Åt du bakispizza på årets första dag?

Åt du pizza på årets första dag i år 2013?

• Antal röstningar
    0

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Åt du bakispizza på årets första dag?

....bara nyfiken på hur stark traditionen är... Ibland får jag uppfattningen att pizzan på nyårsdagen är en tradition som knappt ens påsägg och julskinka rår på...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nepp, drack ingen alkohol igår heller...
Var iofs rätt sugen på en riktigt flötig pizza ändå, antagligen inlärt beteende. :näsblod:fyllisar

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Det är väl mer än annandagstradition än nyårsdagstradition :va
För då är man så jävla trött på julmaten och man är oftast bakis som få.
Bakismaten idag brukar bestå av överbliven oxfilé och potatisgratäng och rödvinssås. Det råkade bli det till middag idag igen...

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Åt pizza idag. Fy fan. Hade sett fram emot en sån där god, flottig sak som ger en krafterna tillbaka. Men pizzerian i huset har gått ned sig ordentligt sedan den fick nya ägare.

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Åt pizza idag. Fy fan. Hade sett fram emot en sån där god, flottig sak som ger en krafterna tillbaka. Men pizzerian i huset har gått ned sig ordentligt sedan den fick nya ägare.

Mitt tips är att beställa från Valentinos. De har bra pizzor, kör hem dem vid köp av två och snabbt dessutom.(du hade väll sambo eller?)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Näe, jag sov till kl 11 så det blev ägg och bacon till frukost istället. Å inge bakis heller trots gårdagens drinkar, vin, champagne, grogg och cigarr..

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Nope,

Kom i säng kl 03 efter ett par högst motiverade nyårsfester. Det var skoj och ett rackarns hålli-gång.
Kl 06 hämtade dom grannen med ambulans (bruten lårbenshals = en jävla risig start på det nya året) så det var lite stojigt utanför. Efter det var det lögn i helvete att somna om.

Så man hann aldrig komma i bakis-stadiet liksom men samtidigt alldeles för trött för att ens ge sig ut och besöka något lokalt snusk.
Fick bli en lövbiff-gryta istället...

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Givetvis åt jag pizza idag! En Malmö special med vitlökssås.

Smagatusk

Guest
Nope,

Kom i säng kl 03 efter ett par högst motiverade nyårsfester. Det var skoj och ett rackarns hålli-gång.
Kl 06 hämtade dom grannen med ambulans (bruten lårbenshals = en jävla risig start på det nya året) så det var lite stojigt utanför. Efter det var det lögn i helvete att somna om.

Så man hann aldrig komma i bakis-stadiet liksom men samtidigt alldeles för trött för att ens ge sig ut och besöka något lokalt snusk.
Fick bli en lövbiff-gryta istället...

Ett sämre slut på mitt år är svårt att överträffa.

Min mormor kom ner från Stockholm för att fira jul med oss. Strax innan Kalle skulle sändas på julafton, skulle hon upp och röra på sig lite och gick och ramlade. Ambulans till lasarettet, blev liggande där och avled på nyårafton av skadorna. Morfar dog i våras, så en tröst i allt är... jaja... RIP och det där.
I mellandagarna blev svärfar inlagd med andnöd och ligger kvar på sjukhus fortfarande.

Som om inte det vore nog har jag haft jouren hela jul- och nyårshelgen och kan inte ens döva ångesten med sprit. Kom nyss hem från ett jobb.

Allt som hänt den senaste veckan är väl inget utöver det ordinära som kan inträffa, men när man får det så koncentrerat över en veckas tid är det nog tur att man inte har en laddad pistol hemma.

En bakispizza hade varit som ett härligt osttäcke över hela tillvaron, men jag hade inte ens nöjet att vara bakfull. Fy fan för 2012.

Men god fortsättning till Er alla.

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
gjorde egen pizza med oxfilén som blev över så det klassas väl knappast som "bakispizza", var inte bakis heller för den delen

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jepp, det blev det fast jag var inte så bakis dock.

Angående traditionen med pizza så läste jag att det säljs ungefär dubbelt så mycket pizzor på nyårsdagen mot en vanlig bra pizzadag.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping