Ärligt nu - kan du köra på bakhjulet o hålla den där?

Kan du köra på bakhjulet å hålla den uppe längre än 5sec?

• Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bör man inte veta om nyttan innan man börjar bedöma den? Jag känner till kraschrisken, tiden det tar att lära sig, slitaget på hojen och hur man ser ut som en rolig nallebjörn och jag tycker det är värt varenda sprängd motor det har kostat mig!
:banana

Och då är alltså nyttan högre än kostnaden, för DIG. Vad säger det mer än att du gillar det?

Jag betalar gladeligen 1500 för en flaska sprit, det betyder knappast att det gäller alla.

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Men vafasen ..En Wheelie drar man pga av det är en sån otroligt skön känsla !!

Det är en stor anledning till att hojåkat bara är bäst :yoparty

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag betalar gladeligen 1500 för en flaska sprit, det betyder knappast att det gäller alla.
Men det behöver du ju inte ta upp här för de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt läser troligen ändå inte den här tråden.

Nej jag hade inte behövt vara nedvärderande mot din spritkonsumtion, men du hade inte heller behövt vara det mot de som gillar att köra på bakhjulet bara för att du inte gör det.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men det behöver du ju inte ta upp här för de WT-brewdar som skulle bli det minsta imponerade av en sån akt läser troligen ändå inte den här tråden.

Nej jag hade inte behövt vara nedvärderande mot din spritkonsumtion, men du hade inte heller behövt vara det mot de som gillar att köra på bakhjulet bara för att du inte gör det.

Irony is officially dead

PoNtUzA

Ny medlem
Gick med
12 May 2011
Hoj
Husaberg FS570, 10
Får dra strypningen nu i sommar och då är det bara bakhjul som gäller för R6:an :yoparty

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Nog för att det med nästa hoj skulle vara kul att kunna, trots att man är gamma gubbe! :D Men med nuvarande hoj är det nog bara att glömma. Då behöver jag antingen ett större framhjul eller en ramp! :)
Men å andra sidan är jag nog för feg för att våga göra alla vurpor som kommer att krävas!
Får väl köpa en gammal 50cc moppe att träna på. :D

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Det är drygt 30 år sedan jag började öva på en Kawa 650, ettan-koppling, sedan 2-3-4:an under måttlig acc. Det blev riktigt långt till slut.
Det resulterade så småningom i rasad motor pga oljepumpen sög luft...:död
Det blev betydligt lättare 1992 när Firebladen inskaffades. :)
Har idag en ny Blade, njuter av att kunna power-wheela, oftast på tvåan från runt 100-130 :kär känslan med kraft.

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Det ta mej tusan inte lätt det här med bakhjuls åkande. Jag försöker känna mig fram men sen när det börjar ta sig, ja då kommer fegisen i mig fram..

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Lära sig slanga är det enkla.
Att fatta var man kan göra det verkar vara det svåra..

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Ducati SF 848
Hade det varit bättre att skapa en ny tråd med samma innehåll menar du?

Hahaha. Kombinationen av tråd och anekdoten i inlägget samt att tidigare skrivet inlägg var för sju år sedan gjorde kombinationen sjukt rolig. Kanske har dålig humor :hihi

Klart vi ska återanvända trådarna annars får vi väl MP efter oss p.g.a. slöseri med elektroner!

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år