Åsen idag, åsen till helgen. Snack och frågor...

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Då har man fått mjukat upp sin gravrostiga kropp med 5 pass på Åsen. Vill öppna med att tacka Wedrup och Miniin(?) för arrangemanget. Olyckligt många klotningar men utöver det en kanondag! Så hur gick det för undertecknad då?

Som alltid efter ett långt uppehåll kändes första passet skit och jag var dessutom ute på ängen efter GoCarten en gång och spann runt lite grann. Men allt efter som dagen flöt och mitt slitna bakdäck blev än mer slitet började flytet infinna sig och tiderna krypa nedåt. Långt ifrån tillräckligt dock. 1.18 blank blev det som bäst och det fattas fortfarande 3 sekunder förrän man kan göra nått vettigt i SO. Förhoppningarna sätts nu till ett set nya däck och lite mer jävlaranamma! Jag var ju ändå av banan 3 ggr idag och har nu lyckats köra igenom HELA sandfållan efter hårnålsvänstern utan att vurpa, fast det var på det berömda håret!

Mycket trevligt forumfolk var på plats och bidrog till en festlig tillställning. Tråkigt att Stavgren gick omkull - krya på dig mannen! Tack för soppan KJS!

Nu till helgens begivenheter. Nån som sett till Eazy Living här på forumet det senaste? Skulle bara vilja ha reda på om jag garanterat har ett set slicks när jag kommer upp på fredag, och hur mycket du vill ha för dom?

ZoulFly - har vi nån brandsläckare till depåtältet?

Väl mött där uppe till helgen!

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
See you! Gott kämpat, och ge inte upp. Jocke sänkte ju sig ett par sekunder mellan friträning och kval, så nog ska du kunna kvala in du också.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Ja, visst är Geléåsen en riktig skitbana. Me no like. Den är stört omöjlig att köra en dag utan att vurpa. De kan lika gärna börja ställa fram och hyra ut solstolar på beachen utanför Ejes så slipper man fundera på vilken sandplätt man ska parkera sig själv och hojen i.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Kom igen Björn, kör hårt och försvara färgerna till helgen! :tummenupp

RejserAnders

"Tävlingsförare"
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
ERF Team Respekt #33
Kul att träffa dig Don Q
Tappa inte spåret i Gocarten (Ejjes) då ligger man pyrt till...
Kan de inte sopa o bli av med "sandstranden" :cool:
Eller ännu bättre: gör om hela svängen!!!

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Don Quixote skrev:

Nja, det är lite dåligt med släckare...jag kör efter princicpen "blixten slår aldrig ner på samma ställe två gånger" :rolleyes:

Allvarligt talat så ska jag faktiskt försöka köpa en på vägen till Åsen så det var bra att få en påminnelse om det. Planerna är annars att komma till Åsen sent torsdag, så då är det bara att ställa in hojen i tältet.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nej men va fan Stavgren?!? Sålde Catman dåliga belägg?!? Personskador?? Rapport!

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Chrille skrev:
Nej men va fan Stavgren?!? Sålde Catman dåliga belägg?!? Personskador?? Rapport!

:finger hörröduddu!!!!
Jag fick inte betalt av den snåle saten en gång...han skulle ju bara "låna" dem lite.
Dessutom var det ju inte mitt fel att Stavis klotade :jisses ....det berodde ju på gas o inte broms..... DOOH!! :kocko

(serious mode on)
Skämt åsido nu....
Stavis är utskriven och hemma i KArlstad. Fulla fickan med roliga piller :rolleyes: :tummenupp
Kvar här hos mig, eller rättare sagt i Micke Nilsson's verkstad, står det en ledsen Renault-buss med en ännu ledsnare CBR i lasten. Bussen med innehåll, skall levereras imorgon.....med dubbdäck o allt :fakta
(serious mode off)

Det sorgliga i denna historien var att jag precis hade köpt/bytt till mig instrumenteringen från Stavis hoj....Den fick sig en "liiiiiiiten" smäll så att säga :(

Annars så är allt bra.
Hur är det med Er??

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Visst har du däck. Ligger ett set flång nya slicks på åsen straxt efter 16.00 idag och bara väntar på dig. :tummenupp

Bara att koma förbi och hämta upp.

Don Quixote skrev:
Då har man fått mjukat upp sin gravrostiga kropp med 5 pass på Åsen. Vill öppna med att tacka Wedrup och Miniin(?) för arrangemanget. Olyckligt många klotningar men utöver det en kanondag! Så hur gick det för undertecknad då?

Som alltid efter ett långt uppehåll kändes första passet skit och jag var dessutom ute på ängen efter GoCarten en gång och spann runt lite grann. Men allt efter som dagen flöt och mitt slitna bakdäck blev än mer slitet började flytet infinna sig och tiderna krypa nedåt. Långt ifrån tillräckligt dock. 1.18 blank blev det som bäst och det fattas fortfarande 3 sekunder förrän man kan göra nått vettigt i SO. Förhoppningarna sätts nu till ett set nya däck och lite mer jävlaranamma! Jag var ju ändå av banan 3 ggr idag och har nu lyckats köra igenom HELA sandfållan efter hårnålsvänstern utan att vurpa, fast det var på det berömda håret!

