Ångrar inte mitt köp av puckar med titan

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Jag såg bra hur det gnistrade om dina knäpuckar när du körde ut på rakan. :tummenupp Impregnerad!!! :fakta

Vill också lära mig knäskrapa... :( Men jag kanske ska byta hoj först?!? :rodnar

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Snyggt Krypto!

Låter det mycket om puckarna? Taz hade puckar med hel titanyta, och jag kan meddela att det väsnas ordentligt när man ligger bakom! :tummenupp

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
peefell skrev:
Det är tuffare att skrapa hela hojen... :rodnar :(

Är det!Då va ju jag skittuff förra veckan, på väg till Rörken. På en JET mack i U-sala. Mitt sällskap tankade före mig, rullar fram när hon är klar. Jag rullar fram, duttar ner stödet och ska just ställa ifrån mig hojen, (har precis släppt ena handtaget), när jag slår en flukt på stödet och konstaterar att de där ser ju inte bra ut. Ska ta tag i cykeln igen... men, nej, jag har redan förlorat all kontroll på den.
Den ligger nu på backen, en LITEN repa på motorn, skrapad hjälm och en lite böjt kopplingshandtag vart det.

Tilläggas bör, att jag inte kände mig ett j-a dugg tuff. Mest fly förbannad. Nu kollar man två ggr innan man släpper hojen igen, när man fällt ner stödet.. :eek:

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Yasha skrev:
Jag såg bra hur det gnistrade om dina knäpuckar när du körde ut på rakan. :tummenupp Impregnerad!!! :fakta
Jag blir också imponerad när det knistrar om knäpuckar ut på rakorna. :rolleyes: Att det gnistrar i kurvor är ju så......vanligt.....
Fler borde gå mot strömmen!

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Yasha skrev:

Vill också lära mig knäskrapa... :( Men jag kanske ska byta hoj först?!? :rodnar

Titanskor kanske skulle vara något :eek:
Eller sänka hojen några decimeter ;)

gulsvartkawwa skrev:
Jag blir också imponerad när det knistrar om knäpuckar ut på rakorna. :rolleyes: Att det gnistrar i kurvor är ju så......vanligt.....
Fler borde gå mot strömmen!

Det är ju in på startrakan som man ska skrapa om man är en äkta posör :rock
Fruktar dock den dagen jag gör en praktvurpa mitt framför publiken..

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
Penguin skrev:
Snyggt Krypto!

Låter det mycket om puckarna? Taz hade puckar med hel titanyta, och jag kan meddela att det väsnas ordentligt när man ligger bakom! :tummenupp

Oj, höll på att missa din fråga..
Nä, jag tycker inte det låter speciellt mycket mer än mina icke-titanpuckar. Jag tycker det väsnas mer när jag är nere med fotpinnarna i backen.

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Oljud

Penguin skrev:
Snyggt Krypto!

Jupp, de var både ljudliga å faktiskt ganska tröga. Mina gamla whakie plakies var mycket bättre, de glider som en nysmörad ål i en teflonpanna. Tror att jag lämnar över dem till gumman så behåller jag mina gamla slitna istället.

//D

peefell

V-twin-pilot!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Svart Ducce 900 SSie
Kamikaze kid skrev:
Klart det är... Eller näe förresten.... :rolleyes:

Gick det att växla på hemvägen eller fick du köra på trean hela vägen?

Jag la i fyran o slirade igång lite försiktigt... tuffade på fint hemmåt... lätt skamsen... :rodnar onödigt sånt där... :rolleyes:

Snart är jag i farten igen... funderar på att ha lite mer grepp i däcken då... :p

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Han som gärna åker på slangen på en silver R1a, hade tydlgien gjrot egna "sparkys" det lossnade fyra feta metallbitar från hans knäpuck ca 8cm långa vassa å dumma att åka på.

Det var därför Tom å jag flaggade lite utan att någon kört omkull, de låg ju lite obra i banan, dessutom i kurvan......

Köp färdig titanisar....... egna släpper ifrån sig lite väl mycket skrot...... :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Goodstuff skrev:
Va? Förklara nu? :confused:

Jag lyckades också kasta mig igår så jag är halvvägs ikapp dig nu. Det var en liknande situation som du råkade ut för när du kraschade i fjol. Jag låg nära bakom en annan kille som fick för sig att bromsa mitt i böjen. Jag hade inte så många håll att ta vägen åt eftersom jag låg så nära, så jag bestämde mig för att räta upp, bromsa och köra av. Problemet var bara att jag hann inte räta upp tillräckligt mycket innan jag började bromsa, så framhjulet stack åt tangentens riktning......

Nåja, hojen är förvånansvärt hel så man får väl se det som att man är en erfarenhet rikare. Det tog ju ändå 11 år i sadeln innan man fika smaka på asfalten. Dessutom är repor tufft har jag hört! :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM