Åxå ny

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
Triumph Speed 4 och ombyggd Bonneville från 1969
Tjipp!
Kört hoj sen -99, men inte på något sportigt. Nu har jag skaffat en nästan sportig hoj och en räserpyjamas Jag kör inte sportigt och är rädd för höga hastigheter och kurvor, men när jag går omkring å sprätter lite runt hojen brukar mindre barn och äldre farbröder komma fram och stirra lite på den och mig. :rolleyes:
Seriöst då, färsk på typ sporthoj, gillar alla hojar som heter Triumph och gillar allt trevligt folk, tycker det är kul att köra och utvecklas som förare till det bättre och säkrare.
Höres och synes på forumet och på vägarna!
:hej

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
JASå.

Charlyze skrev:
2303015 Tjipp!
Jag kör inte sportigt och är rädd för höga hastigheter och kurvor.

Vem fan är inte det `??? :näsblod

Välkommen !

Ps, Såg dig i onsdags fin hoj :D

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Välkommen!

Jag kör själv en "nästan" sportig hoj. Det fuknar bra ändå :yoparty

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Välkommen!

Bra smak - både val av hoj och intresse för obskyr internetsurfing - på min ära (...som inte är alltför stor...) :)

Ha de!

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
roffe_s skrev:
2304236 Välkommen!

Bra smak - både val av hoj och intresse för obskyr internetsurfing - på min ära (...som inte är alltför stor...) :)

Ha de!

Hepp, hade ju varit kul att slå till på en 675:a, en rööööd. Men måste tänka på min image (som inte är tillräckligt cool) och plånboken (som drabbats av bulimi, allt jag stoppar i den spottar den raskt upp strax efter).
:gnissla

Menar du att detta är obskyr internetsurfing??? Så städat och välordnat och civiliserat som det är här, snudd på präktigt!?
:arsele
är väl det mest obscena jag kan hitta

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Val av hoj - en Speed 4 är väl inte mindre kaxig än en plastraket? :)

Vad gäller graden av obsceniteter får jag be Dig vänta med bedömningen till dess att det "förståndiga gardet" råkar i luven på "de unga och oslagbara" i någon icke-fråga...

Välkommen och ...

Ha de!

Galle

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
FJ 1200
Charlyze skrev:
2303015 Tjipp!
Kört hoj sen -99, men inte på något sportigt. Nu har jag skaffat en nästan sportig hoj och en räserpyjamas Jag kör inte sportigt och är rädd för höga hastigheter och kurvor, men när jag går omkring å sprätter lite runt hojen brukar mindre barn och äldre farbröder komma fram och stirra lite på den och mig. :rolleyes:
Seriöst då, färsk på typ sporthoj, gillar alla hojar som heter Triumph och gillar allt trevligt folk, tycker det är kul att köra och utvecklas som förare till det bättre och säkrare.
Höres och synes på forumet och på vägarna!
:hej
Välkommen!!!kör själv en nästan sport hoj lite "old"kanske men räcker för mig...don efter person :lol

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Charlyze skrev:
2304411Menar du att detta är obskyr internetsurfing??? Så städat och välordnat och civiliserat som det är här, snudd på präktigt!?
Har du missat OT-forumet?

Välkommen. :hej

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Charlyze skrev:
2304411Menar du att detta är obskyr internetsurfing??? Så städat och välordnat och civiliserat som det är här, snudd på präktigt!?

Ge det lite tid bara :)

Välkommen :hej

Charlyze

Inkvoterad
Gick med
12 Jul 2006
Hoj
roffe_s skrev:
2304586 Val av hoj - en Speed 4 är väl inte mindre kaxig än en plastraket? :)

Jaså!? :hihi Tyckte att det var en nätt liten hoj, jag. Bara 600 kubik och lätthanterlig med en konstruktion passande min egen styr- och omfångsradie. Dessutom till mycket najs pris. Ville göra ett modest och försiktigt kliv åt det sportiga hållet. Har läst att den är ungefär samma som "gamla" TT600 fast utan kåpor, stämmer det?
Jag har en gammal ombyggd Bonneville från 69 också, så jag har två mycket skilda hojidentiteter, även om Triumph är gemensam nämnare. Skak, skump, brak och olja blir det ibland vid speciella tillfällen, men mest är det behagligt och bekymmersfritt "flow" på den nya maskinen.

Får jag vara med i Triumphgruppen nu? :)

Esquire skrev:
2306786 Har du missat OT-forumet?

Har väl inte riktigt hunnit dyka in i allt. Hoppas dock kunna bli chockerad/upprörd/upphetsad inom en snar framtid.

:skrämd

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...