Örnsköldsviks-bor, se hit!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag flyger upp dit imorrn för en veckas jobb men misstänker att det kommer bli en del fritid över på kvällarna.
Vad gör man i den staden? Finns det nåt kul att se/göra, schysst restaurang, biograf etc?
Jag ska bo på hotell Sari, vet ej hur nära centrum det är direkt.

Så ett par tips kan vara bra att ha på vägen!
 

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Ligger mitt i gullänget några km från centrum, hette hotell holken för några år sen.
Inte för att vara taskig men vid onsdag kväll ev. tordag morgon kommer du att längta hem till Arboga:huvet . Finns miljoner pizzerior men inga bra restauranger förutom Mama Mia. Filmer på bio vet jag inte, visades bara på helgerna innan jag drog söderut. Det bästa jag gjorde däruppe var att flytta därifrån:tummenupp
 

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
finns ju det vanliga i ö-vik, bio, bowling, gocart, minigolf, badhus, hoppbacke.
claes ohlssons om du är intresserad av verktyg. nårdik är en bra bilstereobutik som är skoj att titta i :)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ligger mitt i gullänget några km från centrum, hette hotell holken för några år sen.
Inte för att vara taskig men vid onsdag kväll ev. tordag morgon kommer du att längta hem till Arboga:huvet . Finns miljoner pizzerior men inga bra restauranger förutom Mama Mia. Filmer på bio vet jag inte, visades bara på helgerna innan jag drog söderut. Det bästa jag gjorde däruppe var att flytta därifrån:tummenupp

Jo, det verkar inte vara något direkt drag. Hotellet är kasst men nära jobbet (hägglunds) och fyrkantens kebabtallrik var ett jävla skämt.
Nåväl, vi tar bussen in till centrum imorrn för att kika lite på utbudet, O´learys sägs vara bra iaf. Mamma Mia hörde vi gott om också, men pasta är inte min starka sida då jag kan laga det så mycket bättre själv :D
Det får bli minigolf och en bit mat på puben och sen några groggar på rummet med en rulle på datorn.
Som tur var så hade någon ett oskyddat nätverk nära hotellet iaf, annars hade det varit surt då de saknar uppkoppling...
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
Hm ptjaa.. Inte vet jag om vi bara har pizzerior, det finns faktiskt riktigt många bra resturanger om man lyfter lite på skallen, på arenan, på varvsberget, matkompaniet i själevad, kina vid åhlensgallerian etc etc..

Vill du rejsa på islandshästar och bubbla vildmarksbad så är du välkommen hem till oss :)

Gullänget som samhälle är ju ett jävla skämt.. allt är centrerat runt hägglunds där.

Annars får du väl gå på olearys eller harrys och dricka en kopp sprit :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top