Åka/(bada?) nånstans ikväll, fredag?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Är det fler än jag som svettas på jobbet hela dagarna och är mest av allt bad sugen och sitter dessutom med ett färskt mc kort i handen och vill bara uuuuut? :D
Ska till Enköping efter jobbet idag, så om ni ska bada någonstans någorlunda i närheten av Enköping/U-sala, så säg till!

VÄÄÄLDIGT sugen på en tur med URR:are, glass och dopp!

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Kan tänka mig att åka iväg o bada någonstans i Enk. / Uppsala området efter jobbet. Har dock ingen idé på var, känner bara till bad i Knivsta o Enk.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Pissmyran skrev:
Kan tänka mig att åka iväg o bada någonstans i Enk. / Uppsala området efter jobbet. Har dock ingen idé på var, känner bara till bad i Knivsta o Enk.

Jamen.. hm..
Du jobbar väl i sthlm?
Om du har hojen där så kan jag ju komma in så kan vi åka tillsammans till knivsta och hämta dina badkläder och sen iväg!
Jag vet ett sjysst badställe som WestW visa mej förra veckan förresten! :tummenupp
Utanför Enköping.

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Tinatjejen skrev:
Jamen.. hm..
Du jobbar väl i sthlm?
Om du har hojen där så kan jag ju komma in så kan vi åka tillsammans till knivsta och hämta dina badkläder och sen iväg!
Jag vet ett sjysst badställe som WestW visa mej förra veckan förresten! :tummenupp
Utanför Enköping.

Jo, jobbar mitt i city, typ på Kungsbron... o jag åker hoj idag. Du menar väl inte bara Bresse :( , riktig köttmarknad, iallafall för några år sen. (Ojdå, var det några singlar som ville följa med nu? ;) )

Jag kan sluta mellan 15-16.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Pissmyran skrev:
Jo, jobbar mitt i city, typ på Kungsbron... o jag åker hoj idag. Du menar väl inte bara Bresse :( , riktig köttmarknad, iallafall för några år sen. (Ojdå, var det några singlar som ville följa med nu? ;) )

Jag kan sluta mellan 15-16.

Bresse :eek: :eek: Näääeeej, för böveln.

Menade på strängnäs sidan av Enköping :)
Jag slutar 16.00. Ska bara ut med hunden, duscha och komma i skinnställ så är jag på språng sen. Kungsbron har jag inte den blekaste om vart den ligger. :rolleyes:
Hm.. city vet jag inte vad allt heter, och hittar DÅLIGT på vägarna(desto bättre på gå gatorna).
Nästan bättre att säga en plats lite utanför de värsta tumultet...

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Pissmyran skrev:
Precis, så jag måste ta hand om Bears son idag när han åker till Tierp. Men är det någon som vill åka lite imorgon eftermiddag någonstans o käka glass :hej !?

Jaha ja, då vart det min tur idag då.... :crash

O herregud två vilsna fruntimmer i Tokholm :eek: :D

Tips på mötesplats...McD i Stora Wäsby...det är i alla fall utanför tumultet i Tokholm... ;)

//B

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Bear skrev:
//B
Be afraid, be very afraid!!!
lol.gif

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bear skrev:
Jaha ja, då vart det min tur idag då.... :crash

Tips på mötesplats...McD i Stora Wäsby...det är i alla fall utanför tumultet i Tokholm... ;)

//B

Japp, in i barnkammaren å vakta med dig. :D

Vilsna.. hm.. nja, bara lite.. oorgarniserade kanske :rolleyes:
Råka lägga pissmyra på Ignore list istf Buddy list, hur får man väck det?? :eek:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Tinatjejen skrev:
...Råka lägga pissmyra på Ignore list istf Buddy list, hur får man väck det?? :eek:
Hahaha! :crash

Så här gör du:
Gå in i "Min Profil" -> "Edit Ignore List" :tummenupp

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Åkej..
Ni andra vilsna själar som ville med eventuellt.
Maxi U-sala, parkeringen, vid halv 6 tiden.

(slutade så, eftersom jag är en vilsen själ i sthlm, samt ska ut med jycken innan jag piper iväg. :rolleyes: )

Synes!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
summa sumarum..

Eftersom jag är först till sporhoj.com så får ni höra min verision först :D
Båda blev försenade, så istället för att träffas vid Maxi körde vi om varandra på 55:an, (de såg dock inte Pmyran, utan jag gjorde en icke godkänd garagesväng och sotade sen ur ER:en för att komma ikapp)
Tankning och snack i Enköping, sen bar de iväg mot badet.
Vid Teda står en man med tummen i vädret. "Idiot" tänker vi, tror han att han kan lifta med hojar?
Dock börjar mannen att flaxa med kläderna, (likt en blottare) och vi inser att de e hojkläder. Myran stannar, jag vänder och kommer tillbaka.
På marken ligger ett blinkersglas. Lustigt, för det fattas just ett blinkersglas på Myrans hoj nu :D
Killen ser en aning förvånad ut över att det först stannar en hoj, som rasar i backen, som han får hjälpa till att lyfta och konstaterar att det är en tjej som har stannat. Och när sen ännu en hoj kommer och det åxå är en tjej, då höde man hur det riktigt klonkade i backen när han tappade hakan :D
Det visade sig och hans hoj (kawa gpz 900) läckte olja som ett såll å att en packning hade gått.
Det visade sig åxå att hans föräldrar hade sommarställe där vi skulle bada.
Så opp me han på hojen och iväg ba.
Bjussa på fika gjorde dem.
Sen åkte vi till vårt efterlängtade och välförtjänta dopp.
Hinner lagom av min hoj och får av mig hjälmen och tittar till vad Pmyran har för sig.
Hör bara ett stön från det hållet.
Jahapp.. i GPX:en hade bestämt sig för att ta sig en tupplur i sanden :D
Några minuters slit och släp senare stod den på hjulen igen, med en sten stadigt under sidostödet :cool:
Men kul var det.
synd att man inte hade kameran med sig, sa vi. :hej

