Årets tabbe(av mig)

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
La ut gammla hojjen på blocket för ett tag sen.. Förra veckan ringde en äldre herre och ville köpa den, idag var det dags för han att hämta den.

Igår va jag nere o startade igång den och lät den gå ett tag för att då se så att den startade.. allt gick bra den gick igång efter ett tag o allt verkade lugnt..

Idag var det rätt kallt, och jag va lite tidigt ute med att styra ut hojjen och då killen kom för att spana in hojjen och jag skulle starta den.. var den STENDÖD.
Vad i helvette tänkte jag och jag kämpade o kämpade men fick tillslut ge upp. Den verkade nästan va sur av någon konstig anledning...

Köparen for, utan hoj så det blev ingen affär och precis exakt det jag kunde ge mig faan påå.. halvtimman efter han hade dragit va jag nere igen.. smack sa det så gick den igång..

Så förbannad har jag nog aldrig varit i hela mitt liv och nu har jag ett stort hål i min dörr pga ilskan.. Murhpys jävlighets lag + min klantighet gjorde nu att jag står kvar här med den förbannade hojen som jag hade hoppats få sålt..

Jag hatar den extremt mycket och är den nu inte såld innan sommaren så kommer jag slå sönder den med ett järnspett, som det känns nu iafall
:huvet

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
tror inte att han är så sugen.. han sa att det var avslutat nu då han inte ville åka hit igen (han hade väll en 20 mils enkelväg eller nånting sånt)
så jag(hojjen) brännde chansen rätt stort idag.. jag ska lägga ut den på blocket igen

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Muppi skrev:
tror inte att han är så sugen.. han sa att det var avslutat nu då han inte ville åka hit igen (han hade väll en 20 mils enkelväg eller nånting sånt)
så jag(hojjen) brännde chansen rätt stort idag.. jag ska lägga ut den på blocket igen
tror och tror. testa om du är så sugen på att bli av med den! erbjud att du åker upp med den om du orkar =) hitt på nått bra lämnade in den på service där de sa att stiften hade gått pga kallstart å choke eller nått annat vanligt.

Gabor

Guest
Muppi skrev:

Hojen talar om för dig att den inte vill bli såld..... :fatta! .

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
MostWanted skrev:
tror och tror. testa om du är så sugen på att bli av med den! erbjud att du åker upp med den om du orkar =) hitt på nått bra lämnade in den på service där de sa att stiften hade gått pga kallstart å choke eller nått annat vanligt.

hehe ja försöka går ju men jag va som redan nere på lägsta nivån i prisbild så jag är ju inte så sugen o sänka mer :/

Gabor skrev:

:hihi detdär sa morsan också då hojjen startade 30 min efter att köparen åkt

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Hur glad var inte köparen då, när han fick köra 40mil i önödan?
Fy fan vad tråkigt för er båda, kan bara tänka mig hur pinsamt det var för dig och hur förbannad han som skulle handla var.
Men som sagt, ring upp köparen och be om ursäkt och bjud honom åtminstone 400:- för en resa till. Förutsatt att han tyckte den var fin i övrigt så kanske han nappar.
Så mkt pengar handlar det ju inte om för att bjuda på bensinen.
//Tobbe

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
tobbeviking skrev:
Hur glad var inte köparen då, när han fick köra 40mil i önödan?
Fy fan vad tråkigt för er båda, kan bara tänka mig hur pinsamt det var för dig och hur förbannad han som skulle handla var.
Men som sagt, ring upp köparen och be om ursäkt och bjud honom åtminstone 400:- för en resa till. Förutsatt att han tyckte den var fin i övrigt så kanske han nappar.
Så mkt pengar handlar det ju inte om för att bjuda på bensinen.
//Tobbe

Precis som du säger! Han var inte vidare glad, för mig var det riktigt pinsamt! Han tyckte den va fin och ville ju som köpa den men den gick ju inte igång.. där satt problemet. Jag tror att jag ska prova ringa han o se vad han säger, samtidig t vill jag inte sänka så mycket mer då jag redan är nere mot den gräns jag hade satt :/

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Trist för er båda!
Hade det varit jag som var spekulant, så hade jag nog kommit tillbaka om jag fick klara besked om varför hojen inte startade i början.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Muppi skrev:
Jag tror att jag ska prova ringa han o se vad han säger, samtidig t vill jag inte sänka så mycket mer då jag redan är nere mot den gräns jag hade satt :/

Han har kanske läst följande och ringer dig för att diskutera ett skambud. :)

Jag hatar den extremt mycket och är den nu inte såld innan sommaren så kommer jag slå sönder den med ett järnspett.

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
oj hehe. ber om ursäkt. det är altså Inte thunderacen det gäller, det är min nya pärla som jag älskar.
Detta gäller altså min gammla suzuki 400

Snorfen

Guest
Inte skoj det där inte,men ibland går det inte som man vill!

När jag sålde min 900ss så var det också en äldre gentleman som skulle komma och hämta den. Allt var frid och fröjd,allt igenomgånget,både tvättad och polerad,t.o.m att jag gav hojen en hejdå-kram dagen före.
Men precis när vi skulle starta åbäket så sa det plutt-plutt.
Gick på en cylinder! Trodde jag skulle bli galen!
Bland alla verktyg så fanns det naturligtvis ingen tändstiftshylsa.
Och söndag,ingen verkstad öppen!
Gav farbrorn full tillgång till garaget och hojen,sen jagade jag runt i en halvtimme innan jag lyckades snoka upp en tändstiftshylsa.
Byte av tändstift sen gick den!
Men snacka om nära hjärnblödning,så vet precis hur det känns!

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Gabor skrev:
Jo, det där känner man igen.
Alla gamla skrotbilar man ägt har ju gått som klockor när man åkt i närheten av Gladökvarn. :tungan
(Område med bilskrotar i södra Sthlm.)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...