Här har vi ett praktexempel på idioti: https://www.dn.se/nyheter/sverige/f...na-med-downs-syndrom-ska-ta-ett-vanligt-jobb/
Kortfattat, hon är döv, har Downs syndrom, bor på ett LSS-boende, behöver hjälp dygnet runt och fungerar som ett impulsstyrt barn, men ska ändå stå till arbetsmarknadens förfogande och flytta dit det finns jobb, annars blir hon av med sina bidrag
Jag måste erkänna att jag ibland önskar att handläggarna på Försäkringskassan själva blev långtidssjukskrivna och fick slåss mot sin egen myndighet
Vi har en bekant med en handikappad son döv,blind ,cp-skada m.m. han behöver i princip assistans dygnet runt .Nu vill de dra ner på timmarna för enligt ett test kan han föra en sked till munnen .Han kan visserligen inte få upp nån mat på skeden men det behövs tydligen inte
Ministerämne.Här har vi ett praktexempel på idioti: https://www.dn.se/nyheter/sverige/f...na-med-downs-syndrom-ska-ta-ett-vanligt-jobb/
Kortfattat, hon är döv, har Downs syndrom, bor på ett LSS-boende, behöver hjälp dygnet runt och fungerar som ett impulsstyrt barn, men ska ändå stå till arbetsmarknadens förfogande och flytta dit det finns jobb, annars blir hon av med sina bidrag
Jag måste erkänna att jag ibland önskar att handläggarna på Försäkringskassan själva blev långtidssjukskrivna och fick slåss mot sin egen myndighet
Jag försökte få resan till jobbet betald när jag var gipsad senast, eftersom jag ju kunde jobba bakom skrivbordet som vanligt, men då var jag tvungen att vara sjukskriven i 2v först innan dom kunde börja betala Det sket jag i och tog mig till jobbet på egen handSå som varandes medlem i ett community som har mycket med avskummet på FK att göra så kan jag säga att ju mindre kontakt man har med dem, desto bättre är livet. Fy fan vad de kan sabotera skit. Folk med komplett ryggmärgsskada som varje år får åka på läkarundersökning för att kolla om de inte har blivit bättre ändå. Vilket är helt jävla omöjligt. Och många nyskadade tolkar de återkommande undersökningar som att det finns hopp om att bli bättre när det bara är helt jävla mongoloida fuckon som minsann ska sätta dit folk.
När jag var inlagd på sjukhuset fortfarnde ringde de mig och försökte lirka ur mig att jag nog minsann kunde återvända till jobbet om en vecka eller två.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari