Övningsköra privat?

cyberprin

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
ingen ännu
tjena alla,
nu kommer en lite wild & crazy förfrågan kanske, så håll i er... :D

Jag planerar att ta MC-kort i vår och jag skulle försöka få till lite privat övningskörning. Mitt problem är att jag inte ens har en egen hoj. Så jag undrar om det finns någon/några knuttar i Uppsala som kan tänka sig dels hyra ut en hoj till mig, dels övningsköra lite med mig? Jag kan inte betala några större summor, och jag har inga som helst krav på hojen, bara den rullar någorlunda!

Jag tänkte förstås ta lektioner på körskola först, för att komma igång ordentligt. Men jag kommer även att behöva en hel del privat körning, så all hjälp uppskattas.

Så är det någon som kan tänka sig att göra en god gärning i vår får den personen gärna höra av sig.

:)

Tack på förhand, hoppas det finns många änglar på MC i stan!

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Enklast är nog att du köper dig en egen hoj, jag skulle då inte låna ut min hoj till någon som övningskör inte ens om jag känner personen väldigt bra. Finns många billiga som är vettiga att övningsköra med. Däremot så hoppas jag att någon ställer upp som handledare åt dig mot att du troligen får betala för handledarkursen (vad den nu heter) samt soppan. Hade jag haft mitt kort tillräckligt länge hade jag kunnat ställa upp men nu är tyvärr läget inte så.

Känner några personer som köpte sig en mindre bra hoj att lära sig köra på och tog sedan några lektioner och vipps efter några månader så hade de A-behörigheten på sitt körkort. Så inget är omöjligt även fast man inte har så många kontakter som kan övningsköra med en :)

cyberprin

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2011
Hoj
ingen ännu
Hej, tack för svaren. Det är precis som jag trodde - ingen som känner för att låna ut en hoj. Tyvärr är köp av hoj inget alternativ just precis nu. Kanske om mitt ekonomiska läge löser sig framåt sommaren. Har ni tips på schyssta andrahandshojar som ni sett annonser på så känn er fria att dela med er. Jag har ingen koll (men planerar att skaffa mig. koll alltså)

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Har ni tips på schyssta andrahandshojar som ni sett annonser på så känn er fria att dela med er. Jag har ingen koll (men planerar att skaffa mig. koll alltså)

Jag har 2 perfekta övningskörs hojar :tummenupp

20 000:- för båda och det är bara att hämta :D

Olanders

Ny medlem
Gick med
27 May 2010
Hoj
2005, Honda Fmx650
Tja!

Kan tipsa om Johannes på upplandstrafikskola. (boka så fort som möjligt, brukar vara svårt att få tider)

Jag körde inget privat, tog kanske 8-12 lektioner och sen var kortet klart.

Lycka till!

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
En vettig övningskörningshoj får du oftast för runt 10-15000. Du får dessutom tillbaks dina pengar när du säljer den då de inte faller i pris mer än så.

Det blir svårt att "låna" hoj för att övningsköra. Känner ingen som tagit MC-kort som inte lagt hojen någon gång t.ex vid övning av konbanorna. Och det ska man inte göra med någon annans hoj.

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Inga konstigheter att nypa A-behörighet utan att köra privat. Hade aldrig suttit på MC/Moped innan jag började på trafikskolan. Tog 9 lektioner och klarade uppkörningen på första försöket. Lycka till! :tummenupp

fallinator

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2009
Hoj
r1-08 race || r1-07 race || KTM RC8R -SÅLD || cbr1000rr -07 - SÅLD || TL1000R -99 -SÅLD || kawasaki zxr -89 -SÅLD
20 000 /hoj menar du nu va?
Vad är det för hojar då?

Kolla med m155E här på forumet.. vet att hon har en ganska schysst nybörjarhoj till salu. Kanske inte något att köra upp på men en bra hoj att lära sig åka på.
Sen skulle jag rekommendera Lovens trafikskola i gävle/sandviken.. de har en jättebra intensivkurs där du får bo gratis och hela kitten där hos dom. jag gjorde den precis innan mit tkörkort eftersom jag tog jättetidigt på året. Kan rekommenderas

frikie

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Buell 1125R, tidigare Suzuki sv 650s, Suzuki RG 125 - 87
Håller med de andra, utan egen hoj så blir det otroligt svårt att hitta någon som ställer upp. Får isf. bli via trafikskola om du inte har någon väldigt närstående som kan tänkas att låna ut sin hoj.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår