Övertrycksslang rinner.. zx6r

klingan06

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
zx6r
Tja,

Innan årets säsong så hade jag av tanken på min zx6r 97a. för att byta tändstift och luftfilter.
Nu så rinner det eller iaf droppar det lite hela tiden ur den 3e slangen som sitter under tanken vilket jag förmodar är till för att det inte ska bli övertryck i tanken...

Jag har fått sätta på en klämma på den för att den inte ska läcka hela tiden vilket inte är optimalt...
Jag har prövat att dra den på lite olika sätt för att se om den slutar droppa men det har inte hjälpt...

När jag hade tanken av så låg den en stund upp och ner (med bensin i) kan det ha hänt något då?

//Micke

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Det låter som att det är från en förgasare det rinner. Isåfall är det mycket troligt att du har nån form av skräp i flottörhuset som stör nålventilen till flottören vilket gör att det rinner till soppa hela tiden. Har haft liknande fel på en Gpz 600. Efter rengöring av flottörhus och munstycken vart det bra.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
När jag har vänt min tank upp och ned så rinner det ur en rejäl skvätt innan allt är borta ca1dl. (900rr Btw) Så har du vänt tanken kan det söla en stund om soppan hindras från att rinna rakt ut.

klingan06

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
zx6r
Hej!

Det är inte från en förgasare utan slangen går in i tanken.

Jo jag tnkte också att det kanske var så att jag bara behövde låta det rinna och sen så skulel det sluta... Men det gör det inte. Har nog tömt ut ett antal dl ur slangen och ändå så fortsätter det...

klingan06

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
zx6r
Bump

Bumpar denna i bara för att se om någon har nån ide. Jag börjar misstänka att jag får köpa ny tank... Från början så droppade det bara från slangen sen blev det mer och mer så jag satte på en klämma på slangen för att kunna köra utan att det droppar massa soppa...
Nu så tog jag av klämman igår och nu rinner soppan bara rakt igenom precis som att man skulle koppla loss nån an dom vanliga soppa slangarna.......
Vad kan ha hänt?

CLEW

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Honda crm sm & Kawa zx6r
Bumpar denna i bara för att se om någon har nån ide. Jag börjar misstänka att jag får köpa ny tank... Från början så droppade det bara från slangen sen blev det mer och mer så jag satte på en klämma på slangen för att kunna köra utan att det droppar massa soppa...
Nu så tog jag av klämman igår och nu rinner soppan bara rakt igenom precis som att man skulle koppla loss nån an dom vanliga soppa slangarna.......
Vad kan ha hänt?

Vet inte vad som har hänt, men du kan få låna min tank och se om det är problemet?:)

Ingoberra

Leg Byfåne
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
24 växlad Trek
Det är väl dräneringsslangen ifrån tanklocket. Öppna locket så ser du nog dräneringsröret som går ner till slangen. Blåser du i slangen å det bubblar i tanken då äre inte konstigt om det dräller soppa.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...