Återförsäljare Puma stövlar...?

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Allright kommer att ta in de i Sve. Troligen redan från och med iår.
Puma är tydligen nya på det här med boots. Har sett deras kollektion och de hade faktiskt några sjyssta.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Riktigt snygga!!! :tummenupp
PUMA%201000.JPG

Undrar hur dom är säkerhetsmässigt. Puma har väl inte sådär jättelång erfarenhet av att konstruera racingstövlar.... Fast å andra sida har dom väl en skaplig plånbok, och en skaplig lite organisation bakom sig... Så dom har väl råd att skaffa sig erfarenhet...

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
PUMA%201000.JPG

Undrar hur dom är säkerhetsmässigt. Puma har väl inte sådär jättelång erfarenhet av att konstruera racingstövlar.... Fast å andra sida har dom väl en skaplig plånbok, och en skaplig lite organisation bakom sig... Så dom har väl råd att skaffa sig erfarenhet...

De körs me Puma-stövlar i MotoGP så de har nog lite koll på dedär...

O skor har de ju sysslat med ett tag så nånting säger mig att dedär e jävligt sköna, skulle vilja prova ett par...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Hein Gericke i UK eller Polo i Tyskland alt. Stevens MC vid Kastrup, bara att flyga ned :)

Säkerhetsmässigt är de nog konkurrenskraftiga. Dock svåra att komma ur och i.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Hein Gericke i UK eller Polo i Tyskland alt. Stevens MC vid Kastrup, bara att flyga ned :)

Säkerhetsmässigt är de nog konkurrenskraftiga. Dock svåra att komma ur och i.

Jag hitta bara dermo på HG o Polo hitta ja ingen hemsida till, har du länkar?

Stevens MC ligger vid Kastrup alltså? va inne lite på deras sida o kolla..

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Jag hitta bara dermo på HG o Polo hitta ja ingen hemsida till, har du länkar?

Stevens MC ligger vid Kastrup alltså? va inne lite på deras sida o kolla..
http://www.hein-gericke.com/uk/product_info.php/products_id/3027
http://www.polo-motorrad.de/

Stevens MC ligger precis bortom Kastrup. De har de flesta färgerna hemma och strlk:ar så det går att prova. Det bör man nog göra. Det är inga sköna stövlar att gå i, få av eller på sig (skohorn ett måste). Men för bankörning är de nog perfekta. Snygga, även i detaljerna. Lite överprisade. Det är samma tillverkare som Berik/Arlen Ness - men dessa är ju bra mycket dyrare.

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
http://www.hein-gericke.com/uk/product_info.php/products_id/3027
http://www.polo-motorrad.de/

Stevens MC ligger precis bortom Kastrup. De har de flesta färgerna hemma och strlk:ar så det går att prova. Det bör man nog göra. Det är inga sköna stövlar att gå i, få av eller på sig (skohorn ett måste). Men för bankörning är de nog perfekta. Snygga, även i detaljerna. Lite överprisade. Det är samma tillverkare som Berik/Arlen Ness - men dessa är ju bra mycket dyrare.

Tackar.
Jo kan tänka mig att de är jobbiga att gå i o jobbiga att få på sig, men o andra sidan så minskar man risken att krossa fotknölarna mot om ja kör me mina a-star smx :va
Lite dyrare ja, men man får snygga o framförallt ovanliga stövlar.

Se ifall man kan motivera sig till att köpa nåt dyrt o få de 10ggr krångligare o jobbigare när man ska på me grejjerna :D

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
PUMA%201000.JPG

Har sett en del av kollektionen och de där med "neoprenöverdel" gillade jag inte.

MEN det finns ett par andra som var riktigt fina:yoparty

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Provade dem idag hos Bröderna Nilssons och dem satt som gjutet på foten. Vill dock ha svart/oranga. Tydligen var det ett j-vla sug efter dem för dem är helt slut hos återförsäljaren som givetvis inte är Puma Nordic :huvet

Kostade 3600:- SEK

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Har sett en del av kollektionen och de där med "neoprenöverdel" gillade jag inte.

MEN det finns ett par andra som var riktigt fina:yoparty

Fastnade själv för den vita med lite rött på. Tyvärr var det i strl 42 så jag kunde aldrig känna på den ordentligt då jag har 43-44. Men det jag hann märka var att just den var väldigt skön..
Snygg var den också:tummenupp

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Se där ja.

Har du provat a-star supertech?
Tänkte om du kan jämföra hur det är att få av o på de stövlarna, låter ju som att det är riktigt krångligt att få på de :gnissla
Jag har ganska utstickande hälar, och materialet att hålla emot i när du drar på dig dem verkade inte vara det slitstarkaste (innertyget). Jag kunde inte få på dem utan skohorn iaf.

ser ut som en foppbolls sko för fan :tungan
Smaken är som baken :arsele , någon annan i förra tråden tyckte de såg ut som snowboardkängor...

Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jag har ganska utstickande hälar, och materialet att hålla emot i när du drar på dig dem verkade inte vara det slitstarkaste (innertyget). Jag kunde inte få på dem utan skohorn iaf.

Smaken är som baken :arsele , någon annan i förra tråden tyckte de såg ut som snowboardkängor...

Okey, fan får ta ett flyg ner te DK o prova ett par då :p

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...