Återfall...

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Letar hoj efter en massa års uppehåll. Sist man körde aktivt var väl tidigt 2000-tal och maskinerna man ville ha då har man råd med nu.
Jag vet egentligen inte vad jag vill ha så jag kollar efter lite allt möjligt.
Jag testade en zx9r -98 igår och den gick ju som satan men kändes lite klumpig. Har fått för mig att jag egentligen vill ha en twin i 1000cc-klassen då jag tänkte kolla på någon Ducati Monster, TL1000s och VTR1000.

Men efter att jag testat zx9:an igår så slog det mig att jag har generellt sett dålig koll på hojjar nyare än typ 2001.

Har det dykt upp någon gamechanger (på samma sätt som cbr900rr typ)?

Motormässigt vill jag ha något större som har lite botten. 600-maskinerna som fanns då jag höll på dög ju prestandamässigt men var ju sjukt jobbiga att köra och ofta upplevde jag dem i minsta laget (typ r6, zx6r).

/Henrik

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det har väl varit ett par lite större hopp sedan 2000. De moderna literklubborna nu är mycket smidigare än de runt 2000 och har ganska gott om effekt. Vill du köra något galet finns h2r.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Budget?
Körstil?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Du glömmer väl inte bort Aprilia RSV och Tuono eller KTM:s modellprogram som har en del godis med V2 motor.
Välkommen tillbaka :)

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Budget...20-50000 skulle jag tro. Körstil...igår blev jag ju 20 år yngre på 1 km körning men skulle väl säga inspirerad landsvägskörning.
Som den norrlänning man är så håller man ju på med skoteråkning och i mitt fall är det ju krävande friåkning som gäller där ju jävligare terräng desto bättre samt lite hopp och lek, köra rulle mm. Ska man översätta det till landsvägshoj så blir det väl lite bakhjulsåka och hitta kringelkroksvägar. Så lättbruten med mycket vrid och inte allt för extrem körställning. Zx9an kändes det som att man satt i maskinen och kramade tanken...

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Hoj
rsv4, gsxr1000

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Såg den igår och var lite sugen på den men den var lite långt bort just för stunden. Nog för att jag kan vara impulsiv och åka långt för allehanda fordon...åkte ju till Halland (via stockholm)för en virago 125 till dottern ifjol...jag bor ju 7 mil nordväst om Östersund...

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Känner att jag ska prova lite olika modeller men utbudet är klent här uppe. Vi har två mc-affärer och den ena har en beggad maskin i lager, en mt-09a och den andra har också bara beggad, en cb1000r...båda lite väl dyra. Så det är inte helt enkelt just för stunden. Får väl ta en tripp till sundsvall så ökar utbudet en del.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Hoj som hoj. Köper man tillräckligt billigt har man råd med flera var det lider.

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Hmmm...ducatin jag tänkte kolla på verkar vara såld. Jäkla skit...skulle vilja klämma och känna på en live...någon som har en i jämtland som vill visa upp den?
Aprilia RSV...hur är första modellerna av dessa?
Hur är widowmakern tl1000s gentemot zx9r hanteringsmässigt?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Letar hoj efter en massa års uppehåll. Sist man körde aktivt var väl tidigt 2000-tal och maskinerna man ville ha då har man råd med nu.
Jag vet egentligen inte vad jag vill ha så jag kollar efter lite allt möjligt.
Jag testade en zx9r -98 igår och den gick ju som satan men kändes lite klumpig. Har fått för mig att jag egentligen vill ha en twin i 1000cc-klassen då jag tänkte kolla på någon Ducati Monster, TL1000s och VTR1000.

Men efter att jag testat zx9:an igår så slog det mig att jag har generellt sett dålig koll på hojjar nyare än typ 2001.

Har det dykt upp någon gamechanger (på samma sätt som cbr900rr typ)?

Motormässigt vill jag ha något större som har lite botten. 600-maskinerna som fanns då jag höll på dög ju prestandamässigt men var ju sjukt jobbiga att köra och ofta upplevde jag dem i minsta laget (typ r6, zx6r).

/Henrik
Välkommen till SportHoj! :tummenupp :krama :hej

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hmmm...ducatin jag tänkte kolla på verkar vara såld. Jäkla skit...skulle vilja klämma och känna på en live...någon som har en i jämtland som vill visa upp den?
Aprilia RSV...hur är första modellerna av dessa?
Hur är widowmakern tl1000s gentemot zx9r hanteringsmässigt?
Vad var det för Ducati? Det ligger några fina från norra delarna av landet på Facebook , men kanske för långt upp.

Eing9911

Ny medlem
Gick med
25 May 2021
Hoj
Ingen än...
Vad var det för Ducati? Det ligger några fina från norra delarna av landet på Facebook , men kanske för långt upp.
En monster s4 2002, den med 916 motorn. Är kanske mest intresserad av en monster över 800cc och kanske helst luftkyld men jag är ibte så jättekräsen. Jag har ju som sagt bara fått för mig att jag vill ha en utan att ens varit i närheten av en...
Ska man gå på logik så ska man ju inte välja en sån men jag funkar inte alltid så...jag gillar utmaningar?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin