Årets första runda

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Ja då har man inlett årets första runda på gården :p
Som vanligt så fick ja springa tills man blev spyfärdig men sen gick den fint minsann :D Spann loss på alla växlar till och med 4:an... (Testade inte längre) :rolleyes: Anledningen är enkel, snön!

Berätta gärna när ni drar ut monstrena för första gången iår.
Tack för mig :Bugar

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har ju inte körkort tyvärr...

Men crossmoppen har jag kört med hela vintern, åker varje dag till skolan... Kul o åka på frusna sjöar med... Det är som du säger, det går o spinna loss på 6an med moppen med, hehe, i början tyckte man det va kul, nu när vägarna är hårdpackade o spåriga är det mest jobbigt... blir så spårigt... Det är jobbigt i korsningar när man inte kan komma iväg när det väl kommer en lucka i trafiken, just för att den bara spinner, hehe... Lite kallt o åka i 12 minus, men när det är typ 8 minus är det nite så farligt... bara o ha bra kläder...

Funderar lite på hur jag ska göra nästa år... Åka sporthoj mitt i vintern op breeeesladd som man gör nu känns inte så bra med en sporthoj...får väll köpa nån gammal DT eller nån annan skithoj, så man kan åka lite, hehe...

Måste säga att det är strongt gjort o åka sporthoj på vintern! :)

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
Hehe, jo men det va ju inte allt för mkt ja körde, gick inte så bra den spann o drog åt sitt eget håll :D Hehe körtkort har inte jag heller, körde hela hösten utan det, tar det nu i vår :] Nu kommer säkert många moralkärringar klaga över det men jag är medveten om att det är dåligt. :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag förstår dig, fick själv hem min hoj i höstas... har inte kört mer än typ 1 km o testat den, skitsurt...

Fan, kan det inte bli vår snart? är trött på o åka moppe i 10 minus nu, går så jäkla sakta med..., hade hellre haft 25+, solsken i ryggen och en kurvig väg framför mig sittandes på NSRen...

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
MRX_Martin skrev:
Jag förstår dig, fick själv hem min hoj i höstas... har inte kört mer än typ 1 km o testat den, skitsurt...

Fan, kan det inte bli vår snart? är trött på o åka moppe i 10 minus nu, går så jäkla sakta med..., hade hellre haft 25+, solsken i ryggen och en kurvig väg framför mig sittandes på NSRen...

Hehe sluta säga så där, nu längtar man ännu mer. :(

EazyD

En superhjälte för dig...
Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Men lugna er. Snart är det februari den innehåller bara 28 dagar :3freak . Efter februari kommer mars och då börjar snön försvinna och temperaturen stiga. Så i mars kan man vara ute och åka i ca 10+.

Last edited:

SmackMan

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2003
Hoj
Yamaha rd lc ypvs -86
det e ju roligare att spinna loss och köra bredsladd med moppen med på RD då e det lite jobbigt den väger lite mer med ju... vill du veta en hämlighet.. jag har inte heller körkort ska ta det i vår.. =)

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
EazyD skrev:
Men lugna er. Snart är det februari den innehåller bara 28 dagar :3freak . Efter februari kommer mars och då börjar snön försvinna och temperaturen stiga. Så i mars kan man vara ute och åka i ca 10+.

Februari innehåller iofs. 29 dagar, men annars var det rätt. :gnissla

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Själv har man ingen hojj att ta min första runda med :gråta .

Jag sålde den idag för 13000 och köpte den en gång för 12500, och då ingick också skinnställ! Så lite glad är man! :)

Om några dagar ska jag köpa en mellanklass hojj!
Troligtvis den här http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1903

Vad tycker ni??
:gnissla

EazyD

Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
Crazy Camel skrev:
Själv har man ingen hojj att ta min första runda med :gråta .

Jag sålde den idag för 13000 och köpte den en gång för 12500, och då ingick också skinnställ! Så lite glad är man! :)

Om några dagar ska jag köpa en mellanklass hojj!
Troligtvis den här http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=1903

Vad tycker ni??
:gnissla

Satsa på XR eller DR. Blir ett helvete sen när något går sönder och du måste beställa delar från ett annat land och det tar veckor innan du får det, särskillt på sommaren.

Den här var jävligt fin. http://www2.blocket.se/view/1924048.htm?l=0&c=1&city=0

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
EazyD skrev:
Satsa på XR eller DR. Blir ett helvete sen när något går sönder och du måste beställa delar från ett annat land och det tar veckor innan du får det, särskillt på sommaren.

Den här var jävligt fin. http://www2.blocket.se/view/1924048.htm?l=0&c=1&city=0

Joo den va skitfin men det e för mycket pengar... Har sparat ihop runt 30 000.
Men jag ska ringa www.biscaya.com imorrn och fråga om delar mm. Om dom har lite på lager eller nått så ska nog köpa den. Det är inte så mycket orginaldelar som sitter på nu heller.

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
Ja jag var ute med moppen idag.. inget monster men iaf.. var tvunge å köra den till en moppe verkstad. den e inne på service nu å får lite smörj å kolla så att lagrena å kolven inte blivit för slitet! Sen ska den säljas. Så köper man en MX 125 :banana

EazyD

Gick med
11 Jan 2004
Hoj
I April
0nicke0 skrev:
Ja jag var ute med moppen idag.. inget monster men iaf.. var tvunge å köra den till en moppe verkstad. den e inne på service nu å får lite smörj å kolla så att lagrena å kolven inte blivit för slitet! Sen ska den säljas. Så köper man en MX 125 :banana

Jasså, när har du tänkt köpa MX:en? Såg den på mässan, ojojoj vilken hoj. Mycket snyggare än på bilderna. Bromsskivan i fram är nästan lika stor som en pizza tallrik, riktigt fet skiva. men RS:en tar nog priset, en hoj jag måste ha ny eller begagnad.

Här en bild...

Bilden på RS:en från mässan med mig på den....

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
cRoC skrev:
Att skicka in en moppe på service är vansinne..

Usch ja, inte för att det är dyrt dom kan ju ingenting heller... iaf dom flesta verkstäder av vad jag har att erfara.

0nicke0

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Husqvarna wr 125
joo jag vet man kan göra allting själv.. han sa själv de ee väll onödigt.. men vill att de ska se snyggt ut i service boken :) .. mm såg den oxå på mässan.. mycket snyggare än på bilderna blev värkligen imponerad. jag ska väll köpa den så fort den lanserats i sverige.. å måste ska lite extar pengaar.. får väll ta å jobba på sportlovet.

Esquina

Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
EazyD skrev:
Jasså, när har du tänkt köpa MX:en? Såg den på mässan, ojojoj vilken hoj. Mycket snyggare än på bilderna. Bromsskivan i fram är nästan lika stor som en pizza tallrik, riktigt fet skiva. men RS:en tar nog priset, en hoj jag måste ha ny eller begagnad.

Här en bild...

Bilden på RS:en från mässan med mig på den....

Servern verkar ju ligga nere :mad:

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...