Åsikter om Roof hjälmar

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Var och kika lite på hojar idag i Gävle och såg en ganska tuff mattsvart hjälm som dessutom satt bra på min skalle.

Hjälmen som jag pratar om är en Roof Boxer....

Mina undringar är:

Är hjälmen tyst?? För det skall den vara , idag har jag en blå SHOEI RXR och den tycker jag är ganska tyst jämfört med bilskolans buller burk (Nolan).

Är det en glasfiber/komposithjälm för plasthjälm vill jag inte ha..

Jag skulle gärna vilja ha en ny SHOEI RXR men då en svart alt. mattsvart, men det verkar som att dem har slutat tillverka dem. :mad:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag har kollat på Roof Boxer efterssom jag ville ha en sådan. Tyvärr så passade den inte min skalle! :mad:
Det jag har läst om hjälmen är att den låter ganska mycket samt att låsningen för käkpartiet är dåligt. Käkpartiet låses fast med ett knappfäste vilket tydligen är svårt att knäppa med en hand i handske.

Testa vet jag, eller sök på nätet.
http://www.designerhelmets.com/boxer.htm
http://www.t-child.com/

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Har du sett den "mattblåa"? Skum men snygg färg! Vem är du? Nån man vet vem det är?

Henken

Guest
Så Nolan gör bullriga hjälmar? Lät tråkigt eftersom jag hittat en för bra pris.. :(

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Henken skrev:
Så Nolan gör bullriga hjälmar? Lät tråkigt eftersom jag hittat en för bra pris.. :(

Det viktigaste är att den passar huvudet prova runt tills du hittar en som passar din skalle.
Boxern är en glasfiber/komposithjälm funderade på att köpa en när jag skulle byta hjälm senast men jag är lite skeptisk till konstruktionen så det blev en annan istället.

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
På mässan 2002 (Älvsjö) så hörde jag en HD-säljare säga att den var rätt dragig och "surrig". Jag var själv inne på en sån pga utseendet men ångrade mig. Jag tyckte att själva finishen var rätt dålig när jag höll i den själv. Kör OGK Aeroblade själv nu och är nöjd.

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
Re: Re: Åsikter om Roof hjälmar

Häggen skrev:
Ska du köpa en fullvuxen hoj nu??? :crash :crash [/B]

Jä Jä Skall väl ha en med större cc ivarjefall, sen får man se vad det blir. Släppte du ditt gamla ök för under 25?

Skall börja med att skruva ihop den jag har nu då jag har rivit halva vänster sida på motorn samt väntar på grejer från spinning wheels. :mad:

Var du å drack :öl igår??

Häggen

Psb?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-00 TL1000r, -90 Gsx-r turbo, -07 crf 450, -00 hayabusa turbo
Jag sålde hojen för 25000kr.
:öl jag va ut igår så jag är bakfull som en gris... :zpy :zpy

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld
Henken skrev:

Jag skulle nog säga att Nolan generellet är ganska så bullriga faktiskt, har haft 2 st. tidigare och den sista var nästa som att ha en orkan runt huvudet konstant faktiskt :(
Har köpt en Arai till denna säsong för att slippa bullret.

R400

12.79!? Säg att du skämtar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
TRX 850
Pondus skrev:

...

Är hjälmen tyst?? För det skall den vara , idag har jag en blå SHOEI RXR och den tycker jag är ganska tyst jämfört med bilskolans buller burk (Nolan).

...

Jag tycker att min RXR låter ganska mycket, och jag har använt några väldigt tysta Nolan-hjälmar. Det verkar som om dyra hjälmar som passar bra är bäst, men kom ihåg att hjälmen först och främst skall passa din skallform!

För att generalisera grovt: Alla större tillverkare gör väl både billiga hjälmar som brusar och dyrare hjälmar som är tysta.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA