Övningskörande mc-förare avled

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
1 juni 2004

Den 40-åriga kvinna som skadades svårt vid en mc-olycka på Skruvgatan i Malmö hamn på måndagen har avlidit av sina skador. Mc-föraren krockade med ett tåg och olyckan hände på Skruvgatan mellan Västkustvägen och rangerbangården mellan två nittiogradersvängar.

När kvinnan kom till den andra svängen körde hon av vägbanan rakt in i en stillastående godsvagn. MC:n åkte in under vagnen och den skadade föraren låg vid sidan om då räddningspersonal kom till platsen och genast satte in livsuppehållande åtgärder. Det finns inga spår på platsen som antyder att föraren har försökt bromsa eller fått sladd.

MALMÖ. - Förmodligen redde hon inte motorcykeln riktigt i en 90-graderssväng. Hon slungades in i en järnvägsvagn som stod still, säger länsvakthavande polisbefäl Lars-Olof Anderberg till Sydsvenskan.se.

:(

kurre

Ny medlem
Gick med
30 May 2004
Hoj
Yamaha R6 2009
Jag beklagar sorgen till de som kände henne.
Väldigt olyckligt att en sån sak ska hända.
Det är inget som man hoppas ska hända nån.

petla81401

Negativ till allt och alla
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Hurså?
Det är ju tragiskt men enligt tidningen i morse så kom inte hennes lärare så hon började köra själv. Kanske inte bästa tanken.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
terLag skrev:
Det är ju tragiskt men enligt tidningen i morse så kom inte hennes lärare så hon började köra själv. Kanske inte bästa tanken.

Får ju bara inte hända... tragiskt :(

kurre

Ny medlem
Gick med
30 May 2004
Hoj
Yamaha R6 2009
Läraren ska inte känna sig skyldig i alla fall.
Han e en schysst kille.
Klandra inte dig själv polarn.
Alla du känner känner med dig.

Nacka

Himla trevlig kille
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
Ducati Monster 620 ie dark + Remus kolfiberblås
Varför inte ett eget forum för denna typ av trådar?

Jag vet att det diskuterats tidigare om det är lämpligt att posta dylikt i detta forum och det finns givetvis åsikter åt båda hållen, men om man hade ett särskilt forum kunde folk välja själva om de dagligen skulle behöva läsa om tragiska dödsfall innan de ska ut och nöjesåka.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Nacka skrev:
Varför inte ett eget forum för denna typ av trådar?

Jag vet att det diskuterats tidigare om det är lämpligt att posta dylikt i detta forum och det finns givetvis åsikter åt båda hållen, men om man hade ett särskilt forum kunde folk välja själva om de dagligen skulle behöva läsa om tragiska dödsfall innan de ska ut och nöjesåka.

Inom de flesta andra högrisksporter och sysselsättningar (dit hojåkning måste räknas) är det självklart att olyckor och incidenter diskuteras för att undvika upprepande. Jämför med exempelvis dykning eller privatflyg. :Bugar Jag har ingen förståelse för den strutsmentalitet som somliga har när det gäller motorcyklar, "jag *vet* att det är farligt, håll klaffen nu"... :näsblod

MEN jag håller absolut med om att både sådana diskussioner och RIP-trådar skulle fungera bäst i en egen forumdel. En poll kanske?

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
kurre skrev:
Läraren ska inte känna sig skyldig i alla fall.
Han e en schysst kille.
Klandra inte dig själv polarn.
Alla du känner känner med dig.

Det är jag som var hennes handledare och jag lider med hela mitt hjärta.
Allra mest till hennes dotter Linda som inte ens har en far.
Hade det varit jag/vi som ibland kör som idioter, ja, skyll mej själv, men denna dam som inte ens körde i 80 på 90 väg..

Vi satt i på akuten hela natten och jag blev vansinnig för att de inte kunde laga henne.....

VIF.

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
bo$ken skrev:
Det är jag som var hennes handledare och jag lider med hela mitt hjärta.
Allra mest till hennes dotter Linda som inte ens har en far.
Hade det varit jag/vi som ibland kör som idioter, ja, skyll mej själv, men denna dam som inte ens körde i 80 på 90 väg..

Vi satt i på akuten hela natten och jag blev vansinnig för att de inte kunde laga henne.....

VIF.

Jag och Peter tänker på dig... Ta hand om dig...*kram*

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar