Åka kollektivt/Trängselskatt?

Sweet_Yaa

Bannad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Har inte tid att "bo"...
Hoj
Minicross // trimmad<=)
Nu har de infört en trängselskatt då man kan få betala upp mot 60kr per dag!!! det räcker inte med att dom får in 10 miljoner kr EXTRA skatt på bensinhöjningen...
så panta hojarna n ualla o åk kollektivt! :kocko
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Sweet_Yaa skrev:
Nu har de infört en trängselskatt då man kan få betala upp mot 60kr per dag!!! det räcker inte med att dom får in 10 miljoner kr EXTRA skatt på bensinhöjningen...
så panta hojarna n ualla o åk kollektivt! :kocko



Eller så läser du på lite bättre och inser plötsligt att motorcyklar är undantagna trängselavgifter....

Samt fordon över fjorton ton :3freak
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Sweet_Yaa skrev:
Nu har de infört en trängselskatt då man kan få betala upp mot 60kr per dag!!! det räcker inte med att dom får in 10 miljoner kr EXTRA skatt på bensinhöjningen...
så panta hojarna n ualla o åk kollektivt! :kocko

Du kanske borde kolla lite extra. MC är undantaget trängselavgifter. :mattias

[edit] Fan, jag hann inte. :crash
 

Wimanski

Råttárd for life!
Gick med
7 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Råttárd
Japp och vi hade tur. För det var tänkt från början att även MC skulle tas med. Vad jag förstår så "missade" utvecklarna MC och när folk insåg att de förbisetts så var det försent att ta med de.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Wimanski skrev:
Vad jag förstår så "missade" utvecklarna MC och när folk insåg att de förbisetts så var det försent att ta med de.
Nej, det stämmer inte.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Chronic skrev:
Eller så läser du på lite bättre och inser plötsligt att motorcyklar är undantagna trängselavgifter....
Samt fordon över fjorton ton :3freak
..också finns det trehjuliga motorcyklar som har det mesta gemensamt med bil förutom att de saknar ett hjul... och rullar gratis betr den trängselskatt som (s) och Billströmskan lovade INTE skulle införas, dock körde Dr Persson över henne - och oss andra..

Länk: http://pages.zoom.co.uk/elvis/reliant.html
 

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-län
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Sweet_Yaa skrev:
Nu har de infört en trängselskatt då man kan få betala upp mot 60kr per dag!!! det räcker inte med att dom får in 10 miljoner kr EXTRA skatt på bensinhöjningen...
så panta hojarna n ualla o åk kollektivt! :kocko

Visst är det visset, men är det viiist?

Men.. det är nog inte pengarna det handlar utan något annat (kanske för trångt när våra kära riksdagsmän ska till jobbet?).

Det värsta om det nu införs är väl ändå betalningsformen, frågan är väl om den skulle klara en EU-prövning?
Vad kommer att hända?
Nummerskyltar på kardborreband så bilen enbart åkt ut eller in o zonen?
Inte heller stannar väl förarana och torkar av skiten efter ett snöfall och en rejäl saltning?

Misstänker att kreativiteten kommer att flöda.

Så det så!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Busafreak skrev:
Visst är det visset, men är det viiist?

Men.. det är nog inte pengarna det handlar utan något annat (kanske för trångt när våra kära riksdagsmän ska till jobbet?).

Det värsta om det nu införs är väl ändå betalningsformen, frågan är väl om den skulle klara en EU-prövning?
Vad kommer att hända?
Nummerskyltar på kardborreband så bilen enbart åkt ut eller in o zonen?
Inte heller stannar väl förarana och torkar av skiten efter ett snöfall och en rejäl saltning?

Misstänker att kreativiteten kommer att flöda.

Så det så!

Jag kan köpa att det är bra för miljön, så fine, det är ett bra initiativ.
MEN, kollektivtrafiken verkar ju ha vissa problem med det mesta. Det finns inte pendlarparkeringar så det räcker. Kollektivtrafiken funkar bara när du ska åt vissa håll, åker man lite på tvären så blir det en massa byten å trassel :huvet
Dessutom verkar den ju vara försenad oftare än den kommer i tid :4skrika :jisses

Dessutom, det kommer nog stjälas mycket nummerskyltar framöver. Dels folk som kan skylla på det för att köra utan, och folk som snor andras för att åka gratis.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Det är ett odemokratiskt beslut...ren j-vla utpressning.
Skönt att det inte gäller mc...
 

henki

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Skrotad
MaScoot skrev:
Det är ett odemokratiskt beslut...ren j-vla utpressning.
Skönt att det inte gäller mc...

Det är ju klart sålänge miljöpartiet finns med och infekterar svensk politik med sina meningslösa åsikter.
 

Goose

www.adobe.com
Gick med
28 Feb 2005
Ort
Solna
Hoj
Tillbaka i Kawwastallet-->ZXR750
Chronic skrev:
Eller så läser du på lite bättre och inser plötsligt att motorcyklar är undantagna trängselavgifter....

Samt fordon över fjorton ton :3freak

Precis, Köper en 14tons buss för vintern och fortsätter att köra hoj vår, sommar och höst
 

KZ

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2004
Ort
Lidingö
Hoj
Ducati Monster S4R
Goose skrev:
Precis, Köper en 14tons buss för vintern och fortsätter att köra hoj vår, sommar och höst

Annars kan du köpa en rejäl gammal 60-tals amerikanare med fet V8 utan katalysator, de är också befriade från trängselskatt. :kocko

Busafreak skrev:
Visst är det visset, men är det viiist?

Men.. det är nog inte pengarna det handlar utan något annat (kanske för trångt när våra kära riksdagsmän ska till jobbet?).

Det värsta om det nu införs är väl ändå betalningsformen, frågan är väl om den skulle klara en EU-prövning?
Vad kommer att hända?
Nummerskyltar på kardborreband så bilen enbart åkt ut eller in o zonen?
Inte heller stannar väl förarana och torkar av skiten efter ett snöfall och en rejäl saltning?

Misstänker att kreativiteten kommer att flöda.

Så det så!

Det är därför de år så måna om att vi ska ta dessa dosor som är direktkopplade till bakkontot via autogiro.

Tar man ut en dosa så kommer den bilen inte att fotas, pengarna dras direkt och de behöver inte bry som om vilken nummerplåt bilen hade.

Jag tänker i alla fall inte underlätta för det :kocko systemet genom att ge dem fri tillgång till mitt bankkonto, där sen hela bevisbördan ligger på mig ifall det dragits för mycket pengar.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
KZ skrev:
Jag tänker i alla fall inte underlätta för det :kocko systemet genom att ge dem fri tillgång till mitt bankkonto, där sen hela bevisbördan ligger på mig ifall det dragits för mycket pengar.
Ligger inte bevisbördan på dej om din skylt fotats också :va
Skillnaden är väl att du inte får reda på om någon annan använt din skylt förräns du fått en avi MED FÖRSENINGSAVGIFT!!!!!
 

Harrysson

Nu 12kg lättare. Hur många häst gör det?
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Hörby
Hoj
FZ6S -05
Jag blev inte riktigt klok på inslaget i nyheterna. Funkar det så att alla bilar utan transponder blir fotade framifrån och sen ska någon sitta och studera bilderna och registrera detta manuellt?
 

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
borta
[dra_alla_över_en_kam/miljöaktivist mode on]
Allvarligt, jag förstår mig inte på er(?)...

Först en massa trådar att det är jobbiga bilköer genom träsket, sedan uppror mot höjt bensinpris, sedan en tråd där man bli förundrad över att inte oljan kommer räcka i oändligheten och tillslut surnar ni till över att det införs trängselavgifter...

Jag tycker verkligen synd om alla SUVälskande morsgrisar på Valhallavägen!
[dra_alla_över_en_kam mode/miljöaktivist mode off]

Det finns samband mellan köer, trängselavgifter och en hållbar utveckling. Ju längre tid man väntar, ju surare blir äpplet.

Mina 2 //Emil
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
R1 wannabe skrev:
Ligger inte bevisbördan på dej om din skylt fotats också :va
Skillnaden är väl att du inte får reda på om någon annan använt din skylt förräns du fått en avi MED FÖRSENINGSAVGIFT!!!!!

Bättre när de lyft felaktig avgift direkt från kontot?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top