Mycket trevligt forumfolk var på plats och bidrog till en festlig tillställning. Tråkigt att Stavgren gick omkull - krya på dig mannen! Tack för soppan KJS!

Nu till helgens begivenheter. Nån som sett till Eazy Living här på forumet det senaste? Skulle bara vilja ha reda på om jag garanterat har ett set slicks när jag kommer upp på fredag, och hur mycket du vill ha för dom?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Don Quixote skrev:
Som alltid efter ett långt uppehåll kändes första passet skit och jag var dessutom ute på ängen efter GoCarten en gång och spann runt lite grann.

Jag var ju ändå av banan 3 ggr idag och har nu lyckats köra igenom HELA sandfållan efter hårnålsvänstern utan att vurpa, fast det var på det berömda håret!
Info från www.karlskogamotorstadion.com :

Bana Banlängd: Banan är 2 530 m lång
Banbredd: Banans bredd är 10 - 11 Meter

Det måste väl för fan räcka åt dig, varför envisas du med att köra bredvid?

Don Quixote skrev:
Långt ifrån tillräckligt dock. 1.18 blank blev det som bäst och det fattas fortfarande 3 sekunder förrän man kan göra nått vettigt i SO.
1.18 är gathojstider, skärp dig.

Apstruts tände till och sänkte sig 2,5 sek när jag sa så till honom.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Åsen idag, åsen till helgen. Snack och frågor...

valmers skrev:
....

1.18 är gathojstider, skärp dig.

Apstruts tände till och sänkte sig 2,5 sek när jag sa så till honom.

Eftersom Apstrutsen och DonkeyKong harvar runt åp däck som fanimej inte ens är värdiga för trampcyklar så blir/blev 1,18 en otrolig vägg att passera. Björns bakdäck var skitdåligt INNAN han åkte till Åsen och 1,18 på det efter en dags harvande imponerar.

Bådar gott för att Björn ska klå "Han som nuppar istället för att tävla".

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Re: Re: Re: Åsen idag, åsen till helgen. Snack och frågor...

Chrille skrev:
Eftersom Apstrutsen och DonkeyKong harvar runt åp däck som fanimej inte ens är värdiga för trampcyklar så blir/blev 1,18 en otrolig vägg att passera. Björns bakdäck var skitdåligt INNAN han åkte till Åsen och 1,18 på det efter en dags harvande imponerar.

1.18 med knullputs då, det är väl skapligt?

Fast nu är den hojen inte så fin längre. Inte stället heller....

Bifogat

• gelleråsen2.jpg
    gelleråsen2.jpg
    42.7 KB · Visningar: 156

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Inte så konstigt att Don Q inte kom ner under 1.18.

Hans däck var ju HELT blankslitna! Inget mönster kvar alls och då fattar man ju att det inte kan vara bra fäste! :whip

Att jag körde stadiga 1.19 tider med min gamla traktor (den är ju iofs ganska modifierad och med riktig fjädring men likväl en traktor med 80 hästar och 200 kg) var ju en trevlig överraskning speciellt som jag tänkte åka hem efter första passet som sög så hört på skit att det inte var sant.
De nya däcken ( Pirell Supercorsa fram och Pirelli Dragon SLicks bak eftersom Duells skickade fel däck!) imponerade kraftigt på mig! Sicket fäste och otroligt stabila.
Fast det är väl som Miinin säger: I erat tempo kan man köra full fart från början utan att värma upp däcken innan.....

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Åsen idag, åsen till helgen. Snack och frågor...

Chrille skrev:

Jahaja, nu försöker de provocera fram en reaktion istället...

:rolleyes:

-Javisst älskling, jag kommer...

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Att jag körde stadiga 1.19 tider med min gamla traktor

Det känns helt fel och alldeles åt helvete att skriva ett inlägg där jag inte häcklar vare sig dig eller din fjolliga ångmaskin, men jag är uppriktigt imponerad av dina tider Gustav.

Snyggt jobbat som f*n! :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
abstruse skrev:
Det känns helt fel och alldeles åt helvete att skriva ett inlägg där jag inte häcklar vare sig dig eller din fjolliga ångmaskin, men jag är uppriktigt imponerad av dina tider Gustav.

Snyggt jobbat som f*n! :tummenupp

Åhhh! Nu kändes det ännu bättre eftersom jag vet hur hårt åt det där satt! :crash
Tackar! :hej

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
1.18 = 116 km/h i snitt.
1.26 (som jag körde med min ferguson) = 105 km/h i snitt
1.08 (som de som kan sina grejer kör på?!?) = 133 km/h

Fyfan vilken jäkla skillnad.

//A.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...