Ånej en kille till...

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Verniax skrev:
2164311 Hej alla!

Gjorde som min fru (som oxå finns här på forumet, men jag säger inte vem det är. :blah ) och joinade detta forum.

Själv tog jag kort förra året vid 42 års ålder (är - tack och lov - lite för ung för att ha fått det i flingpaketet), köpte en Speed Triple -05 (underbar...).

Måste säga att det var väldigt nyttigt att gå i trafikskola trots att jag kört rätt mycket på skoj i min ungdom (typ 1700-talet).

Vill oxå passa på och tacka för den polisvarning jag fick vid solvalla typ den första fina lördagen i slutet av april. Jag kom norrifrån och just vid 50-sträckan vid Sumpan-avfarten mötte jag 2-3 hojjar som gjorde "sänk farten"-tecknet. Jag puttrade sedan i exakt 70 vidare genom kurvan (som jag säkert annars tagit i högre fart) och vidare ned på rakan mot Bromma/Solvalla-avfarten. Och mycket riktigt, där uppe i gräset såg jag några båtmössor och en hårfön... man blir så trött, men som sagt tacksam för varningen.

Detta blev superlångt....
Härligt med mer killar i forumet. :tummenupp

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Å neeeeeeeeeej, inte eeeen kille till! Dags för kvotering nu tycker jag! :huvet

Nåväl, välkommen. :)

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Hoppas att du trivs :) Det kan aldrig bli för mycket killar på ett forum (vet inte om det också gäller tjejer) :tummenupp

Verniax

Också bilist
Gick med
16 May 2006
Hoj
Såld: S3 -05 Nu: Xmoto -07
Tackar

För det varma välkomnandet :tummenupp

Ska snart åka hem från jobbet och verkligen försöka att hålla hastighetsbestämmelserna... :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...