Årets skämt!!!!

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Jag var på Mc Varuhuset och skulle kolla på service priserna, vad det ingick osv. Jag har en r6-03 2000mila och det skulle kosta mig 5900:- och när jag kollade listan vad det skulle göras så var det mycket kontroll, på vissa delar om det skulle bytas så skulle dem lägga till mer. Material 2200:- arbetet 3700:-. Jag har en mercedes bil clk 320- 01, inte ens till det så har jag pröjsat så mycket, jag var inne på 4 tillfälle som max betalade jag 3200:-.

Är det ett bra pris eller är det att meka själv???

//Alle
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
allebaric skrev:
2135898 Jag var på Mc Varuhuset och skulle kolla på service priserna, vad det ingick osv. Jag har en r6-03 2000mila och det skulle kosta mig 5900:- och när jag kollade listan vad det skulle göras så var det mycket kontroll, på vissa delar om det skulle bytas så skulle dem lägga till mer. Material 2200:- arbetet 3700:-. Jag har en mercedes bil clk 320- 01, inte ens till det så har jag pröjsat så mycket, jag var inne på 4 tillfälle som max betalade jag 3200:-.

Är det ett bra pris eller är det att meka själv???

//Alle


2000-milsservicen är väl vad jag förstår en liten kontroll-service samt byten av vätskor.... I Norge betalar jag 2500:- för denna (norge skall vara skitdyrt). Har betalat runt 1900-2000 för den lilla servicen innan, runt 3-3500 för stora (ventiljusteringar osv 2400mils) Du borde söka dig efter nån annan
 

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
allebaric skrev:
2135898 Jag var på Mc Varuhuset och skulle kolla på service priserna, vad det ingick osv. Jag har en r6-03 2000mila och det skulle kosta mig 5900:- och när jag kollade listan vad det skulle göras så var det mycket kontroll, på vissa delar om det skulle bytas så skulle dem lägga till mer. Material 2200:- arbetet 3700:-. Jag har en mercedes bil clk 320- 01, inte ens till det så har jag pröjsat så mycket, jag var inne på 4 tillfälle som max betalade jag 3200:-.

Är det ett bra pris eller är det att meka själv???

//Alle

Kan du göra jobbet själv är det inte mycket att fundera på. Firmorna brukar t.ex ta bra betalt för ventiljustering vare sig det behövs eller ej. Kontrollen går ju på nolltid och det troliga är att det inte behövs någon justering alls på det miltalet. Mitt råd att du skaffar en manual och bara lämnar in för sådant du inte klarar själv.
 

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
vbg_snake skrev:
2135911 2000-milsservicen är väl vad jag förstår en liten kontroll-service samt byten av vätskor.... I Norge betalar jag 2500:- för denna (norge skall vara skitdyrt). Har betalat runt 1900-2000 för den lilla servicen innan, runt 3-3500 för stora (ventiljusteringar osv 2400mils) Du borde söka dig efter nån annan

Tro mig det skall jag göra, dem försöker råna folk. När jag var där så frågade han mig vilken årsmodell typ osv, därefter så frågade jag vilket pris kan man hamna, så säger han runt 3100- 3500:- sedan knappar han in nåt på datorn och säger "Nej 4000:-" efter en minut så säger han 5000- 6000:-, och jag hamnar på 5900:- :Bugar

Sydney skrev:
2135922 Kan du göra jobbet själv är det inte mycket att fundera på. Firmorna brukar t.ex ta bra betalt för ventiljustering vare sig det behövs eller ej. Kontrollen går ju på nolltid och det troliga är att det inte behövs någon justering alls på det miltalet. Mitt råd att du skaffar en manual och bara lämnar in för sådant du inte klarar själv.