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Tinatjejen skrev:
summa sumarum..

Eftersom jag är först till sporhoj.com så får ni höra min verision först :D
Båda blev försenade, så istället för att träffas vid Maxi körde vi om varandra på 55:an, (de såg dock inte Pmyran, utan jag gjorde en icke godkänd garagesväng och sotade sen ur ER:en för att komma ikapp)
Tankning och snack i Enköping, sen bar de iväg mot badet.
Vid Teda står en man med tummen i vädret. "Idiot" tänker vi, tror han att han kan lifta med hojar?
Dock börjar mannen att flaxa med kläderna, (likt en blottare) och vi inser att de e hojkläder. Myran stannar, jag vänder och kommer tillbaka.
På marken ligger ett blinkersglas. Lustigt, för det fattas just ett blinkersglas på Myrans hoj nu :D
Killen ser en aning förvånad ut över att det först stannar en hoj, som rasar i backen, som han får hjälpa till att lyfta och konstaterar att det är en tjej som har stannat. Och när sen ännu en hoj kommer och det åxå är en tjej, då höde man hur det riktigt klonkade i backen när han tappade hakan :D
Det visade sig och hans hoj (kawa gpz 900) läckte olja som ett såll å att en packning hade gått.
Det visade sig åxå att hans föräldrar hade sommarställe där vi skulle bada.
Bjussa på fika gjorde dem.
Sen åkte vi till vårt efterlängtade och välförtjänta dopp.
Hinner lagom av min hoj och får av mig hjälmen och tittar till vad Pmyran har för sig.
Hör bara ett stön från det hållet.
Jahapp.. i GPX:en hade bestämt sig för att ta sig en tupplur i sanden :D
Några minuters slit och släp senare stod den på hjulen igen, med en sten stadigt under sidostödet :cool:
Men kul var det.

Undrar om man kan få rabatt på blinkers hos lelles...... :rolleyes:

Det verkar som kawan har något fel på gyrot...den verkar vilja ramla åt sidorna hela tiden....

:crash

Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Bear skrev:
Undrar om man kan få rabatt på blinkers hos lelles...... :rolleyes:

Det verkar som kawan har något fel på gyrot...den verkar vilja ramla åt sidorna hela tiden....

Du kan väl fråga? Köp ett tio pack på en gång vettja!
Njae, hon va nog bara lite pömsig i huvudet av värmen tror jag. Piggna till bra sedan efter badet :D

Haha, ja vilket håll ska den annars ramla åt?, kan ni inte sänka den lite då? Så flick stackanr når ner någorlunda.
Tyckte att JAG hade fajt med min hoj rätt ofta, men jämfört med Dessie så är mina fajter bara uppvärmnings ronder :rolleyes:

Pissmyran

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
GPX600R
Tinatjejen skrev:
summa sumarum..

Dock börjar mannen att flaxa med kläderna, (likt en blottare) och vi inser att de e hojkläder.

Ser i ögonvrån hur killen börjar klä av sig, samtidigt som jag ser att det är en hojåkare! Konstigt att man tappar koncentrationen eller? ;)

Tinatjejen skrev:
summa sumarum..

Du glömde att nämna att han dessutom fick äran att köra min lilla pärla, har liksom inte testat att skjussa på den (når ju inte ens ned för att hålla balansen med mig själv på), o med tanke på min entré så verkade han inte ha nåt emot att slippa sitta bakpå o skjussa mig istället :crash .

Tinatjejen skrev:
summa sumarum..
Men kul var det.

Tja, det var nog snarare Tina som önskat det :fakta ! Ännu en rolig sak i det hela var att jag var den av oss tre som haft körkortet längst :rodnar , september förra året. Killen vi plockade upp fick sitt i Juni, men det fick jag reda på när vi satt o fikade...

Men nu sörru Tina har jag redan åtgärdat veckans tappa-hoj-i-backen-skador (ny blinkers, nytt bromshandtag), så nu kan vi ut o åka igen :hej .

Bifogat

• nyblink.jpg
    nyblink.jpg
    84.6 KB · Visningar: 84

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
*garv*
Vad FIN den blev igen
Han som vi plockade upp, hans kommentar om dina handtag (på hojen alltså :D ) var ju bäst:
"De var lite annorlunda innåtböjda handtag på den bara"
Pmyra: *host*det har blivit så när den har åkt i backen

:rock

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping