Åker polisen i Sthlm på oranga BMW K1200S..?

Fallis

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda cbr 1000rr - 04
Var ute och åkte en kvällsrepa med en kompis igår kväll. Efter avslutad kväll drog vi åt varsit håll.
Jag som bor söder om hufvudstaden åkte på Nynäsvägen mot Haninge. Jag brukar alltid ha sjukt bra koll på ALLT när jag åker.. (vem vill torska kortet..?)
Hur som helst så kör jag om två bilar och en motorcykel som åker alldeless för sakta, detta var strax innan Trångsundskurvan (Lång svepande högerkurva)
där jag drar på rätt friskt genom kurvan, kör om en lastbil med släp sen släpper jag gasen för att åter komma ner till mer lagliga hastigheter..

Och vem kommer efter då..?! Motorcykeln som jag körde om 15 sekunder tidigare..!! Ett konstigt blinkande från huvudstrålkastaren fick mig att undra vad nu detta var. Tänkte om det var nån som ville säga nåt, kanske håller på tappa regplåten, fan vet jag..!
Närå.. då kommer en orange BMW K1200S upp på sidan och föraren visar med handen lugna rörelser med handen att det är dags att ta det lite piano..
Dessutom hade han den traditionella öppna polishjälmen där man nästan ser hela ansiktet.

Han hade väl förmodligen ingen uppmätt fart på mig så han nöjde sig väl med att se mitt skinställ bli ordentligt blött.. :)

Fan vilken tur...!!

:tummenupp


Nån mer som har erfarenhet av civilpoliser på två hjul..?
 

Fallis

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda cbr 1000rr - 04
Jaja.. K1300 då.. vad vet jag, hade ju fullt upp med att hålla mig från att skita ner mig.. Men är det någon mer som sett denna motorcykel..?

Nån som vet vad det finns för civila mc här i krokarna.. Så man har nån koll på vilken man ska hålla ett getöga på.. ?!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jaja.. K1300 då.. vad vet jag, hade ju fullt upp med att hålla mig från att skita ner mig.. Men är det någon mer som sett denna motorcykel..?

Nån som vet vad det finns för civila mc här i krokarna.. Så man har nån koll på vilken man ska hålla ett getöga på.. ?!
Jamen, du drar ju bara snuten iaf, SH har ju kommit fram till att dom kör skitlångsamt, att BMW är trötta hojar å alla som har en R-hoj är bäst! :tummenupp












:rolleyes:
 

Håkan och Madde

Guest
Har ingen erfarenhet när jag sj har kört 2 hjuligt. Men jag blev tagen norr om Söderhamn efter E4 när jag körde bil... Blev jävligt snopen visste inte att dom körde civila hojar. Personligen tycker jag de e fusk ;-)
 

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Skåneland
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Har ingen erfarenhet när jag sj har kört 2 hjuligt. Men jag blev tagen norr om Söderhamn efter E4 när jag körde bil... Blev jävligt snopen visste inte att dom körde civila hojar. Personligen tycker jag de e fusk ;-)

:3freak

Jag blev tagen på trimmad moppe av en snut på XT 250 i Helsingborg en gång.

Det var 1985...
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Off topic kanske men, vad händer om man får blåljus i nacken och bestämmer sig för att sticka? Vi säger att man lyckas smita men de har tagit registreringsnummret, vad händer?
Nån som vet nåt om detta?
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Ingenting händer blir svårt att bevisa vem som kört, dvs dem lägger inte ner någon tid på det.
 

Wobbly

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Ingenting händer blir svårt att bevisa vem som kört, dvs dem lägger inte ner någon tid på det.

Så om de väntar när man kommer hem me bågekläderna snyggt vikta i väskan på ryggen så är det bara blåneka?
Och när de frågar vem som kört hojen kan man säga "vet inte" och de är upp till de att bevisa att det var jag (vilket de inte kan)?


Haha :tungan

Men då är det väl som sagt bara att neka?
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Jaja.. K1300 då.. vad vet jag, hade ju fullt upp med att hålla mig från att skita ner mig.. Men är det någon mer som sett denna motorcykel..?

Nån som vet vad det finns för civila mc här i krokarna.. Så man har nån koll på vilken man ska hålla ett getöga på.. ?!

Kawasaki Versys har setts på väg 257.
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Han var väl antagligen sämst på konbanan. Fick ta den minsta moppen som straff.
Mig steker han nog så det fräser om det iaf. :)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Han var väl antagligen sämst på konbanan. Fick ta den minsta moppen som straff.
Mig steker han nog så det fräser om det iaf. :)

Tror snarare han tjålat snickers och bounty i 10-kronorslådan på jobbet. Effekten blev att kollegorna ledsnade och han "råkade" således dra kortaste tandpetaren när alla fick välja hoj i garaget. :huvet
 

Fallis

Ny medlem
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Honda cbr 1000rr - 04
Jävla fusk att dom ska sånna "Autobahnlok" bara.. han kör ju "åttor" runt min blade och bara skrattar om han vill det, dessutom har han 3 hästar mer. :) .. Nä.. FUSK...!!
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Kawasaki Versys har setts på väg 257.

Fick prata med honom förra helgen, han tyckte inte om hur jag hälsade mot hojarna jag mötte (stora rörelser upp och ner med handen för att varna om poliskontrollen jag precis hade åkt förbi):hihi Han var dock ganska trevlig och berättade att de skulle ha laserkontroll om typ en kvart..
 

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 750
Kan tillägga att det har setts ett silverfärgat skepp i Södertälje ett par ggr.. Stora packväskor lackade i samma färg som knarren i övrigt. Den vita BMW system hjälmen lyser i mörkret.

Dessutom blev jag blinkad för nåt år sen i Arboga, då en röd civilarhoj.

Vill också passa på att varna för en gammal runkig volvo.. Typ 945 eller nåt, svart med bulig baklucka o tonade rutor, såg ut som en vilvoraggare från förorten. Råkade kryssa förbi sådär 50 km för fort ute i Alby men han nöjde sig med att blinka lite i glada färger, när jag saktade ner körde han upp vid sidan och kvinnlig polis i passagerarstolen vinkade allt annat än glatt. Sen försvann dom som en avlöning..:banana
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Skulle inte våga tänka på att försöka köra ifrån en K1300, varesig S eller R varianten. Ruskigt mycket maskin det där...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top