summa sumarum..
Eftersom jag är först till sporhoj.com så får ni höra min verision först
Båda blev försenade, så istället för att träffas vid Maxi körde vi om varandra på 55:an, (de såg dock inte Pmyran, utan jag gjorde en icke godkänd garagesväng och sotade sen ur ER:en för att komma ikapp)
Tankning och snack i Enköping, sen bar de iväg mot badet.
Vid Teda står en man med tummen i vädret. "Idiot" tänker vi, tror han att han kan lifta med hojar?
Dock börjar mannen att flaxa med kläderna, (likt en blottare) och vi inser att de e hojkläder. Myran stannar, jag vänder och kommer tillbaka.
På marken ligger ett blinkersglas. Lustigt, för det fattas just ett blinkersglas på Myrans hoj nu
Killen ser en aning förvånad ut över att det först stannar en hoj, som rasar i backen, som han får hjälpa till att lyfta och konstaterar att det är en tjej som har stannat. Och när sen ännu en hoj kommer och det åxå är en tjej, då höde man hur det riktigt klonkade i backen när han tappade hakan
Det visade sig och hans hoj (kawa gpz 900) läckte olja som ett såll å att en packning hade gått.
Det visade sig åxå att hans föräldrar hade sommarställe där vi skulle bada.
Så opp me han på hojen och iväg ba.
Bjussa på fika gjorde dem.
Sen åkte vi till vårt efterlängtade och välförtjänta dopp.
Hinner lagom av min hoj och får av mig hjälmen och tittar till vad Pmyran har för sig.
Hör bara ett stön från det hållet.
Jahapp.. i GPX:en hade bestämt sig för att ta sig en tupplur i sanden
Några minuters slit och släp senare stod den på hjulen igen, med en sten stadigt under sidostödet
Men kul var det.
synd att man inte hade kameran med sig, sa vi.