Ärlighet...

pl_84

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
Suzuki GSX-r 750
Var för några veckor sedan ner till Karlstad för att köpa min första hoj…
Allt gick bara bra, det var bara det att han jag köpte hojen av skulle lacka original bakdelen åt mej och skicka den hem till mej veckan efter, samt skicka några andra som grejer.

Betalade hojen, efter många om och men på Internet.. jävlades lite väl många gånger så när det väl gick så hade jag lyckas skicka över 1000 kr för mycket..
Kom överens om att han skulle skicka tillbaka pengarna och grejerna till mej veckan efter (Jag betalade även frakten). Dum norrlänning som man är så litar man på folk.

Har nu gått 6 veckor och inte kommit en pryl… han svara ej på mobil eller mail..

Tycker det bara är tråkigt att man inte ska kunna lita på folk.. Trodde hojåkare ”brydde” sig om varandra.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
pl_84 skrev:
2245003 Var för några veckor sedan ner till Karlstad för att köpa min första hoj…
Allt gick bara bra, det var bara det att han jag köpte hojen av skulle lacka original bakdelen åt mej och skicka den hem till mej veckan efter, samt skicka några andra som grejer.

Betalade hojen, efter många om och men på Internet.. jävlades lite väl många gånger så när det väl gick så hade jag lyckas skicka över 1000 kr för mycket..
Kom överens om att han skulle skicka tillbaka pengarna och grejerna till mej veckan efter (Jag betalade även frakten). Dum norrlänning som man är så litar man på folk.

Har nu gått 6 veckor och inte kommit en pryl… han svara ej på mobil eller mail..

Tycker det bara är tråkigt att man inte ska kunna lita på folk.. Trodde hojåkare ”brydde” sig om varandra.

Nej, vi är fortfarande lika egoistiska som alla andra! :(
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jepp sånt suger, men det kanske kanske finns en logisk förklaring ?


(Jag är aldrig såhär optimistik annars, varför nu? :confused:)
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
pl_84 skrev:
Dum norrlänning som man är så litar man på folk.

Ja, det är bara i Norrland folk är hederliga. I gävle börjar folk bli tjyvar och i höjd med Växjö är alla oärliga. Från Höör och neråt är folk så jävla kriminella att ALLA är mördare - rent statistiskt finns inga omördade människor kvar där...

Tråkigt du ännu inte fåttt prylarna.
Det beror säkert på det geografiska.

/H
 

pl_84

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
Suzuki GSX-r 750
lorkan skrev:
2245012 Jepp sånt suger, men det kanske kanske finns en logisk förklaring ?


(Jag är aldrig såhär optimistik annars, varför nu? :confused:)


Möjligt att det finns, men det är ju lite konstigt att han inte kan svar, ringa upp eller varför inte svara på mail...
 

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Ort
Hufvudstaden | F18
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
pl_84 skrev:
2245003 Var för några veckor sedan ner till Karlstad för att köpa min första hoj…
Allt gick bara bra, det var bara det att han jag köpte hojen av skulle lacka original bakdelen åt mej och skicka den hem till mej veckan efter, samt skicka några andra som grejer..
Betalade hojen, efter många om och men på Internet.. jävlades lite väl många gånger så när det väl gick så hade jag lyckas skicka över 1000 kr för mycket..
Kom överens om att han skulle skicka tillbaka pengarna och grejerna till mej veckan efter (Jag betalade även frakten). Dum norrlänning som man är så litar man på folk.

Har nu gått 6 veckor och inte kommit en pryl… han svara ej på mobil eller mail..

Tycker det bara är tråkigt att man inte ska kunna lita på folk.. Trodde hojåkare ”brydde” sig om varandra.
Du har ju både namn, tfn.nr och address.. Nästa långtur med hojjen spöar du skiten ur honom.. nu, imorgon, nästa vecka om 3 år.. Ni i norrland är väl bekanta med begreppet medborgargarde.. :crash
Henning! skrev:
2245018 Ja, det är bara i Norrland folk är hederliga. I gävle börjar folk bli tjyvar och i höjd med Växjö är alla oärliga. Från Höör och neråt är folk så jävla kriminella att ALLA är mördare - rent statistiskt finns inga omördade människor kvar där...

Tråkigt du ännu inte fåttt prylarna.
Det beror säkert på det geografiska.

/H
Kan ärligt säga att folk som bor på landet är mer tillförlitliga än andra.. Åtminstone i min värld.. Allt ligger i handslaget..
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Man vet aldrig. Det kanske har strulat till sig?

