Äventyr i Värmlands djupa skogar

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
Äntligen börjar den gamle Valmers vakna till liv igen.

Åk nu hem till mor och far ett par dagar innan festen, gå ut i garaget och dra av skynket från den gamle sure 240:in som välkonserverad står i garaget, eftersom du innerst inne visste att storstadsfjolleriet inte helt skulle utplåna spåren av finkelolja i blodet.

Ta en redi klunk ur dunken, smek med fingrarna över bakrutans Pioneer klistermärke, kolla så att de breddade plåtfälgarna inte har rostat, smek den hemmagjorda toningen på rutorna och konstatera nöjt att du gjorde ett bra jobb 1989: inga bubblor här inte!

Kanske tom en svag doft av de 47 olika wunderbaums som hänger i backspegeln finns kvar? Sitter den extramonterade varvräknaren fortfarande kvar på instrumentbrädan? Funkar belysningen i den fortfarande? Kommer du ihåg vilken sjå det var att dra ström från halvljuskontakten?

Känn efter i askkoppen om skolkortet på Ann-Marie fortfarande ligger kvar.
(Fan, ho va bra granner den tösa!)

Slå på tändingen, se hur den gamle Pioneer KEH5100 lyser upp kupén och "Bye Bye Johnny" vrålar i de feta 250 wattarna i bak. Glöm inte att du tog för klen kabel till slutsteget och att det gärna vill ryka lite från den.

Sätt dig nu i baksätet, tryck in en dubbel General-lös, dreck resten av dunken, somna, vakna igen och skrik: PESSEPAUS!!!!!!

Sen spyr du ner hela pojkrummet, farsan hotar med stryk och morsan säger att pöjken ä nog bara magsjuk. Nu är du redo för en rekorderlig fest - som dä va förr!

Ha män se, hat så sköj!

Rapport från kraftig fylla i djupaste värmladsskogen:

Nog blev det en blöt tillställning alltid, men det är bara att inse att man inte längre har förmågan att snapsa HB ohämmat. Cocacola-groggen, som blandas cirka 60/40, är inte heller lika lätt att få ned. Berusningsgraden var det dock inget fel på, fast värden verkade ha rationaliserat bort Meduza-låtarna helt. Kanske en eftergift till diverse sambos (läs husfrid)? Kvällens höjdpunkt, efter att ha förlorat grovt i fyllesvinspoker, var att besöka den lokala "puben" (censurerar bort namnet på stället med hänsyn till alla inblandade). Hej och hå med brylcreme, skinnvästar, plånbokskedjor, boots och andra självklara ingredienser. Allt gick bra ända tills lokalen skulle tömmas vi halvtrerycket, då samtliga som kom ut i friska luften samtidigt verkade tänka: "vänta nu, det har ju inte varit ett enda slagsmål ikväll". Varpå samtliga rök ihop i ett riktigt bonnarallarslagsmål! Fina rallarsvingar och tillmälen på en värmlänsk dialekt så grov att.....ja det måste upplevas på plats. En och annan sving träffade, folk ramlade ned i diken och in i skogen. Då samtliga både värmt och fyllt på enligt lokal standard blev dock fotarbetet lite vingligt.
Undertecknad då? Jag stod mest och försökte se osynlig ut! "Bara inte någon jävel ska göra upp med mig om något som hände i 9:e klass".

På detta ställe har man alltså växt upp....... :rolleyes: :öl
Söndagen tillbringades i ryggläge....
 

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Florida
Hoj
Låt mig gissa att puben ligger strax under Graninge värdshus? :p

Känner igen det där från högstadiet jag med faktiskt... Medzua dunkades, epa-traktorna rejsades, prillorna var stora som hockeypuckar. På goa Åsvalla... Var Meta och gnu med redan på din tid?

Träffar många därifrån än idag som fortfarande är goa raggare. :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag såg smala sussi i helgen. Ihop med denna målande beskrivning kan jag inte annat än tänka mig för innan jag åker till värmland nästa gång.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
t-rex skrev:
Jag såg smala sussi i helgen. Ihop med denna målande beskrivning kan jag inte annat än tänka mig för innan jag åker till värmland nästa gång.

Många av historierna bakom den filmen kommer från just denna by..... :eek:
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Det var väl bra att festen inte blev en beskvikelse utan traditionsenligt avslutades med ett redigt slagsmål!

Inga gamla flammor på plats? Ville ingen schlö ner dig för att du hade vax i håret?

Hade förövrigt besök ifrån min hemkommun i helgen och det blev många goda historier ifrån förr. Bland annat den om Krille, som när vi fick i uppdrag i skolan att rita en båt/fartyg hemma, kommer tillbaka med en exakt kopia av skeppet på explorerflaskan. Det blev ett samtal med föräldrarna, trots fin teckning.........
Samma persons farsa tog även motorsågen för att göra lite luftigt hemma och kapade ner en vägg, tyvärr en bärande sådan. Så jag vet inte om det där föräldrasamtalet gav så mycket........

Ahhhhh, dessa bruksorter från förr..............
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
Det var väl bra att festen inte blev en beskvikelse utan traditionsenligt avslutades med ett redigt slagsmål!

Inga gamla flammor på plats? Ville ingen schlö ner dig för att du hade vax i håret?

Hade förövrigt besök ifrån min hemkommun i helgen och det blev många goda historier ifrån förr. Bland annat den om Krille, som när vi fick i uppdrag i skolan att rita en båt/fartyg hemma, kommer tillbaka med en exakt kopia av skeppet på explorerflaskan. Det blev ett samtal med föräldrarna, trots fin teckning.........
Samma persons farsa tog även motorsågen för att göra lite luftigt hemma och kapade ner en vägg, tyvärr en bärande sådan. Så jag vet inte om det där föräldrasamtalet gav så mycket........

Ahhhhh, dessa bruksorter från förr..............

Jodå, en och annan flamma från förr fanns på plats. Vad gamla de hade blivit! Hur kan det komma sig; jag är ju lika ung som då? :confused:

Det var ingen som utryckte sin vilja att schlö ner mäj, men en och annan sur blick noterade jag.....formsydd skjorta och vaxad frilla uppskattas näppeligen. Till min förvåning noterade jag att det fanns Smirnoff Ice i baren. Sådana såldes det inte många, det kan jag lova.
 

Henken

Guest
Det där lät värre än Gällivare...där har jag varit en gång.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Henken skrev:
Det där lät värre än Gällivare...där har jag varit en gång.

...men värst var det i Flen, för där kastade de sten.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
valmers skrev:
På detta ställe har man alltså växt upp....... :rolleyes: :öl
Söndagen tillbringades i ryggläge....

Du fick som vanligt inget napp altså, försök att jobba bort din taskiga attityd gentemot det motsatta könet, inse att du inte är 20 år gammal längre, ta vad som erbjuds & följ ordspråket: Är man kräsen blir man utan :arsele
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top