det här med hoj.
Är ju helskönt att susa fram på vägarna. Därför har jag funderat på om man inte skulle ta o köra lite bana nästa säsong. Kanske till o med tävla lite om det visar sig att man har talang... Så om någon är villig att ge mig lite tips på allt möjligt kring banracing eller hojåkning i allmänhet så är ni mycket välkomna..
JO

Kolla om inte SMC har någon sporthojskurs i närheten, så du får grunderna rätt. Sen ordnas det säkert bandagar privat (jag har ingen koll på Ronneby-området tyvärr).

Får du blodad tand så är det bara att ta licens och börja träna. Lycka till! :tummenupp
 

J.Olsson

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Ronneby
Hoj
Yamaha R6
mafo skrev:
2567148 Kolla om inte SMC har någon sporthojskurs i närheten, så du får grunderna rätt. Sen ordnas det säkert bandagar privat (jag har ingen koll på Ronneby-området tyvärr).

Får du blodad tand så är det bara att ta licens och börja träna. Lycka till! :tummenupp


Jag ska göra det. Men det får nog bli till våren (de kurserna är la slut för säsongen?), och så är ju mycket pengar så man får va säker på att man har jobb med. Sen så har jag ju en bit till banorna med. Men vill man så kan man!

Tackar så mycket!
JO
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Knutstorp å Anderstorp ligger ju inom en ganska acceptabel radie. Finns ju BKK-kurser du kan gå bla för att få ner din försäkringspremie
 

crasypete

Pete82
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
gpz 900 fighter
J.Olsson skrev:
2567180 Jag ska göra det. Men det får nog bli till våren (de kurserna är la slut för säsongen?), och så är ju mycket pengar så man får va säker på att man har jobb med. Sen så har jag ju en bit till banorna med. Men vill man så kan man!

Tackar så mycket!
JO

jag lovar du kommer inte att bli besviken om du provar på banåkning, kan lugnt säga att det är det bästa jag gjort. de behöver inte vara så dyrt heller (om man inte gör en riktig sattsning villsäga):) dom flästa banorna i sverige har ju kvällskörningar både för licens och gatgrupper å de brukar ligga på runt 300kr, de tycker inte jag e dyrt iaf med tanke på vad man får!!
De e alltid kul när fler folk får upp ögonen för racing, så lycka till så ses vi kanske på någon bana nån stans:yoparty
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Välkommen.

Mitt tips: Först en BKK och därefter bankörningskvällar (eller fler BKK).

Har själv kört hoj i 20 år men upptäckte det här med bana först förra året. (Hur kan man köra hoj i 18 år och missa poängen :huvet )

Lycka till.

Vi ses på banorna nästa sommar :tummenupp
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Självklart ska du testa på bankörning:)
Kan verkligen rekomendera att å en broms o kurvtagnings kurs med Smc

Jag gick på två sådana i sommar och jag kände att det utvecklade min körning grymt mycket också :tummenupp

Enda "nackdelen" med bankörning är väl att gatåkningen tappar all sin charm och man vill inte göra annat än att gasa på bana :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top