Har själv haft lite problem att få saker ibland.
Bland annat någon här på sporthoj som jag handlat av. Men efter många om o men så kom trots allt sakerna.

Här finns för härliga människor också måste jag nämna nu när jag börjar tänka på sånt här. Jag hade bestämt med Maverick tror jag han heter här på forumet. Jönköpingsbo tror jag det. Att han skulle skicka en cykeldator till mig och jag har för mig att jag hade betalt. Men så en dag på helgen när jag kom hem så låg det något på trappen. Hum, va e det där?? Då va det denna kille som "ändå skulle till sommarstället" så han tog en extra runda inom Markaryd och letade upp vart jag bodde o lämnade cykeldatorn där =) Det e 17mil mellan Jönköping o Markaryd. Han körde ingen omväg direkt när han ändå skulle ner till Hässleholm någonstans men ändå. Sånt får iaf mig att le en extra gång och inse hur sjyssta människor det finns.

Tyvärr är ju inte alla sånna. =(

Håller tummarna för att du får dina prylar o dina pengar.

/Fredrik
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Henning! skrev:
2245018 Ja, det är bara i Norrland folk är hederliga. I gävle börjar folk bli tjyvar och i höjd med Växjö är alla oärliga. Från Höör och neråt är folk så jävla kriminella att ALLA är mördare - rent statistiskt finns inga omördade människor kvar där...

Tråkigt du ännu inte fåttt prylarna.
Det beror säkert på det geografiska.

/H
Då är jag alltså mördare med 2 mil söder om höör :arsele
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Saker som ska ingå i ett köp är bäst att få på direkten, inte senare, då är det bättre att vänta tills de är fixade :gråta
Finns mycket lurendrejare här i världen :gnissla
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vart i Karlstad bodde han?
Skickar du namn och adress via pm kanske jag kan se om jag vet någon som känner han eller nått.
 

pl_84

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
Suzuki GSX-r 750
Probotector skrev:
2245072 Saker som ska ingå i ett köp är bäst att få på direkten, inte senare, då är det bättre att vänta tills de är fixade :gråta
Finns mycket lurendrejare här i världen :gnissla


Jo jag vet det jag med.. men ville ha grejerna samma färg som hojen och eftersom han va lackare och erbjöd sig fixa det så måsta man ju tro på det...

Det räckte med att åka en gång dit, 70 mil enkel väg...
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
pl_84 skrev:
2245082 Jo jag vet det jag med.. men ville ha grejerna samma färg som hojen och eftersom han va lackare och erbjöd sig fixa det så måsta man ju tro på det...

Det räckte med att åka en gång dit, 70 mil enkel väg...

Javisst, man tror ju alltid på det goda hos folk :gnissla
Men om han är lackerare borde du kunna ringa dit han jobbar och på så sätt få kontakt med honom :)
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
ignorerar man mail/samtal och annat inom kommunikation så brukar det vara nått skit,med tanke på att det gått 6 veckor så borde han kunnar svarat på nått vis.Nåja hoppas det löser sig på nått vis för dig...
 

PhastBoi

Ingen skit...
Gick med
18 May 2004
Ort
Lidköping
Hoj
TL1000S -97
är han lackerare så kanske lösningsmedlen gjort honom så där glömsk, så han glömt vart han bor, vart han har sin telefon m.m...

hoppas det är så, så om ni som bodde nära ser en vilsen kille irra runt i byn så kan ni ju påminna honom! :hihi

skämt åsido... hoppas det löser sig.
 

pl_84

Ny medlem
Gick med
12 May 2006
Ort
Ö-vik
Hoj
Suzuki GSX-r 750
Fürstenhoff skrev:
2245423 Bara att hänga ut han här på SH!!

/Fürstenhoff.


Jo man är sugen på skriva både namn och adress på killen.. men men.. få se hur jag gör om det inte är någon här som vet vem han är...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Så fort man fått sina pengar brukar motivationen att fixa med saker sjunka en aning :hihi

Låt hoppas att så är fallet, ett tips är att nästa gång göra avdrag för det som prylarna är värda + lite till som du skickar iväg när du fått prylarna.
 

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Det konstiga är ju hur man lyckas betala 1000:- för mycket?
Tror nog aldrig det skulle hända mig faktiskt. Man kollar alltid 5 ggr när man gör en utbetalning.

Hoppas du får tag i grejerna! :tomten
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top