Å så var semestern slut

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
Z1000
Ja ha! Nu sitter man här en söndagskväll och inser att nu är det slut på semestern...

Nu varade min semester i två lååånga sköna dagar ja och så helgen såklart.
Vad gjorde jag då? Ja inte har jag legat i någon hängmatta iaf! Det har ju REGNAT!

Joo i torsdags var jag och tittade på sambon och en kompis som åkte på Gelleråsen - det spöregnade hela tiden... och de tröttnade ganska fort... Dock han jag bli dygsur även fast jag bara var med och tittade på.

Fredag var också en lagom blöt dag... var med syran som håller på med halvklassikern och simmade halva Vansbrosimmet... det gick kanon bra faktiskt. Och jag är skit nöjd!

Lördag hem till mor och far....

I dag - Helt krossad!

I morgon - Jobbet

Resten av sommaren - JOBBA!

:tummenupp

Ha en trevlig semester :yoparty

Henken

Guest
Jag tycker det ska bli kul att börja jobba igen :) Semestern går dock väldigt fort.

Shai Hulud

Kalabalik
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Yamaha XT660R
Vem behöver semester när det är fint väder?

Jag sålde min sommar, dvs ingen semester under juni, juli och augusti månad, så det blir semester först i september, 2 veckor.
Men dock så får jag en extra månadslön för den sålda semestern, 13 månadslöner detta året :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Första semesterdagen imorgon, och jag ligger nerbäddad och sjuk hos ett ragg i stockholm.. Haha

Hoppas jag repar mig tills jag ska flyga till kanada på torsdag bara, annars blir jag fan förbannad! Avbokningsskydd va man ju självklart för snål för

ShyGuy

To bad for heaven, to good for hell.
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
Kawasaki Versys -07, kawasaki zzr600 -92 *såld*, Audi A4 1,8Ts -99, Arctic Cat zr600 -99 *såld*
Haft 3 veckor nu, bara 5 veckor ledighet kvar nu :arsele

Right on.

Semester-start: 12:e juni
Semester-slut: 12:e augusti

SUG PÅ DEN!!!!!!!

(ja just ja; novemberlov 3 arbdgr, jullov ca 15 arbdgr, sportlov 5 arbdgr, påsklov 3 arbdgr. Skönt att va lärare ibland. MUAHAHAHAHahahahahaaaaaaa)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Man har inte semester i 2 dagar, det kallas helg.

Reser man inte runt eller hittar på roligheter på sin semester är det direkt bortkastad tid.
Min kompis brukar ta 5 veckor på sommaren bara för att man gjorde ju så i skolan, fast det varade i 10 veckor ju. Han är 28 och gör ingenting när han har semester, det är tragiskt.
En annan kompis drar till Öland i 4 dagar varje år och det är hans semester - alltid likadant varje år i samma stuga med hans tjejs släkt. Jag hade skurit halsen av mig redan andra året....

Få nu Sverige på fötter igen genom att jobba istället bara för att glo på TV på er "semester". :lol

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
min semester har inte ens fötts ännu, jag tror det är på g vid oktober eller nått??
Men vafan ska man ha semester på sommaren i sverige för??
Det är ju den enda perioden man kan leva utan att plågas här.
Hellre åker jag till värmen på vintern och kommer tillbaka till en kortare period med kyla än att åka iväg när det är varmt och sen ha heeeela mörker/kylperioden kvar.
Vinterdepp le grande..

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Hoj
En sån grön.
Man har inte semester i 2 dagar, det kallas helg.

Reser man inte runt eller hittar på roligheter på sin semester är det direkt bortkastad tid.

Right on!
Går på min semester på fredag.
Själv så har man drar man till mallorca av alla ställen den 25/7 för en vecka med massor av alkohol och annat som hör till :yoparty:tuttar,
förutom det så blir det nog en långtur med hojen upp till brorsan i södertälje.

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Vem behöver semester när det är fint väder?

Jag sålde min sommar, dvs ingen semester under juni, juli och augusti månad, så det blir semester först i september, 2 veckor.
Men dock så får jag en extra månadslön för den sålda semestern, 13 månadslöner detta året :tummenupp

Finns inget bättre än att sälja sig för pengar. Man känner sig så varm inombords efteråt.

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Första semesterdagen imorgon, och jag ligger nerbäddad och sjuk hos ett ragg i stockholm.. Haha

Hoppas jag repar mig tills jag ska flyga till kanada på torsdag bara, annars blir jag fan förbannad! Avbokningsskydd va man ju självklart för snål för

Är du sjuk på din semester kan du ringa och sjukanmäla dig. Så får du ta din semester senare när du är frisk.

Tyckte själv att det lät helt otroligt, men det är faktiskt så det funkar :fakta

Själv påbörjar man 5 veckors semester idag, men vettefan om jag vill kalla det semester när man har en 3 veckor gammal bebis hemma och ska riva o sätta upp ett garagetak (från grunden), samt helrusta ett rum till barnkammare (höja upp dörrkarm/byta dörr, lägga golv, spackla o måla) :huvet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ska jobba två veckor till, sen så... En vecka vid midsommar gav mersmak. Det jobbiga med semestern är dock när det tar slut och man inser att det är ett helt långt år innan det är dags igen...

Lite resa blir det under ledigheten. En sväng österut och så troligen till Danmark. Som omväxling till allt arbete på hemmaplan med husrenovering, meka fordon och klippa gräs.

Längsta semestern var nog -97. Då hade jag en massa sparat och var ledig två månader. Dessutom var det kanonväder. Det blev mycket grillfester och ölande den sommarn. Jag har fortfarande kvar solbränna sedan dess :D

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0