Även jag hamnar nog i träsket...

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nu har jag bestämt mig. Det är dags att börja köra hoj på allvar, dvs utan mötande trafik på slingrande asfalt med bollhav att leka i ibland. Mao så har jag tänkt börja köra RR. Första steget togs under Bikeweek då jag för första gången besökte Ejes, esset och depåkurvan. Dagarna efter min bandebut passade jag på att gå licenskursen så rent tekniskt får jag börja redan nu. Det är faktiskt bara en sak som saknas: pengar!

Som det säkert är fler som har märkt så växer dom inte på träd och efter mina beräkningar så går det åt en och annan krona för att köra RR. Det närmsta halvåret kommer förmodligen ägnas åt att:

1. Äta havregrynsgröt och nudlar
  2. Sälja onödigt tjafs som soffa, säng och tv
  3. Panta burkar
  4. Prostitution (presumtiva kunder sökes) ;)

Men... jag tror det kommer bli värt det!
Vi ses i depån nästa säsong.

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
newstead skrev:
2366770 Nu har jag bestämt mig. Det är dags att börja köra hoj på allvar, dvs utan mötande trafik på slingrande asfalt med bollhav att leka i ibland. Mao så har jag tänkt börja köra RR.

Samma här! Visst ska det bli kul :)

Jag får dock hålla mig lite mer till tåls, licenskursen går i slutet av augusti på Sviesta. Men å andra sidan har jag redan köpt mig en banhoj :)

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
nazurro skrev:
2368590 Samma här! Visst ska det bli kul :)

Jag får dock hålla mig lite mer till tåls, licenskursen går i slutet av augusti på Sviesta. Men å andra sidan har jag redan köpt mig en banhoj :)
Ja, kul som fan! Min är ju visserligen en gammal banhoj men jag har inga kåpor och sånt till den så det blir förmodligen nån annan... kanske.. :gnissla

Neutral skrev:
2368606 Köp min hoj! :)
Den såg ju rätt schysst ut... ska vi byta? :tungan

Last edited:

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Tänk på att nudlar är en lyxvara. Makaroner eller spaghetti (eller, ja, vanlig pasta) är billigare om du köper storpack på Lidl eller liknande kedja. Då får du ju 2 kg för en tia, försök hitta 2 kg nudlar för samma pris... = Mer pengar till räjsing!

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
lahi skrev:
2368634 Tänk på att nudlar är en lyxvara. Makaroner eller spaghetti (eller, ja, vanlig pasta) är billigare om du köper storpack på Lidl eller liknande kedja. Då får du ju 2 kg för en tia, försök hitta 2 kg nudlar för samma pris... = Mer pengar till räjsing!
Eller så åker man till närmsta bonde och köper potatis. Då kan man nog få en stor låda för 20 spänn :)

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Rotorp skrev:
2370283 Har åsså banhojen klar men fattas licens, Fan, var ju 2 dgr för sent ute med anmälan juu.

För sent? För att anmäla sig till licenskurs på Sviesta? Är du säker på det? Lita inte på hemsidan, kolla med micke istället.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
nazurro skrev:
2370326 För sent? För att anmäla sig till licenskurs på Sviesta? Är du säker på det? Lita inte på hemsidan, kolla med micke istället.

Jag ska också dit på licenskurs:)

Men har inte fixat transport eller boende ännu:näsblod

Jag anmälde mig för typ 1 vecka sedan.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mr Helmut skrev:
2370397 Jag ska också dit på licenskurs:)

Men har inte fixat transport eller boende ännu:näsblod

Jag anmälde mig för typ 1 vecka sedan.
Idolen valmers ställer säkert upp med transport.

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
Yamaha fståss
nazurro skrev:
2370326 För sent? För att anmäla sig till licenskurs på Sviesta? Är du säker på det? Lita inte på hemsidan, kolla med micke istället.

Micke sa att jag skulle återkomma nu på måndag, hade visst över 30 anmälningar men det lär bli återbud sa han. Hopas på det bästa :tummenupp

MC Doktorn

Guest
Paradoxen är att när man var ung var man galen nog att inte bedöma riskerna men hade inte råd, när man blir gammal blir man fegare men har resurserna.

Neutral skrev:
2371052 Det är tanken. :)

Kul att ha en racer, har sneglar på supermono men skruvandet gör att jag aldrig kommer få lust att köra racer. tror jag.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...