Åkte lite hoj i går :)

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Blev så ruggigt sugen på att åka hoj igår kväll..."fredag"
Ringde Hornet & han var på :)
Så man hoppa i skinnet & drog ner till OK/Q8 & skvimpa i lite sås...
Vart åker vi då? Aha vi drar ner till "Tommys Transport Garaget" & tvättar hojarna.Sagt & gjort ut på E18 mot Danderyd lyckades nästan köra hela påfarten sen kunde jag inte hålla mig & växla ner & fick till en skön wheelie.
Bilarna höll på att styra i diket = förmodeligen inte vana att bli omkörda av 2 hojar i november i 4+ :)
Svängde ner mot Bergshamra & vi lödde på som två bålgetingar mot Solna = inga tankar om att det kunde vara halt eller så...
Hade man visiret ned fält så behövde man endast tänka tanken att andas så imma det igen så det blev att till att köra med halv öppet.
Fick till en wheelie mellan dom två rondellerna vid Haga norra & jag hann just tänka tanken "just d det kommer ju en rondel strax" & jag kör på ett hjul = inte bra.
Sagt o gjort ner med fram hjulet & börja försigtigt bromsa & känner genast att farten e lite hög, rondelen närmar sig med snabb hastiget nu känner jag att det e dags att bromsa lite mer känner hur "häcken" börjar komma som värsta "Rossi" stil.
Börjar bli lite kallsvetig men får hejd i sista sec & styr lite snyggt genom rondellen som inget hade hänt "PUH".
Sen blev det lite lugnare tempo ner till garaget för lite tvätt av hojjarna...
Sen för att dra av lite skit snack. "OJ" vad klockan gick redan 23:30 men det var ju svårt att slita sig när man fick höra om "storysarna" om PLM & Mallorca resorna när han glömt nyckel till rummet & fick med sig även dörrfodret in *S*
Eller hur var det med hålet i väggen som ni försökte dölja med en tavla *ASG*.
Eller kanske skjutdörren som någon gick igenom? Aha? e det glas i dom *S*

Jaja vi sadlade hojjarna igen & kom på den briljanta idén att ta en sväng genom stan :)
Så när vi kom in till stan så tog vi Centralbron bort mot söder & där höll Polisen att bygga en trafikkontroll MITT på bron!? Jajamensan när vi kom susande, eftersom det var kö så körde vi i vanligt "Potatis-tempo" mellan bilarna & poliserna som satt i sin buss höll på att vrida huvudena ur led *S*
Så vi svängde av vid Medis för att sedan köra tillbaka Centralbron mot Sveavägen.Men vad får mina hårstrån att krulla sig & jag känner att det går en rysning genom kroppen? Jo när vi kommer ut ur tunnelhålet på Centralbron då får jag syn på att det stannat en polishoj vid polisbussen & vem är det? Jo ,min kompis Tommy Hamrén = Ve & fasa VAD gör han ute så här års? Jag känner att om hans blick kunna döda eller fått stopp på oss så hade det hänt omedelbart! Han fulkomligt följde oss med blicken hela Centralbron & jag tänkte ska jag vinka? Nja dumt att utmana ödet men vet ju inte vad han kan få för sig...
Så vi stekte på så det blev en Svea-Kungsgatan-Birgerjarls & sen Hamngatan för att sedan hamna på Sveavägen sen bröla vi hem i rask takt "fan vad det var kallt om fingrarna" Brrr...
Sen svängde vi av Shell Täby & där står två målade bilar o dom var väl inne & köpte korv eller nå.
Men dom blängde nyfiket men blev inte så värst upphetsade tyvärr...

Så det var bara att slanga hem & ställa ner "DUMBO" i garaget igen :)

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Gôtt säger jag.
Jag är lite feg av mig jag, har inte kört sen början av oktober... Får nog dra på mig lädret och dra en runda jag med en _vacker_ dag.. //A.

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
BadToy skrev:
Jo när vi kommer ut ur tunnelhålet på Centralbron då får jag syn på att det stannat en polishoj vid polisbussen & vem är det? Jo ,min kompis Tommy Hamrén = Ve & fasa VAD gör han ute så här års? Jag känner att om hans blick kunna döda eller fått stopp på oss så hade det hänt omedelbart! Han fulkomligt följde oss med blicken hela Centralbron & jag tänkte ska jag vinka? Nja dumt att utmana ödet men vet ju inte vad han kan få för sig...

Tommy Hamrén Rules! :D
Borde ha stanna till och moona åt han och önskad en god jul :gnissla

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
Lät riktigt härligt.

Vem e han Tommy då, nån käns sur snut som hatar personer som kör mc? :confused:

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
BadToy skrev:
Matti! Den mannen har inte ett rätt asså :kocko

nu blev jag ju nyfiken... vad har han gjort!?

jag HATAR snutar som tror att dom har världens rätt o skälla på varenda lite smådetalj... makt missbruk!!

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Chille skrev:
nu blev jag ju nyfiken... vad har han gjort!?

jag HATAR snutar som tror att dom har världens rätt o skälla på varenda lite smådetalj... makt missbruk!!

förresten...du behöver inte känna dej ensam... jag var ute i förrgår.. dels för astt ja var så jävla sugen...sen var jag ju tvungen o testa videokameran.... shit vilken bra bild alltså! ;)

vi mötte SALTBILEN i 200+ =)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Tommy är en person jag ALDRIG kommer säga ett gott ord om. :finger

Vad han har gjort?

Det finns inget han inte har gjort så att säga. Saknar kompetens, serviceanda, normalt betende, saknar vett, käkat för många munkar som förstoppat blodomloppet och hela hans hjärna.

Ja det här är typ av personliga påhopp, men det är fan inget mot hur han agerar mot en när han leker kung av alla poliser och stoppar en. Då gör han personliga påhopp, klankar ner på en och råkar du ifrågasätta något han säger så blir han värre och kör med hot mot dig.

Sluta med att jag ringde hans chef och till och med han suckade och medgav att dom har problem med honom och bad om ursäkt för honom.

I mina ögon ska en polis ge service men dock kunna påpeka att man gör fel. Jag blir gärna stoppad om jag gör fel och polisen hanterar det rätt.

Härligt att ni var ute och körde BadToy. Men nu får ni väl ställa in Dumbo för vintern tycker jag. Låt Julia ut och köra kross och hänga med oss i vinter och leka med skotern i stället :)

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Här skvallras det friskt ser jag :brinnerup
Låter som ni fick till en kul resa iallafall :)

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Låter som en riktigt händelserik runda... varje gång jag sitter och kollar i sporthoj.com forumet så blir jag så satans sugen på att skaffa mig ett MC-kort!! men men jag får vänta ett par år till :gråta

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liwa1 skrev:
Tommy är en person jag ALDRIG kommer säga ett gott ord om. :finger

Vad han har gjort?

Det finns inget han inte har gjort så att säga. Saknar kompetens, serviceanda, normalt betende, saknar vett, käkat för många munkar som förstoppat blodomloppet och hela hans hjärna.

Ja det här är typ av personliga påhopp, men det är fan inget mot hur han agerar mot en när han leker kung av alla poliser och stoppar en. Då gör han personliga påhopp, klankar ner på en och råkar du ifrågasätta något han säger så blir han värre och kör med hot mot dig.

Sluta med att jag ringde hans chef och till och med han suckade och medgav att dom har problem med honom och bad om ursäkt för honom.

I mina ögon ska en polis ge service men dock kunna påpeka att man gör fel. Jag blir gärna stoppad om jag gör fel och polisen hanterar det rätt.

Härligt att ni var ute och körde BadToy. Men nu får ni väl ställa in Dumbo för vintern tycker jag. Låt Julia ut och köra kross och hänga med oss i vinter och leka med skotern i stället :)

Precis Lillan kunde inte beskriva det bättre :tummenupp
Tommy e mannen som hellre skulle göra en flygande besiktning av din mc. & konstatera att du inte har någon reflex bak & ge dig böter för det & 10 andra saker än att rädda livet på dig om du låg där i dikeskanten med livshotande skador :dummer

//Simon

Last edited:

Chille

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
BadToy skrev:
Precis Lillan kunde inte beskriva det bättre :tummenupp
Tommy e mannen som hellre skulle göra en flygande besiktning av din mc. & konstatera att du inte har någon reflex bak & ge dig böter för det & 10 andra saker än att rädda livet på dig om du låg där i dikeskanten med livshotande skador :dummer

//Simon

:kocko :kocko

om tillomed hans chef är medveten om problemet så borde det ju inte några större problem att förflytta han till ett skrivborsjobb på efterlyst eller nåt annat trevligt så han slutar självmant efter ngt år.. :tummenupp

är verkligen glad att jag inte åker däruppikring..

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Chille skrev:
:kocko :kocko

om tillomed hans chef är medveten om problemet så borde det ju inte några större problem att förflytta han till ett skrivborsjobb på efterlyst eller nåt annat trevligt så han slutar självmant efter ngt år.. :tummenupp

är verkligen glad att jag inte åker däruppikring..

Problemet är att inget polisdistrikt vill ha honom.
Så cheferna vet inte vart dom ska göra av honom...säger rykterna när man pratar med polisen.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hörde ett rykte att han blev förflyttad från SOLNA till stan eller var det nu är han är? Tror att han e med i typ trafikgruppen.

Och han e mannen som skulle jaga "dig" som i en gammal "Cowboy & Indian Film". Om han nånsin kommer/hinner upp bredvid skulle han slänga sig över på din hoj "typ"
Han kör tills bränslet e slut & bryr sig inte ett skvatt att dom skriker sig hesa på radion att han skall avbryta jakten :kocko

//Simon

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Så nu vill vi höra din åsikt NO:1 vad tycker om våran vän "TOMMY" :lol :lol :lol :lol

//Simon

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Ja han får åka hoj bara för att ingen vill ha han i bilen som radarpar.

Men roligt var det :yoparty

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...