Jag har manualet och jag kan fixa dem själv men jag ville kolla bara priset!!!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag skulle aldrig drömma om att lämna in annat än sånt som kräver stora/dyra/konstiga specialverktyg, tex balansering av däck, lackning osv.
Hojfirmor jobbar ju trots allt på ackord, ju fler kunder dom hinner med, desto mer pengar drar dom in. Dessutom åker dom ju inte själva på hojarna dom skruvar. Alltså gör dom jobbet så fort det bara går, dvs kvaliteten blir lidande.
Man är ju helt enkelt mer rädd om sina egna grejer! :)
 

hittebarn

Jag vill inte...
Gick med
11 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
I framtiden igen...
Hoztic skrev:
2136204 Jag skulle aldrig drömma om att lämna in annat än sånt som kräver stora/dyra/konstiga specialverktyg, tex balansering av däck, lackning osv.
Hojfirmor jobbar ju trots allt på ackord, ju fler kunder dom hinner med, desto mer pengar drar dom in. Dessutom åker dom ju inte själva på hojarna dom skruvar. Alltså gör dom jobbet så fort det bara går, dvs kvaliteten blir lidande.
Man är ju helt enkelt mer rädd om sina egna grejer! :)
Du tror inte att en missnöjd kund hörs mer än 50 nöjda kunder? M a o så borde dom väl vilja göra ett bra jobb, ja menar du rekommenderar inte en oseriös firma som gjort ett skitjobb till bekanta ellerhur....
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
hittebarn skrev:
2136217 Du tror inte att en missnöjd kund hörs mer än 50 nöjda kunder? M a o så borde dom väl vilja göra ett bra jobb, ja menar du rekommenderar inte en oseriös firma som gjort ett skitjobb till bekanta ellerhur....
Man brukar i marknadsföringssammanhang, tex Kotler, säga att en missnöjd kund kan uppväga 100 nöjda kunder.
Självklart fuskar man inte grovt, men som i alla brancher så lär man sig det där osynliga fusket, och självklart har man inte tid att lägga ner hur mycket jobb som helst på varje hoj, så när vi hempulare står en hel dag och slipar in ventilerna perfekt så gör dom det 98% perfekt. När vi stripear kablar så gör vi det perfekt, dom gör det bara lagom bra osv.
 

Wiberg

hej va det går....
Gick med
9 Apr 2003
Ort
i en liten stuga...
Hoj
jo... hoj åker man.
Hoztic skrev:
2136269 Man brukar i marknadsföringssammanhang, tex Kotler, säga att en missnöjd kund kan uppväga 100 nöjda kunder.
Självklart fuskar man inte grovt, men som i alla brancher så lär man sig det där osynliga fusket, och självklart har man inte tid att lägga ner hur mycket jobb som helst på varje hoj, så när vi hempulare står en hel dag och slipar in ventilerna perfekt så gör dom det 98% perfekt. När vi stripear kablar så gör vi det perfekt, dom gör det bara lagom bra osv.

Vad jobbar du som? det känns som man ska akta sig för att träffa på dig i ditt yrkesutövande. Man känner ju andra genom sig själv... :rolleyes:
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Wiberg skrev:
2136283 Vad jobbar du som? det känns som man ska akta sig för att träffa på dig i ditt yrkesutövande. Man känner ju andra genom sig själv... :rolleyes:
Jag jobbar som it-konsult med inriktning på systemdesign och validering i en av världens mest kontrollerade brancher, så det är tämligen omöjligt att fuska det minsta lilla, det finns audit trail på allt som görs. Allt kontrolleras dessutom av flera olika människor innan det sätts i drift, så du kan nog känna dig ganska säker ;)
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hoztic skrev:
2136204 Jag skulle aldrig drömma om att lämna in annat än sånt som kräver stora/dyra/konstiga specialverktyg, tex balansering av däck, lackning osv.
Fast balansering fixar man ju själv snabbt och enkelt :tummenupp
 

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Ort
RoCKHoLM
Hoj
Yamaha FZ8-n
allebaric skrev:
2135898 Jag var på Mc Varuhuset och skulle kolla på service priserna, vad det ingick osv. Jag har en r6-03 2000mila och det skulle kosta mig 5900:- //Alle

5.900:- e gratis.

Min R1 02'a ska in på 4000-mila snart och det kostar 10.000:- på MC-varuhuset.

Ja..., om allt går som på räls förstås, och inget utöver det normala behöver bytas.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Betänk dock att det kan bli strul med eventuella garantier om inte serviceboken är komplett.
 

TomTen6

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
VTR 1000
kolla med yamaha center i haninge. farsan fick betala 1600:- för sin 1200 mila service, mcvaruhuset skulle ha 3600:-
 

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
RoLLER skrev:
2136343 5.900:- e gratis.

Min R1 02'a ska in på 4000-mila snart och det kostar 10.000:- på MC-varuhuset.

Ja..., om allt går som på räls förstås, och inget utöver det normala behöver bytas.

Tack bror!!!

:fyllisar

TomTen6 skrev:
2136480 kolla med yamaha center i haninge. farsan fick betala 1600:- för sin 1200 mila service, mcvaruhuset skulle ha 3600:-

Det skall jag göra och kolla på en firma som ligger i Jakan!!!
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Wiberg skrev:
2136283 Vad jobbar du som? det känns som man ska akta sig för att träffa på dig i ditt yrkesutövande. Man känner ju andra genom sig själv... :rolleyes:
Jobbat som operatör vid tillverkning av specialkabel, elektriker o cnc operatör....
Man lär sig det osynliga fusket tro mig :hihi
Men att hålla på med fusk när det gäller en privat person tycker jag e vidrigt...
Alla jobb jag gör/gjort åt privat personer görs med noggranhet!
Blir det ej riktigt hundra så blir det inte dyrt heller=)
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
allebaric skrev:
2135898 Jag var på Mc Varuhuset och skulle kolla på service priserna, vad det ingick osv. Jag har en r6-03 2000mila och det skulle kosta mig 5900:- och när jag kollade listan vad det skulle göras så var det mycket kontroll, på vissa delar om det skulle bytas så skulle dem lägga till mer. Material 2200:- arbetet 3700:-. Jag har en mercedes bil clk 320- 01, inte ens till det så har jag pröjsat så mycket, jag var inne på 4 tillfälle som max betalade jag 3200:-.

Är det ett bra pris eller är det att meka själv???

//Alle

Klart du kan meka själv om du har kunskapen, fast garantin och andrahandsvärdet går ju åt helvete.. /J.
 

moppekalle

Second place ist first looooooser
Gick med
25 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
moped(R1 -05)Pimpad och bromsad!!..68bhp!!..eller var det 168..shit the same
Hoztic skrev:
2136291 Jag jobbar som it-konsult med inriktning på systemdesign och validering i en av världens mest kontrollerade brancher, så det är tämligen omöjligt att fuska det minsta lilla, det finns audit trail på allt som görs. Allt kontrolleras dessutom av flera olika människor innan det sätts i drift, så du kan nog känna dig ganska säker ;)

Kan inte annat än garva...ditt yrke,där kan man banne mig inte fuska för det kontrolleras eller baaaara utföra 98%.Andra yrken,ja där görs det bara till 98% av en yrkesman medans olle pularen hemma gör 100% och VET att det är 100% och dessutom rätt utfört.Du har bra koll på andra yrken hör jag,grattis!! :tummenupp

Hmm,som ngn nämde...undra om inte en missnöjd kund hörs mer än nöjda kunder..tjaaa dom gör ju bara 98% kvalitet..ja ja
Och nej,jobbar inte som mc-mekaniker
 

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Jag tror att en kille som ställer in ventiler på fem stycken r1 varje dag gör det misnt lika bra som pelle-pulare, dessutom slipper man bekymmret när man lite halvtrött och hungrig glömde den där sista oringen eller vad det nu kan vara... osynligt fusk?? måste innebära den där skiten som inte behövs göras va? tror inte man skojjar till det för att sen se hojen rasa hundra mil senare!

förresten skaffa tvåtakt så slipper ni justera ventiler :lol
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top