Kanske för att det inte är en sporthoj?johan lundin skrev:![]()
Men jag udrar väldigt varför det är så få som pratar om dem här på sporthoj!
johan lundin skrev:Den nya motorn med insprutning kom på 02:an så om du har kört en tidigare modell så har du säkert rätt.
Med den nya motorn skall RS'en vara något helt annat en tidigare årsmodeller enligt de jag har pratat med (mästadels med gossarna på Johans MC i Gbg) för jag har bara kört min egen som är just en 02.![]()
Jepp, den jag körde var en 00 eller 01, minns inte riktigt vilket.johan lundin skrev:Den nya motorn med insprutning kom på 02:an så om du har kört en tidigare modell så har du säkert rätt.
Med den nya motorn skall RS'en vara något helt annat en tidigare årsmodeller enligt de jag har pratat med (mästadels med gossarna på Johans MC i Gbg) för jag har bara kört min egen som är just en 02.![]()
t-rex skrev:Du får kolla lite i oslo, jag har en polare som heter johan och som oxå har köpt en splajans RS. Ni kanske kan köra ihop.
Har iofs hört att han kör som en kratta, men han lär väl sig....
johan lundin skrev:
triple skrev:...det var väll norrbaggen som körde som en kratta?? eller??
lite för mycket?
Nej, jag har inte kört någon Sprint RS, och det jag skrev var mest riktat som ironi, men även med viss sanning bakom. För visst är det väldigt skönt att kunna ha en hoj som man inte får träsmak av efter bara ett antal mil. Sprinten är säkert en väldigt fin hoj att köra på landsväg med, men för riktigt aktiv körning måste du väl ändå hålla med om att t.ex. en Daytona är ett bättre val....?johan lundin skrev:bugar mig i dammet för alla er med RR på cykeln, men jag tycker nog att RS'en är mer en sportmaskin än en touring i denna sammanhangen, gämnfört med både effekt och kubik och köregenskaper. Har du kört en?
Vad kör du![]()
Brandgul skrev:Fenix: Med några lättare ingrepp kan man få maskinen att bli lite mer "aggresiv", det sker enklast med ett slip-on, race-filter, moddad luftburk och matchande mappning.
Har du själv byggt om luftburken och i så fall hur om det går att förklara i text?
Har du kört den i bänk? i så fall vad blev hk, vrid?
Själv har jag Triumphs racecan och en kugge mindre fram
Mvh Stefan
SpeedAbuser skrev:Nej, jag har inte kört någon Sprint RS, och det jag skrev var mest riktat som ironi, men även med viss sanning bakom. För visst är det väldigt skönt att kunna ha en hoj som man inte får träsmak av efter bara ett antal mil. Sprinten är säkert en väldigt fin hoj att köra på landsväg med, men för riktigt aktiv körning måste du väl ändå hålla med om att t.ex. en Daytona är ett bättre val....?
För övrigt så kan jag meddela att den ena av mina hojar varken har några lysen, något stöd eller någon regplåt där bak.
Det är förmodligen mer RR-hoj än de flesta andra här på sporthoj.
![]()
![]()
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |