ÅKA HOJ TILL JULLUNCH donken 25/12!!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Vi i MCE (www.mce.se) har som tradition att varje år åka in till Mc Donalds på Sveavägen och äta gemensam jullunch på Juldagen kl 13.00, på hoj naturligtvis!! Oavsett väder!
Detta har man gjort de senaste 20 åren i klubben, vissa vintrar har de med sporthojar fått avbryta färden efter att ha kört omkull 3 ggr innan de ens har kommit ut från sin hemmagata !! :hihi
Då har det varit ok att ta på sig full mc-utrustning inklusive integralhjälm och åka bil in till donken..

I år är jag ny ordförande i klubben och tänkte att vi skulle utmana de största klubbarna i sthlm för att se vilka som trotsar den svenska vintern med flest antal deltagare! Därför vill vi nu utmana bla. alla på www.sporthoj.com att ta sig dit och käka lunch med oss!
Den klubb/ forum som har flest antal deltagare vinner!!
Ska försöka få till ett pris också!


Vilka vågar anta utmaningen!!??
 

mickelin

Guest
.

Jag gillar tanken, om inte min kvinna får för sig att kalva (föda barn, alltså...) just då eller om vi precis har kalvat så kommer jag garanterat!
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Ja hade det inte vart mer än 60mil dit så hade jag kommit... :)
 

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R eller Motard ?
ifall McD blir fullt med nissar i full MC-utrustning som kör MC på Juldagen, ringer dom polisen eller sjukhuset då :tomten

hur många har ni varit som mest från MCE?
 
Last edited:

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Attans jag hinner inte få klart min hoj... annars hade man ju varit på...
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Glöm inte att fota/filma så man får sig ett gott skratt när dom flesta kommer att vara som bambi på hal is :rofl
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Åååh, nej. Fel dag. Jag firar jul då, utan min mc.
Jag var ute förra veckan ons-tors. Servade hojen i Stockholm. Snömodd på vägen hem till Märsta på torsdagens kväll. Spännande med vanliga gatdäck... Jo, jag har halkat omkring i snö förut. D e QL.
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
*DanTheMan* skrev:
Ni e inte kloka nån av er :kocko jag hoppas på 10 minusgrader,snöstorm o driv-is så ska jag ligga o hetsa er i baken i min varma sköna bil :D
HeHe!!

bikerwoman skrev:
UPPUPPUPP!!

Kom igen nu!! :tomten
Jag har få gränser men detta e ju vrickat!

Men har kört mc i 7 km för 2 år sedan i 17 minus..... vilken färd :Bugar var bara corden kvar pjuckorna!
Följebilen hade garvat sig harmynt.... det var ganska mycket snö o färden gick på cykelvägar där man prejjade ner mer eller mindre barnfamiljer med pulkor o grejjer.... prova bromsa med slicks ni!
Roligt var det iaf!
Toppade 90 hade hellre kört 200+ på bana med dem däckena!


Offtopic?
:notme
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Kul ide.
Men... nu är ju jag inte därifrån, eller ens i närheten, så jag förstår inte eran perversion för McD. :confused:

Är det inte bättre att åka till något ställe som har god mat? :va
Vegabaren är väl mera lämplig.
Ok, inte centralt eller så, och lite högre hastighet på vägen dit kanske, men det blir ju bara mer spännande :hihi

God jul på er era posers :tungan
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Klart att det finns betydligt roligare mat än på Donken, men det är ju liksom inte maten som e grejen;)
Sveavägen ligger ju centralt och bra i stockholm, det är därför och inte för deras utsökta julluncher vi brukar ses där :tummenupp
 

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
bikerwoman skrev:
Vi i MCE (www.mce.se) har som tradition att varje år åka in till Mc Donalds på Sveavägen och äta gemensam jullunch på Juldagen kl 13.00, på hoj naturligtvis!! Oavsett väder!
Detta har man gjort de senaste 20 åren i klubben, vissa vintrar har de med sporthojar fått avbryta färden efter att ha kört omkull 3 ggr innan de ens har kommit ut från sin hemmagata !! :hihi
Då har det varit ok att ta på sig full mc-utrustning inklusive integralhjälm och åka bil in till donken..

I år är jag ny ordförande i klubben och tänkte att vi skulle utmana de största klubbarna i sthlm för att se vilka som trotsar den svenska vintern med flest antal deltagare! Därför vill vi nu utmana bla. alla på www.sporthoj.com att ta sig dit och käka lunch med oss!
Den klubb/ forum som har flest antal deltagare vinner!!
Ska försöka få till ett pris också!


Vilka vågar anta utmaningen!!??

Hmm... åka från uppsala hoppas det är bra väder....
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top