Ööhh Svedea? FYI

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Har ju sett Svedeas reklam här och där som det nya fräscha försäkringsbolaget för MOTORCYKLAR, så jag tänkte de kunde vara ett alternativ för mig och min SP-1:a. Jag är en 39-årig farbror som bor på landsbyggden i Norrland.

Blev förvånad över deras offert. Ett riktigt "stick & brinn" pris.

"Hej!



Översänder offert på årsförsäkring med säsongsvarierad premie. Offerten gäller en månad från dagens datum.



Trafikförsäkring 26 500 kr/år.

Halvförsäkring kan ej tecknas.

Helförsäkring kan ej tecknas."

:näsblod
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Fasen, då var en RC8R hos Folksam billig för mig med trafikförsäkringen. Dom ville bara ha 11000kr. :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Svedea, precis som Bilsport MC, försäkrar inte sporthojar av sportigare slag. Och när de väl gör, ja då är det med fuck-you-pris av rang.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Kolla med Gjensidige, överlägset billigast för oss farbröder på lite äldre sporthojar.
 

Tommy.exe

Guest
För oss med nakenhoj är Svedea ett väldigt bra alternativ.
Jag betalar 5700:- helförsäkring på CB:n.

Klarade av att tippa hojen i marken i våras. Felbedömning av vart vägen tog slut då den var täckt av blöta löv. :crash

Inom en timme efter jag varit i marken fick jag ett skadenummer av Svedea som jag kunde använda till att beställa vitala delar till hojen för att få den rullande. Lämnade in hojen på Claessons och hämtade den några dagar senare, skadebesiktad och med växelpet och kopplingsgrepp monterat. Resten byter dom i höst när jag kört färdigt.

Svedea får 10 av 10 poäng av mig. Trevlig kundtjänst, trevlig skadereglerare. Professionell service. :tummenupp

Men ja. Supersport ska man nog inte försäkra där. :)
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Om någon skall vara billigast måste någon vara dyrast. Bara att ringa runt o va glad om man hittar ngt som funkar.
 

#57 Thundrace

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Hofterup
Hoj
Ducati 1098S
Har en tjejkompis som skulle försäkra sin nya vfr800. 24 årig tjej i centrala helsingborg. Tennant försäkring....
254.000:- per år...:rock:banana
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Svedea är kanon så länge det inte sitter kåpor :confused:

9k hel på speed triplen.
 

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
Priset var åt skogen, men de hade exakt samma upplägg på min TLR, dvs helt orimligt. Den är ju klassiker nu och kostade bara drygt 200 i månaden hel/hel hos märkesförsäkringen, ingen liten skillnad...

Men du, "Jag är en 39-årig farbror som bor på landsbyggden i Norrland"? Själv just 39 och uppväxt på Alnö, men nog skulle jag väl hellre säga "kille i sina bästa år från norrlands metropol", låter mkt bättre...
:lol
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Svedea är kanon så länge det inte sitter kåpor :confused:

9k hel på speed triplen.

Jag har 5000 på hel/hel på min alldeles kåpförsedda sporttourer hos Svedea.

När jag ringde själv ville de iofs ha 20 000, men när säljaren på stället jag köpte hojen pratade med dem blev det ett *totalt* annat pris. Misstänker att jag kommer få en ganska maffig höjning nästa år. :gnissla
 

hymn

We must push little cart!
Gick med
26 Mar 2008
Ort
Skaune
Hoj
2011 Speed Triple
Jag har 5000 på hel/hel på min alldeles kåpförsedda sporttourer hos Svedea.

När jag ringde själv ville de iofs ha 20 000, men när säljaren på stället jag köpte hojen pratade med dem blev det ett *totalt* annat pris. Misstänker att jag kommer få en ganska maffig höjning nästa år. :gnissla

:näsblod Får hålla tummen, finns ju lite skräckhistorier om det där med höjda avgifter bara sådär.
 
Last edited:

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Min Z750 tar Svedea 4998:.- för helförsäkring helår, jag är 38 år och bor i Botkyrka där alla premier åkte upp då vi flyttade hit...
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Priset var åt skogen, men de hade exakt samma upplägg på min TLR, dvs helt orimligt. Den är ju klassiker nu och kostade bara drygt 200 i månaden hel/hel hos märkesförsäkringen, ingen liten skillnad...

Men du, "Jag är en 39-årig farbror som bor på landsbyggden i Norrland"? Själv just 39 och uppväxt på Alnö, men nog skulle jag väl hellre säga "kille i sina bästa år från norrlands metropol", låter mkt bättre...
:lol

Jag tänkte Ödmjukhet = Bättre premie :)

Hur menar du nu, att din TLR klassikerförsäkras redan? Är det inte rullande 20-års gräns ?

Alnö är fint, men man behöver nog en Africa Twin eller dyl. för att trivas med vägstandarden :crash
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Ingen nyhet att dom inte vill försäkra sporthojar. Själv får jag ett kanon pris på min hoj
VFR800 4800 hel/hel i Sthlm. Byt hoj om du vill ha billig försäkring
 
Last edited:

bigtree

Mullrar...
Gick med
3 May 2010
Ort
Sthlm/Uppsala
Hoj
TL1000R
Jag tänkte Ödmjukhet = Bättre premie :)

Hur menar du nu, att din TLR klassikerförsäkras redan? Är det inte rullande 20-års gräns ?

Alnö är fint, men man behöver nog en Africa Twin eller dyl. för att trivas med vägstandarden :crash

Klassiker och klassiker, men suzuki försäkringen gjorde en rätt stor skillnad då den fyllde 10 häromåret.

Vägarna ja, mest skit numer, inte som när man var 16 och kunde rejsa med 125:an runt ön utan problem med att studsa ut på stranden...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ingen nyhet att dom inte vill försäkra sporthojar. Själv får jag ett kanon pris på min hoj VFR800 4800 hel/hel. Byt hoj om du vill ha billig försäkring

Genialt tips där... :huvet (byt mc om du vill ha billig försäkring) Kör GXR1000 K2 betalar 4500:- hel/hel (nä har inte 25K i självrisk) så gäller bara kolla tillräckligt mycket så hittar man nog säkert nått som passar ens ekonomi. Sen är de vissa bolag som inte gillar sporthojar.
 

ZZR1400

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Krylbo
Hoj
Kawasaki ZZR1400 2015
För mig 48år kostar min ZZR1400 2012a hos svedea 7200kr helförs helår. bor i mellansverige på landsbygden:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top