Åsikter om myndighetspersoners handlande.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Här diskuterar vi hur och varför olika myndighetspersoner och statsanställda utför sitt åtagande.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Här har vi ett praktexempel på idioti: https://www.dn.se/nyheter/sverige/f...na-med-downs-syndrom-ska-ta-ett-vanligt-jobb/

Kortfattat, hon är döv, har Downs syndrom, bor på ett LSS-boende, behöver hjälp dygnet runt och fungerar som ett impulsstyrt barn, men ska ändå stå till arbetsmarknadens förfogande och flytta dit det finns jobb, annars blir hon av med sina bidrag :huvet

Jag måste erkänna att jag ibland önskar att handläggarna på Försäkringskassan själva blev långtidssjukskrivna och fick slåss mot sin egen myndighet :gnissla

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Tyvärr är det nog lite så också att dessa människor drunknar i regler... och det har ju historiskt visat sig att det är bättre att göra fel men regelrätt... än rätt.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Sen finns det de som är fullt friska och inte jobbat på 10-20 år skillnaden är att de får pengar ifrån socialen istället men i slutändan är det samma pengar ändå .

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Här har vi ett praktexempel på idioti: https://www.dn.se/nyheter/sverige/f...na-med-downs-syndrom-ska-ta-ett-vanligt-jobb/

Kortfattat, hon är döv, har Downs syndrom, bor på ett LSS-boende, behöver hjälp dygnet runt och fungerar som ett impulsstyrt barn, men ska ändå stå till arbetsmarknadens förfogande och flytta dit det finns jobb, annars blir hon av med sina bidrag :huvet

Jag måste erkänna att jag ibland önskar att handläggarna på Försäkringskassan själva blev långtidssjukskrivna och fick slåss mot sin egen myndighet :gnissla

Så som varandes medlem i ett community som har mycket med avskummet på FK att göra så kan jag säga att ju mindre kontakt man har med dem, desto bättre är livet. Fy fan vad de kan sabotera skit. Folk med komplett ryggmärgsskada som varje år får åka på läkarundersökning för att kolla om de inte har blivit bättre ändå. Vilket är helt jävla omöjligt. Och många nyskadade tolkar de återkommande undersökningar som att det finns hopp om att bli bättre när det bara är helt jävla mongoloida fuckon som minsann ska sätta dit folk.
När jag var inlagd på sjukhuset fortfarnde ringde de mig och försökte lirka ur mig att jag nog minsann kunde återvända till jobbet om en vecka eller två.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vi har en bekant med en handikappad son döv,blind ,cp-skada m.m. han behöver i princip assistans dygnet runt .Nu vill de dra ner på timmarna för enligt ett test kan han föra en sked till munnen .Han kan visserligen inte få upp nån mat på skeden men det behövs tydligen inte

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vi har en bekant med en handikappad son döv,blind ,cp-skada m.m. han behöver i princip assistans dygnet runt .Nu vill de dra ner på timmarna för enligt ett test kan han föra en sked till munnen .Han kan visserligen inte få upp nån mat på skeden men det behövs tydligen inte

Min sambo har en bekant med en dotter som har ett medfött fel, hon kan sluta andas lite när som helst, och dö av det. Men att andas är enligt Försäkringskassan inte nödvändigt, så de får ingen assistans, trots att dottern behöver 24/7 assistent eftersom att hon kan dö när som helst.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Ministerämne.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så som varandes medlem i ett community som har mycket med avskummet på FK att göra så kan jag säga att ju mindre kontakt man har med dem, desto bättre är livet. Fy fan vad de kan sabotera skit. Folk med komplett ryggmärgsskada som varje år får åka på läkarundersökning för att kolla om de inte har blivit bättre ändå. Vilket är helt jävla omöjligt. Och många nyskadade tolkar de återkommande undersökningar som att det finns hopp om att bli bättre när det bara är helt jävla mongoloida fuckon som minsann ska sätta dit folk.
När jag var inlagd på sjukhuset fortfarnde ringde de mig och försökte lirka ur mig att jag nog minsann kunde återvända till jobbet om en vecka eller två.
Jag försökte få resan till jobbet betald när jag var gipsad senast, eftersom jag ju kunde jobba bakom skrivbordet som vanligt, men då var jag tvungen att vara sjukskriven i 2v först innan dom kunde börja betala :huvet Det sket jag i och tog mig till jobbet på egen hand :gnissla

Idag var jag ute och handlade en sväng, och utanför affären kommer en kille med en sån där superduperelrullstol med extra allt. Han stannar vid en papperskorg, hoppar tämligen vigt och obehindrat av sin elrullstol och börjar gräva fram tomburkar. Antingen har han lurat FK några varv runt lillfingrarna, eller så har någon annan blivit av med sin rullstol, alldeles oavsett så får jag betala för det, och någon som verkligen behöver hjälp blir utan :huvet

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping