Årets skiva?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nu börjar 2004 lida mot sitt slut och det är dags att summera skivåret, ett väldigt bra sådant om ni frågar mig.

Mina favoriter:

1.Therion-Lemuria/Sirius B
Har alltid tyckt att Therion har varit ett småtrist men vansinnigt drivet och kompetent band. Årets dubbelsläpp är dock ett mästerverk! Helt löjligt vacker musik.

2.Nightwish-Once
Det är bara att kapitulera! Nightwish är hippa och inne, men för en gång skull är det välförtjänt. Once är en intelligent och jäkligt läcker skapelse. Nästa hårdrocksband att verkligen slå bland "vanligt folk"?

3.Exodus-Tempo of the damned
Thrashkungarna tillbaka med besked! Lite för mycket midtempotuggande bara, ett par riktiga höghastighetsnummer till så hade förstaplatsen varit given.

4.Megadeth-The system has failed
Dave Mustaine bitter som fan och musiken lika bra som för 10-15 år sen, briljant!

5.Motörhead-Inferno
Motörhead håller väldigt låg lägstanivå men årets släpp är det bästa sen "Overnight sensation"! Lemmy och co levererar alltid!

6.Dismember-Where ironcrosses grow
Formidabelt formbesked från pansardivisionen från Stockholm! Kul att maskineriet börjar röra på sig igen, vill se Grave tillbaka i gammal god form också.

7.Vader-The Beast
Brutal helvetesdödsmetall! Ondare än en nukleär stridsspets! Tyvärr inte en av deras bästa skivor,lite för långsam och poppig för det men väl värd att ha.

8. Pain of Salvation-12:5
Udda och läcker helakustisk liveplatta!

Årets besvikelser:

1.W.A.S.P-The Neon God Part 1 and 2
Blackie Lawless utlovade en ny "Crimson Idol" men detta var fanimej en karbonkopia från Taiwan med snett tryck. Extremt urvattnat och trött.

2.Europe-"Start from the dark"
Årets sömnpiller, återförening var kanske ingen bra idé ändå.....

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Lixom, VAFANDÅ!? Dream Evil's "The Book of Heavy Metal" är det enda som gått i bilen sen i våras. Lyssna på "No Way" och säg sen att plattan inte platsar. Va va VA! :D

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Danzig med "Circle of snakes" är riktigt bra också.

Glenn låter inte riktigt som han har gjort. Tänker på "Danzig II" som jag tycker är riktigt grym, men den senaste skivan blir bara bättre och bättre för var gång jag lyssnar på den.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
blacktriple skrev:
Danzig med "Circle of snakes" är riktigt bra också.

Glenn låter inte riktigt som han har gjort. Tänker på "Danzig II" som jag tycker är riktigt grym, men den senaste skivan blir bara bättre och bättre för var gång jag lyssnar på den.

Uhhh, vilken besvikelse den plattan var :( Med Danzig som störste idol inom musikvärlden så tappade jag lite av tron på honom iochmed den plattan och nu krävs det nästan en återförening av Misfits för att det ska bli förlåtet.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år