Årets sämsta beslut!

lissjospeter

30års kris?
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Floda
Hoj
er6n-2009
Tänkte ta hojen och köra hälsa på morsan i tubbared, man bor i floda och solen sken och allt var underbart.

Det går säkert bra att gena genom skogen tänker jag, det är nog torrt där med...

Jag genar genom småvägarna floda-tubbared genom skogen och kommer halvvägs. Suck....Att köra sporthoj på spårade lervällingsvägar var inte alls roligt, sakta gick det och hojen såg ut som om den hade körts i ett endurorace efteråt.

Minnesanteckning till mig själv..Välj lerum-härryda-hindås-tubbared nästa gång :)
 

lissjospeter

30års kris?
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Floda
Hoj
er6n-2009
sant :)

Fast vilken skillnad det var att köra i lera med sporthoj contra en cross, väldigt mycket vingligare :)
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Nu var jag beredd på att läsa något liknande:
"igårkväll tog jag hojjen till morsan å det var fint väder och nu har vi haft snöstorm å jag kommer inte hem" :D (vi har fått massa snö i Sthlm inatt efter den fina varma dagen igår)

Så jag får väl säga; "var det inte värre än så"? :tungan
Hoppas det går bra för dig å ta dig hem iaf! :tummenupp
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu var jag beredd på att läsa något liknande:
"igårkväll tog jag hojjen till morsan å det var fint väder och nu har vi haft snöstorm å jag kommer inte hem" :D (vi har fått massa snö i Sthlm inatt efter den fina varma dagen igår)

Så jag får väl säga; "var det inte värre än så"? :tungan
Hoppas det går bra för dig å ta dig hem iaf! :tummenupp

Ni är ju tokiga!:D
Dock all heder till Er:Bugar
Smhi är en bra sida att kika på INNAN man leker superman..:D:D
Och där har vi anledningen till att jag tog bilen hem till morsan över påsk istället för hojen. Men jävlar va jag har grämt mig när jag har sett dom torra vägarna runt Gävle. Men jag missade hellre dom än att behöva ta tåget hem i em :fakta
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Och där har vi anledningen till att jag tog bilen hem till morsan över påsk istället för hojen. Men jävlar va jag har grämt mig när jag har sett dom torra vägarna runt Gävle. Men jag missade hellre dom än att behöva ta tåget hem i em :fakta

Vist beslut. Det är ju herrejösseskallt.
Hur kul är det att välta av hojen var 10e mil stel som en pinne för att dricka en sur kaffe på någon mack och värma sig lite?
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
"Hur kul är det att välta av hojen var 10e mil stel som en pinne "...

Det är kalaskul! Jag körde 99,4 mil i helgen :D...
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
hehe, undrar om det var samma väg som jag ramlade in på?

Ute och nöjesåkte lite, gråbo-stenkullen-floda(tror de)- sedan över E20 och rakt fram, mysig liten väg. Som sedan vart knass, fullt med grus på asfalten, sedan försvann asfalten, hårdpackat grusväg, sedan försvann gruset, blött lerväg 2-3km, sedan grusväg igen.

Var tvungen att stanna och fråga en bonde om man kom ut någonstans eller om man skulle vända om. Han sa håll höger i nästa Y-kors och pekade vänster med hela armen :D. och sedan vänster i T-korset, så komemr man till Alingsås.

Var en riktigt fin badstrand vid Y-korset, måste kolla in den i sommar.
Fast åka från andra hållet och inte genom skogen igen. Kollade på Google maps men hittade inte vart jag var.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vist beslut. Det är ju herrejösseskallt.
Hur kul är det att välta av hojen var 10e mil stel som en pinne för att dricka en sur kaffe på någon mack och värma sig lite?
Kylan gör mig inte så mycket, det finns det en massa fina kläder till :michelinmannenwannabesmiley Men jag gillar inte alls det saltblandade slasket eller blankisen :näsblod Jag vill varken att det enda som är kvar av hojen är kåpor, sadel och däck eller helt plötsligt bara hasa omkull :(
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Smhi är en bra sida att kika på INNAN man leker superman..:D:D
Kolla vädret innan?!? Fegt, o-gangsta och ghey! :ajjabajja

sant :)
Fast vilken skillnad det var att köra i lera med sporthoj contra en cross, väldigt mycket vingligare :)

Och framför allt: MYCKET manligare! :yoparty

Körde faktiskt förbi saxtorp häromdagen, funderade på att bränna några varv men kom på att jag hade iskuber i frysen hemma, och skulle färga håret kanske, så det får ju bli en annan dag... :näsblod


Ut och visa vem som bestämmer!

:D
 
Last edited:

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
dricka en sur kaffe på någon mack och värma sig lite?

Du blir inte varm utav kaffet.
Det blir motsatt effekt. Koffeinet gör så att blodkärlen drar ihop sig så att du fryser mer istället:D

Edit: Källa: Frugans Iform tidning:tummenupp
 
Last edited:

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Skåne
Hoj
GSXR 750
Blev lite rädd när jag läste rubriken. Tänkte att nu jäklar är det någon som skrotat hojen i rullgruset, skadat sig eller värre!

Skönt att en tvätt återställer ditt dåliga beslut!
 

lissjospeter

30års kris?
Gick med
29 Mar 2010
Ort
Floda
Hoj
er6n-2009
hehe, undrar om det var samma väg som jag ramlade in på?

Ute och nöjesåkte lite, gråbo-stenkullen-floda(tror de)- sedan över E20 och rakt fram, mysig liten väg. Som sedan vart knass, fullt med grus på asfalten, sedan försvann asfalten, hårdpackat grusväg, sedan försvann gruset, blött lerväg 2-3km, sedan grusväg igen.

Var tvungen att stanna och fråga en bonde om man kom ut någonstans eller om man skulle vända om. Han sa håll höger i nästa Y-kors och pekade vänster med hela armen :D. och sedan vänster i T-korset, så komemr man till Alingsås.

Var en riktigt fin badstrand vid Y-korset, måste kolla in den i sommar.
Fast åka från andra hållet och inte genom skogen igen. Kollade på Google maps men hittade inte vart jag var.

Japp :) den vägen var det, hehe var hojen snygg efter 3km eller? ;)
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Du blir inte varm utav kaffet.
Det blir motsatt effekt. Koffeinet gör så att blodkärlen drar ihop sig så att du fryser mer istället:D

Edit: Källa: Frugans Iform tidning:tummenupp

Stå ute och testa du, jag värmer mig inne på macken istället. :glömdet
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du blir inte varm utav kaffet.
Det blir motsatt effekt. Koffeinet gör så att blodkärlen drar ihop sig så att du fryser mer istället:D

Edit: Källa: Frugans Iform tidning:tummenupp
Samtidigt kan det rädda ditt liv om händer, fötter mm får mindre blodgenomströmning så att vitala organ hålls varma istället ;) Alkohol har ju motsatt effekt, vidgar blodkärlen så att du får ökad blodgenomströmning, och istället kyler dom viktiga organen.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Snacka om lyx problem!!! Det här var nog bland det värsta jag sett!
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
såg ut som om den hade körts i ett endurorace efteråt.

Vill se bilder
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top