Åkte på ombesiktning

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Jag blev stannad idag och åkte på ombesiktning pga dåligt mönsterdjup, svåravläst regskylt, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, som grädde på moset så hade jag inte med mig körkortet.:näsblod Fasen vad maktlös man är när de kollar en. Jag kunde bara snällt stå brevid och komma med dåliga ursäkter.

Poliserna var riktigt trevliga och gav mig endast böter för däcken (600kr) och en ombesikting.

Min fråga är om man kan kombinera ombesiktningen med en vanlig besiktning så att jag slipper besiktiga två gånger.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
ola_sandin skrev:
Min fråga är om man kan kombinera ombesiktningen med en vanlig besiktning så att jag slipper besiktiga två gånger.

om du vet att detta var sista körningen i år, så är det bara att ställa av hojen & sedan besikta den i vår. :tummenupp

annars får du körförbud på den inom en månad tror jag det är
 

Totte

www.mikeband.com
Gick med
5 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 955iT
ola_sandin skrev:
Jag blev stannad idag och åkte på ombesiktning pga dåligt mönsterdjup, svåravläst regskylt, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, som grädde på moset så hade jag inte med mig körkortet.:näsblod Fasen vad maktlös man är när de kollar en. Jag kunde bara snällt stå brevid och komma med dåliga ursäkter.

Poliserna var riktigt trevliga och gav mig endast böter för däcken (600kr) och en ombesikting.

Min fråga är om man kan kombinera ombesiktningen med en vanlig besiktning så att jag slipper besiktiga två gånger.
Det kan du!
Men du får körförbud, så fort tiden gått ut. Åker du det första du gör nästa sässong till besiktningen är allt lugnt!
 

InZanE_#6

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2005
Ort
Haninge
Hoj
r6a
Ja det e tur att det finns snälla poliser.... Ang. kombinationen så går det om du har besiktningsperiod nu för jag har för mig att man har en månad på sig att ombes. det ifs en gissning men det ska nog fungera om det är inom samma tid du ska besikta hojen...

Mvh/Johan
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
wonderwizard skrev:
om du vet att detta var sista körningen i år, så är det bara att ställa av hojen & sedan besikta den i vår. :tummenupp

annars får du körförbud på den inom en månad tror jag det är

Ja så sa polisen också. Men igentligen så ska hojen besiktigas om ett år, men det får ju bli nu till våren istället. Men då går det alltså att kombinera ombesiktningen med den ordinarie?
 

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Lund
Hoj
R1M -17
ola_sandin skrev:
Ja så sa polisen också. Men igentligen så ska hojen besiktigas om ett år, men det får ju bli nu till våren istället. Men då går det alltså att kombinera ombesiktningen med den ordinarie?

Skulle tro det eftersom en mc inte har en speciell inkallelseperiod som bilar, dvs. en bil skall besiktas efter sitt regnummer har man tur så infaller det med ombesiktningen. Men i ditt fall kan du göra en tidigare giltig ordinariebesiktning.
 

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Ort
HALMSTAD
Hoj
Ducati
ola_sandin skrev:
Jag blev stannad idag och åkte på ombesiktning pga dåligt mönsterdjup, svåravläst regskylt, ingen skyltbelysning, felplacerade blinkers, som grädde på moset så hade jag inte med mig körkortet.


Oj, många anmärkningar.
Måste vara Kaj som är på hugget men han brukar i och för sig jobba ensam… Annars så har det varit en perfekt hojdag i dag (bortsett från alla blöta löv i skuggiga svängar).

Var stoppade marodörerna dig?
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
SirCastic skrev:
Oj, många anmärkningar.
Måste vara Kaj som är på hugget men han brukar i och för sig jobba ensam… Annars så har det varit en perfekt hojdag i dag (bortsett från alla blöta löv i skuggiga svängar).

Var stoppade marodörerna dig?

De stoppade mig vid folkparken.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top